Pony dood aan de kant van de weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Pony dood aan de kant van de weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 12:22

Vanmorgen tufte ik met m'n autootje richting bunschoten om m'n ouders op te halen bij de garage. In de berm lag een zwarte vlek. Verder niet echt opgelet. Op de terugweg toch iets langzamer gaan rijden en het bleek om een shetlandpony te gaan, die met z'n snoet over de witte streep lag. Hij was duidelijk niet meer in leven. Ik vertrouwde het niet helemaal, aangezien er een boerderij achterlag waar nog een shetlander keihard rondjes liep te rennen. Mocht die pony eerder overleden zijn, was hij altijd nog aan het erf gelegd, er liep nog een fietspad naast, en er lag geen kleed of zeil over de pony heen.
Thuisgekomen toch maar even de politie ingelicht. Er was al een eerdere melding over geweest en het bleek dat de pony vanmorgen waarschijnlijk was ontsnapt en toen aangereden en ze waren al op zoek naar de eigenaar. Een of andere eikel is gewoon doorgereden na het ongeluk!! Bah, ik zit er nu elke keer aan te denken. Ik vind het gewoon misselijk dat je door rijdt na een ongeluk. Ik hoop dat de pony op slag dood was, anders moet ie wel erg veel pijn hebben geleden! ( het is een hele drukke 80km weg, waar iedereen min. 100km rijdt)..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:29

oooh echt zielig! wie laat zo'n beessie dan ook gewoon liggen? het is al erg genoeg dat het arme beessie is doodgereeden!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:43

Ah wat erg.
Dat mensen dan gewoon doorrijden.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren maar dit is gewoon schandalig en dan dat diertje daar laten liggen Verdrietig

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:58

Ow wat zielig! Vreselijk die mensen die dan gewoon door rijden he! Ik heb dat ook een keer gehad met een hondje, die lag midden op de weg.. maar die was nog in leven Verdrietig

"What we call human nature, is actually human habit.."


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:00

als iemand met zo'n vaart een pony heeft aangereden is zijn auto ook behoorlijk aan barrels. lekker puh! Boos!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:02

Niet te geloven zeg.. Hoe heb je het lef om dan gewoon door te rijden!! Vreselijk, niet normaal meer gewoon! Arme pony, hopelijk heeft die niet hoeven te lijden...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:44

Jeetje, wat een rotstreek.
Maar degene die die pony heeft aangereden moet toch een flink beschadigde auto hebben, zou je denken. 'T is te hopen dat die persoon tegen de lamp loopt.
Wel vreselijk voor die pony. Wie weet hoe lang hij daar gelegen heeft.

* To Belg, or not to Belg *

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:55

Netjes van je dat je de politie hebt gebeld. Er zijn waarschijnlijk ook al genoeg mensen langs gereden die niet hebben gedaan...

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:03

Kwam inderdaad ook net terug van dynamiek tezamen met een vriendin, en wij zagen het ook liggen, we schrokken ons rot.
Aangezien de smid bij ons op stal was om 9.00 uur. Zijn wij vanochtend al om 8.30 uur weggereden vanaf Baarn, toen lag hij er nog niet. Ik denk zelf het arme beestje dus na die tijd is doordgereden.
Ik begrijp niet dat er eventjes een zeil over gedaan wordt.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:50

als de eigenaar het niet weet en er verder niemand is die een zeil bij zich heeft, wie moet dat er dan overheen leggen?
Arm paardje, ik hoop inderdaad dat ie in een keer dood was, schandalig dat ze zijn doorgereden!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:00

Misschien is de 'dader' wel doorgereden van de schrik ofzo.
Mij lijkt het ook heeel erg schrikken, en iemand doet dat niet express lijkt me hoor.
En het beestje moet wel aandekant zijn gelegd als hij met zn neus op de witte streep lag.
Of hij was niet opslag dood.
Wel zonde dat zo'n beestje zo aan z'n einde moet komen.

Brabantse Fries ;)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 17:24

dynamiek schreef:
Kwam inderdaad ook net terug van dynamiek tezamen met een vriendin, en wij zagen het ook liggen, we schrokken ons rot.
Aangezien de smid bij ons op stal was om 9.00 uur. Zijn wij vanochtend al om 8.30 uur weggereden vanaf Baarn, toen lag hij er nog niet. Ik denk zelf het arme beestje dus na die tijd is doordgereden.
Ik begrijp niet dat er eventjes een zeil over gedaan wordt.


Het zag er heel zielig uit! Ik reed er rond 9.00 en toen lag ie er al. Rond 9.30 kwam ik terug en toen lag ie er nog steeds!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:42

Ah!! wat zielig zeg .. Hoe kan iemand dat nou doen Kijk dat je hem aanrijd kan gebeuren maar gewoon doorrijden Scheve mond ... hopelijk was de pony op slag dood en heeft hij geen pijn hoefen lijden !!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:11

He gedver zeg! Dat doe je toch ook niet! Arm paardje...

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:20

Ik hoop dat die iemand zn auto helemaal kapot is !!!! grrr arm lief beesje ! Boos! Huilen

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:26

Wat erg. Die pony kan daar dus gewoon met pijn gelegen hebben ... Of de dader is doorgereden omdat hij is geschrokken of omdat hij haast had, is waarschijnlijk nooit mee te achterhalen.
Maar als ik de automobilist was in het eerste geval, zou ik later toch even naar de pony gaan informeren. Ben benieuwd of de dader eerlijk is en zich meld ... Niet dat die pony er nog mee geholpen word,maar toch ...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:28

Dit vind ik echt zo zielig! Ook zo stom dat een mens zomaar doorrijd na zo'n ongeluk, dat kan je echt niet geloven....

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:31

Ik snap niet dat men door rijd als er zo iets gebeurd. Helaas kan je je er druk om maken maar er gebeurd helaas toch niets.
Alleen erg slordig dat er niet even een kleedje of zeiltje over heen gelegt word. Dat vind ik toch wel het minste wat je kan doen. Ook al ben je de eigenaar of 'dader' niet maar een buurtbewoner ofzo.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:43

aaah jeetje dat vin ik echt wel erg!!!!!!
Dat arme shetje!!!! Boos!

Stop Wishing, Start Doing

LBroekhuizen Fotografie https://www.facebook.com/LBroekhuizenFotografie/

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:37

aaaaaah inderdaad zielig maar ja...

Ik vind het altjid zielig als er een dood dier onder een zuil ligt..

http://www.csunallegra.come2me.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:10

#Ymke# schreef:
Vanmorgen tufte ik met m'n autootje richting bunschoten om m'n ouders op te halen bij de garage. In de berm lag een zwarte vlek. Verder niet echt opgelet. Op de terugweg toch iets langzamer gaan rijden en het bleek om een shetlandpony te gaan, die met z'n snoet over de witte streep lag. Hij was duidelijk niet meer in leven. Ik vertrouwde het niet helemaal, aangezien er een boerderij achterlag waar nog een shetlander keihard rondjes liep te rennen. Mocht die pony eerder overleden zijn, was hij altijd nog aan het erf gelegd, er liep nog een fietspad naast, en er lag geen kleed of zeil over de pony heen.
Thuisgekomen toch maar even de politie ingelicht. Er was al een eerdere melding over geweest en het bleek dat de pony vanmorgen waarschijnlijk was ontsnapt en toen aangereden en ze waren al op zoek naar de eigenaar. Een of andere eikel is gewoon doorgereden na het ongeluk!! Bah, ik zit er nu elke keer aan te denken. Ik vind het gewoon misselijk dat je door rijdt na een ongeluk. Ik hoop dat de pony op slag dood was, anders moet ie wel erg veel pijn hebben geleden! ( het is een hele drukke 80km weg, waar iedereen min. 100km rijdt)..


Eeeehhh tsja persoonlijk zou ik eerst naar die boererij rijden waar die andere shet stond.

Wij hebben zoiets gehad met een jong poesje. We waren op vakantie in Limburg en er lag iets op de weg, en ja hoor een katje. Dus wij hup auto stilgezet midden op de weg en met dat we er naartoe lopen tilt dat beestje zn koppie op.
Wij voorzichtig het diertje op een jas geschoven en naar het dichtst bijzijnde huis gelopen. Katje bleek van hun te zijn. Hij is er gelukkig helemaal bovenop gekomen. Andere auto's waren er geheid overheen gereden, hij leek zo dood.

En pas geleden een hond midden op de A12. Ook maar ff 112 gebeld, moet er toch niet aan denken dat iemand zo'n dier aanrijd.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:46

Gelukkig, vandaag reed ik weer langs die plek en het shetje was gelukkig weggehaalt.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:19

jeetje onbeschoft zeg!
Ik vind dan toch dat je even bij het beestje kijkt en aanbelt bij de eigenaar toch Verward
Niet normaal arm beest Boos!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:04

Wat iedereen hier al heeft gezegd, wat walgelijk om gewoon door te rijden! Lips are sealed Zielig voor de eigenaar. En, is de dader al gevonden?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:27

Jeetje erg man,
Als eigenaar schrik je dan ook als je dat hoort,misschien woonde die wel niet in die boerderij maar ergens anders...
Jakkes,mensen zijn soms zo onbeschoft als het om dieren gaat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers