Geslipt en 180* gedraait...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Geslipt en 180* gedraait...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 23:12

Wat een rotweer vandaag, maar ik dacht nou ik ga toch ff paardrijden. Heerlijk gereden, ik blij! Dus weer naar huis! Op de terug weg van stal rij ik rustig naar huis, het was inmiddels ook hard gaan waaien en het regende behoorlijk dus ik dacht doe maar voorzichtig heb toch geen haast! Straks gebeurt er wat dacht ik nog!
We hebben hier een grote tweebaans rotonde met een grote berm ertussen en ik rij van de rotonde af ligt er echt een dikke laag water op de weg en ik wil dus rechtsaf van de rotonde rijden, maar mn auto slipt, draait naar links zo over de berm, over de tweebaansweg in tegengestelde richting en draai 180 graden door de zijberm en land op de busbaan! Mijn god ik zat te trillen, ik dacht echt dat ik ging botsen, ik dacht wanneer komt de klap, wanneer komt de klap... maar die kwam gelukkig niet. Overal witte en rode lampen snel voorbij, ik dacht hoe sta ik nou stil, dus ik trek me handrem aan, draai nog ff en sta dan 180 graden gedraait van waar ik vandaan kom en echt meters verder stil op een busbaan. Mijn portier word opengedaan door een man en die vraagt meisje meisje gaat het? Wat heb jij geluk gehad er zat echt een engeltje op je schouder moet je kijken wat een auto's waar je tussendoor gekomen bent!! Ik kon bijna niet op me benen staan zo lam waren ze! Ik heb echt hele diepe sporen gemaakt in de berm en de weg vol modder! Ik heb zo op het oog geen schade aan mijn auto, bumpers e.d., maar het stuur trilde wel heel erg met het verder naar huis rijden, waarschijnlijk dus wel wat mis met mn banden, maar goed ik ben over hoge stoepen en bermen geknalt! Ik zit nu nog te trillen dat ik dit schrijf! Soms zit er echt een engeltje op je schouder, moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn!


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:26

ja dat is schrikken he!!
Straks besef je nog meer hoe geluk je hebt gehad!
Mij is ook zoiets (ik had alleen een aanrijding, tegenligger bijna
frontaal op mij gebotst maar pakte mijn flank)
overkomen en ik denk er nog heel vaak aan als ik in de auto
rijd op die plek.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:52

Gadver, wat een rotervaring. Je moet je beschermengeltje maar een flinke knuffel geven.

Wat je auto betreft, waarschijnlijk is de wielophanging verbogen. Ik zou er morgen toch maar even mee naar de garage rijden om te kijken of je auto geen verdere schade heeft.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:03

Brrr, echt eng....
Ik heb ook eens zoiets gehad, 360* rond, over een stoeprand, en tot stilstand gekomen tegen zo'n elektriciteitskastje... +/- 1 meter voor de sloot. Ook zomaar vanuit het niets, ik heb echt een uur lang staan shaken!

Een neef van mijn vriend had minder geluk, reed (met veel te hoge snelheid) door een tunnel, en op een nat stuk ineens achterstevoren en over de kop.... Hij heeft het overleefd, maar wel kunnen revalideren.

Ik zou zeker met je auto naar de garage gaan, zo'n klap over een stoep kan heel wat beschadigen; remmen, wielophanging en stuurinrichting, dit laatste was bij mij het geval.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:51

Dat hoop ik nooit mee te maken! Sterkte ermee! Ik zou zeker langs de garage gaan, grote kans dat je stabilisatorstang ook niet meer is wat íe zou moeten zijn. Maar dat weten ze in de garage vast beter. Succes!

:evaw:

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:59

Wat doe je nu toch??? Verward Echt een geluk dat je niks hebt. Laat die auto maar ff goed nakijken. Op z'n minst is de wielophanging beschadigd. En ik denk dat de velgen en de banden ook een kontrole nodig heeft.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 10:04

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben een beetje bijgekomen, ontzettend raar geslapen en vandaag staan tranen in mijn ogen. 3 banden staan leeg. Eerst oppompen en dan ga ik zo naar de garage inderdaad. Ik kan er nog van bibberen!


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:31

Wat een schrik zeg! Als ik het zo hoor (drie lege banden) zijn de velgen misschien ook beschadigd. Ik weet niet of je een hele jonge auto hebt of niet, maar hou in gedachten dat je op de sloop voor minder geld goede onderdelen kunt halen.

Suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:12

jeetje meid wat een schrik en wat een geluk heb je gehad!
hopelijk valt de schade nog een beetje mee knuf hoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 16:01

Ben net terug van de garage. Gelukkig niks beschadigt aan de onderkant, wel mijn velgen beschadigt, die waren echt heel erg krom en een band lek, zaten tussen mijn velgen en voorbanden flink kiezelstenen, zag er uit! Heb nu 2 nieuwe banden en mijn velgen hebben ze wat opgeknapt, heb een grote klap gemaakt. Ze hebben ze rechtgeslagen en bijgevijlt, ze waren flink verbogen in de randen.
Ben daarna naar de plek geweest waar het gebeurde en nu weet ik echt pas hoeveel geluk ik heb gehad, ben rakelings langs een bushok en lantaarn geschoven en dus een drukke tweebaansweg links overgedraait waar flink tegenliggers aankwamen! Het is een drukke rotonde daar.
Ik heb een Seat Cordoba SX sport coupe uit 1997, gelukkig geen nieuwe onderdelen hoeven hebben, want die waren best duur geweest ben ik bang! Nu maar sparen voor nieuwe velgen, want deze zien er niet meer uit!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:53

Jeetje, je hebt echt geluk gehad zeg. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Scheve mond
Sterkte ermee.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:11

Oh wat ontzettend eng en wat heb je toch superveel geluk gehad! Wil me niet voorstellen wat er was gebeurd als de auto's net anders hadden gereden.. Ontzettend onvoorspelbaar ook he, dat water op de weg. Aquaplaning vind ik echt een van de engste dingen. Je hebt gewoon geen idee wat je auto allemaal gaat doen. Maar gelukkig ben je er hartstikke goed vanaf gekomen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GekOpFjorden, Mieke, Miiej en 43 bezoekers