Hond mee naar het werk ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Hond mee naar het werk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 14:59

Mijn hond is nu de hele dag thuis en het lijkt me veel leuker als ze gewoon lekker met me mee kan de hele dag. Ik heb een kantoor baan dus dat zou moeten kunnen.
Hebben jullie hier ervaring mee ?
Ik denk er hard over om ergens anders te gaan soliciteren, is het raar als ik in mijn solicitatie brief vermeld dat ik mijn hond mee wil nemen ?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:01

Het hangt af wat voor soort hond en wat voor soort kantoor je hebt denk ik. In de meeste gevallen zullen ze je wel een beetje raar aankijken denk ik. Maar nee heb je en ja kun je krijgen Lachen

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:04

geleidehonden zijn meestal ook wel toegestaan... dus waarom jouw hondje niet ?

Alleen oppassen dat niet iedereen van kantoor z'n hond gaat meenemen Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:09

Bij ons op het werk liep het een beetje uit de hand. Er waren een stuk of 6 verschillende honden die regelmatig langs kwamen.
Toen is de regel ingesteld dat er niet meer dan twee honden tegelijk op kantoor mochten zijn Lachen.

Nu, door wat personele wisselingen en sterfgevallen onder de honden, is er nog maar 1 hond elke dag aanwezig.

Ik vindt het wel gezellig. Haha!

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:26

In de tijd dat ik in het kantoor van de toenmalige minster Deetman in Den Haag werkte nam ik ook elke dag mijn Duitse herder mee. Ze was heel braaf en lag gezellig onder mijn bureau.

Het ging echter een keer goed mis. We hadden een staatssecretaris die nogal kon schreeuwen en schelden en zij was net iemand de volle laag aan het geven toen ik in de lunchpauze de hond ging uitlaten.
Mijn hond was van een drugsverslaafd meisje geweest en kon, door alles wat ze meegemaakt had, niet tegen schreeuwende mensen. Ze vloog de staatssecretaris naar de keel maar die zat op een stoel met wieltjes en vloog door het gewicht van de hond roetsj naar achter tegen de muur aan Bloos
Ze was wel meteen stil Haha!

De hond beet ook niet echt en kwam meteen terug toen ik riep.
Gelukkig was de minister erg weg van mijn hond en betekende dit voorval dankzij zijn tussenkomst niet het einde van mijn hond mee naar mijn werk nemen. Maar de staatssecretaris heeft sindsdien nooit meer gescholden of geschreeuwd op dat kantoor Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:31

Een ex-collega van mij bracht ook weleens een hond mee.
Het was een lief en goed opgevoed dier, en niemand had er problemen mee.

Ik vind het eigenlijk niet passend om in een sollicitatiebrief te vermelden dat je je hond mee wilt nemen naar kantoor.
Het is imo. een gunst, geen eerste vereiste.
Dat lijkt me toch iets dat in goed overleg moet gebeuren en niet ahw. "afgedwongen" worden.
Je solliciteert toch in eerste instantie voor een leuke nieuwe baan, en als je dan ook nog je hond mee mag nemen is het helemaal super.
Maar het lijkt mij niet iets om meteen over te beginnen, ik vind het een onderwerp om later over te beginnen en om goed met je nieuwe collega's en leidinggevende te overleggen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 17:07

Wauw jullie geloven dit nooit !
Ik heb om 13:00 mijn CV naar een bedrijf gestuurd en eerlijk gevraagt of mijn hond mee mocht. En ik krijg net een belletje of ik woensdag op gesprek wil komen !
Hond is geen probleem, er lopen er al 2 rond en dit vinden ze zelfs wel leuk !
Wauw ben helemaal blij.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:11

Ik had het dus persoonlijk ook nooit in een brief gezet zoals Oscar ook al schreef, maar jij hebt het dus wel gedaan en met succes.

Het lijkt nu zo'n vereiste en dat terwijl de arbeidsmarkt al niet ruim is.
Ik zou in ieder geval geen baan laten schieten voor dit extraatje.

Overigens vind ik het persoonlijk niets.
Mijn kat is ook de hele dag alleen, die neem ik toch ook niet mee?
Straks krijg je ook nog goudvissen die meegenomen worden.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening/visie!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:33

Sommige mensen hebben altijd geluk ! Knipoog
Leuk voor je dat ze zo enthousiast reageerden !

Mijn mening blijft overigens onveranderd, sluit me absoluut ook bij Kleintje aan, maar ik vind het wel tof voor je !

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:48

niet geschoten is altijd mis, maar ik zou het zelf niet in de brief gezet hebben maar in een eventueel gesprek gevraagd hebben of het mogelijk was. Verder loopt er bij ons in het gebouw een senner berner puppy rond, zo cute!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:58

Helemaal eens met Kleintje, maar mooi voor je dat ze er anders over denken!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:41

leuk man je hondje mee naar je werk

succes!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:13

ik wil ook me hondje mee naar werk nemen: maar ik heb geen werk Boos!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:02

Ik heb als service-engineer gewerkt, waarbij je bij klanten reparaties uitvoerde en sommige hadden honden op kantoor, bewaking of gewoon gezellig. Bij een van die klanten vond de hond mij zo gezellig dat ie in mijn gereedschapkoffertje probeerde te gaan liggen, niet dat een grote Duitse Herder daar inpast, maar je kunt het proberen als hond, natuurlijk *LOL* *LOL* de directeur van dat bedrijfje, tevens eigenaar van de hond, lag helemaal in een deuk toen mijn koffertje volledig onder hond was verdwenen.
Het heeft wel iets, honden op een kantoor, ik vindt het altijd wel gezellig.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:09

ligt eraan waar je werkt:
ik heb met verstandelijk gehandicapoten gewerkt, die mochten geen huisdier, maar dat collega's af en toe de hond meenamen mocht wel en dat vond iedereen dan ook prachtig,

ik werk nu in de kinderopvang en daar is het ondenkbaar

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:17

Ik wil ook een hond hebben , en dan neem ik hemmee naar school Schijnheilig .
Leukvoor je dat je je hond nu mee mag nemen.En dan heeft hij gelijk 2 nieuwespeelkameraadjes erbij.En zit hij niet alleen thuis Lachen.