Is zij een hij? Is hij een zij? Of is het een hij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Is zij een hij? Is hij een zij? Of is het een hij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 01:22

N.a.v. [PP] hengt werd merrie!!!!!

Moest ik ineens enorm lachen en dacht terug aan Elisa.
Elisa (Liesje genoemd) was mijn kat die tot mijn grote spijt twee jaar geleden is overreden met kerst. Verdrietig

Zeven jaar geleden was ik werkzaam bij een autobedrijf/benzinepomp hier in Drachten. Ik had het er erg naar mijn zin en kon het met de klanten goed vinden. Zó goed zelfs dat één van de klanten voor mij vanuit Gelderland een huisdier had meegenomen toen bekend werd dat ik een eigen huis kreeg.

Dat huisdier.. was een kat! Lovers We hebben goed gekeken, ben d'r nog mee naar de dierenarts geweest voor de entingen etc. en ja hoor, het was een vrouwtje! Op de doos waarin ik haar meekreeg stond Elisa, dus besloot ik mijn nieuwste aanwinst zo te noemen. Al snel werd haar roepnaam Liesje.

Een half jaar later, ze zal toen bijna één jaar geweest zijn, kwamen we er tot onze schrik achter dat mijn allerliefste poes geen poes was, maar een kater! Bloos

Reden dus om haar, eeeeeh.. hem, te laten castreren. Zij, eeeeh.. hij, werd dus een hetje.

Totdat Liesje (een hetje dus) twee jaar geleden ineens met kerst was verdwenen. De paniek brak los. Ondanks het feit dat ik meerdere katten had, was ik helemaal verknocht (en ben het nog steeds) aan Liesje. Verdrietig
Normaal gesproken was ze (tja, je verleerd het nooit.. Haha! ) binnen vijf minuten in huis als ik haar (hij, eh.. het, dus) riep. Maar nee, dit keer niet. Liesje was verdwenen. Ik heb héél lang gezocht, dierenartsen gebeld, dierenambulance gebeld, gemeentereiniging gebeld enz. Ik wilde namelijk zeker zijn dat Liesje (dood of levend, liefst levend) weer boven water kwam. Bij de dierenambulance was wel een kat binnen gebracht (dood), die aan mijn beschrijving voldeed. Maar dat kón volgens de dierenambulance Liesje niet zijn, want de kat die daar binnen was gebracht was geen het, maar een hij. De volgende dag weer gebeld. En nee, er was niets nieuws binnen gebracht, alleen die ene kater lag daar. Maar.. dat was Liesje volgens hen niet. Liesje was namelijk een het. En dit was echt een hij. Ze hebben die kat nog uit de vriezer gehaald om het met zekerheid te kunnen voelen, maar daaruit werd duidelijk dat het echt om een kater ging en niet om een gecastreerde kater. Verdrietig Drie dagen later vond ik het genoeg. Ik had foto's bij elkaar geraapt en ben naar de vestiging van de dierenambulance gegaan. Ik wou met zekerheid vast kunnen stellen dat het hier niet (zoals zij zelf zeiden) om Liesje ging.

Daar eenmaal aangekomen, was het voor mij duidelijk.. dat was mijn lieve dierbare schat Liesje. Verdrietig Ik kreeg een behoorlijk veel bla bla bla naar mijn hoofd toe geslingerd, want dat kon niet. Heb toen de foto's uit mijn auto gehaald en heb ze weten te overtuigen. Maar toch.. vertrouwden ze het niet.

Ik zou Liesje (zoals ik dat met al mijn katten doe) laten cremeren. Dit zou twee dagen later gebeuren. Toch is de dierenambulance nog bij de dierenarts langs gereden. Om het, volgens hun zeggen met zekerheid vast te kunnen stellen Frusty En jaar hoor, het was mijn Liesje, want die kater van hun. Was niet een kater, maar mijn hetje. Mijn Liesje dus.

Snappen jullie het allemaal nog? Wat een verwarring om het geslacht van een dier.. pfffff...

Ik ben nog met mijn twee andere katten (die helemaal gek waren geworden na de verdwijning van Liesje) naar het crematorium geweest, alwaar ze afscheid konden nemen. En vanaf dat moment, waren ze rustig en zaten ze te spinnen bij mij op schoot.

Ik durf met recht te zeggen.. dat er nog nooit een dier geweest is die ik meer gemist heb als Liesje. Verdrietig

Liesje.. ik denk nog vaak aan je.

Knuf, Sandra. Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:43

Wat een gedoe inderdaad!
Wij hebben een paar maanden terug, 2 maanden ofzo, ook een kat van de straat geplukt. Volgens ons is het een poes, maar het zou heel goed een hetje kunnen zijn. Wij zien het niet! We hebben ook nog een echte kater (duidelijk Haha!), en de poes (Socks heet ze sinds vandaag Haha!) moet niets van hem hebben...raar...misschien komen we er over 5 jaar ook wel achter dat het al die tijd een hetje was *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:56

Je kan het zien aan de afstand tussen poepgaatje en tja wat daar dan zit Haha! Als die afstand vrij groot is is het een gecastreerde kater. Is er vrijwel geen afstand dan is het een poes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:54

Onze moederpoes heet Oscar: Need I say more ??? Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 15:06

Akke schreef:
Je kan het zien aan de afstand tussen poepgaatje en tja wat daar dan zit Haha! Als die afstand vrij groot is is het een gecastreerde kater. Is er vrijwel geen afstand dan is het een poes.


En toch.. was er in dit geval vrijwel geen afstand...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:14

Pppf dat is geen simpel verhaal maar ik volg het helemaal!! Haha!
Lijkt me wel verschrikkelijk Je beestje kwijtraken..

Onze Maiky zou ook een vrouwtje zijn. Iedereen gekeken, iedereen overtuigd. Totdat we ineens na een half jaar toch echt iets zagen Haha!
Ondertussen is het ook een het-je maar ik hoop niet dat het hetzelfde afloopt als met Liesje want Maiky is mijn super katje Verdrietig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:39

Jeetje. Zoveel mensen en iedereen ziet iets anders... Eigenlijk wel grappig.
Wel sneu dat je kat zo aan haar einde is gekomen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:00

Ooit, 9 jaar geleden, gaf ik mijn parkietje de naam Jelle, na een jaar kwam ik erachter dat het geen mannetje was maar een vrouwtje, ze heet na al die jaren nog steeds Jelle Haha!

Overigens was mijn vorige parkietje de ene maand een mannetje en de andere maand een vrouwtje, of te wel een Kween of hermafrodiet (geloof dat ze het zo noemen Verward )

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:44

ik heb mijn eerste huisdier gered van de verdrinkingsdood, een heeeeeel klein rood kitten, die ongewenst was bij de vorige eigenaar Boos! Ik dacht dat het een meisje was, maar toe ze groter werd viel ze een keer van de vensterbank en bezeerde haar achterpoot en toen ik ging kijken viel me op dat ze toch een verdacht paar grote sambaballen onder haar staart had Lachen - dus toch een kerel. Voor de naam maakt het niets uit want hij/zij heet vanaf t begin al Mickey. Mickey is inmiddels al heel lang een hetje en ik heb hem al tien jaar, toen ik hem net had en met een pipetje voedde had ik nooit verwacht dat hij het zou redden en zo'n grote rode kat zou worden, mijn beste maat !

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:56

Hmmm jaren geleden(echt jaren geleden) toen Grease net uit was (78 of zo?) mijn broer was helemaal in luv met Olivia newtonjohn er kwam een konijntje....olivia..want het was een vrouwtje.
Na een tijd toen er een keer iets was met olivia..naar de dierenarts...en toen zei de dierenarts tegen mijn broer " maar jongen, dit is geen olivia...maar een olivier"..dus vanaf toen is olivia doorgegaan als olivier Lachen
En hij leefde nog lang en gelukkig (is 14 jaar geworden)