Depri door Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Depri door Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 16:13

Slapeloos en depri door computer

Van onze redactie

AMSTERDAM - De hele dag achter de computer zitten is een vooruitzicht dat kantoorpersoneel vaak problemen geeft bij het uit bed komen. Japans onderzoek toont echter aan dat niet alleen het idee van een dag naar het beeldscherm te moeten staren hiervan de oorzaak is. Meer dan vijf uur aan het toetsenbord zitten geeft namelijk een grote kans op slapeloosheid en depressiviteit.

Meer dan vijf uur aan het toetsenbord zitten geeft een grote kans op slapeloosheid en depressiviteit.

Dit bleek bij een onderzoek onder 25.000 werknemers. Veelvuldig computergebruik leidde ook tot een gevoel van eenzaamheid. Onderzoeker T. Nakazawa bepleit een vermindering van het computergebruik om de geestelijke schade te beperken.

Het is voor het eerst dat de geestelijke gevolgen van werken met een computer zijn onderzocht. In eerdere studies werd vooral gekeken naar de lichamelijke gevolgen, zoals rug- en schouderklachten.


Dus dat wil zeggen dat ik depri word als ik zo door blijf gaan met bokt Scheve mond

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:20

hahah ik ook Lachen

nouja ik merk er nog niet zoveel van Haha!


en anders zie ik het wel he

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:22

Alive and kickin'! En 'better than ever'! Haha! Ik heb nergens geen last van en aangezien ik een opleiding ICT doe zit ik dagelijks heeeeeel veel achter de pc (ook thuis nog).

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:05

Sypheron schreef:
Alive and kickin'! En 'better than ever'! Haha! Ik heb nergens geen last van en aangezien ik een opleiding ICT doe zit ik dagelijks heeeeeel veel achter de pc (ook thuis nog).


Ik ook, maar ik heb dus wel ontzettend veel moeite met opstaan Haha! Ik moet toch matigen denk ik Scheve mond

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:37

Ja ik hoorde het ook op tv.
Maar het kan best zo zijn dat het waar is want ik slaap echt slecht en ik zit nu in de vk heel lang achter de computer... Scheve mond
maar ik verveel me anders zo..
BEN GEWOON VRESELIJK VERSLAAFD AAN BOKT!! Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:04

Sypheron schreef:
Alive and kickin'! En 'better than ever'! Haha! Ik heb nergens geen last van en aangezien ik een opleiding ICT doe zit ik dagelijks heeeeeel veel achter de pc (ook thuis nog).


Als hij binnenkomt en weet dat we iets gaan doen, gaat nog meteen die hand naar de muis..... *zucht*

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:07

Volgens mij hebben ze het hier over de mensen zonder i-net aansluiting, zo ja dan ben ik bang dat ook ik binnen no time weg kwijn Haha!
Maarrrr, ik heb i-net EN bokt *LOL*

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:09

Heb nergens last van Haha! Haha!
Zit op mijn werk van 8.00-15.00 achter de computer
En na werktijd als de paarden verzorgd zijn
natuurlijk effe kijken hoe het op bokt is. (begin al aardig verslaafd te raken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:33

Het werken met een computer, thuis en op het werk, heeft beduidend minder invloed op mijn ritme als de aanvliegroute waar ik vroeger onder woonde. Sinds ik van die vliegtuigen verlost ben, gaat het al veel beter. Voor de rest zal ik eeuwig en altijd een avondmens blijven en nooit een ochtendmens worden.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:35

ik heb ook nergens last van, maar dat ik misschien omdat ik er al aan gewend ben Lachen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:54

Haha ik schrok al bij het lezen van de topic.
Ik heb niks gemerkt vandaag Haha! Knipoog

Nou ik blijf toch vrolijk doorbokken hoor!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:02

Oh-oh! Ik merk wel.. dat als je de hele avond, of middag achter de pc hebt gezeten je helemaal een beetje.. raar, loom wordt. Dat ik er niet vroeg uit kan komen, tja.. Ik ben nou eenmaal een avond mens. Cool .!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:17

Je gaat je wel sloom voelen van computeren, maar dat voel je je toch altijd als je een hele tijd stil zit Lachen
's Morgens vroeg opstaan is niet voor mij bestemd, zoals de meesten hier ben ik echt een avond-mens, niet snel moe, maar 's morgens kan ik soms echt m'n bed niet uitkomen. Wel wakker, maar geen zin..
Minder bokken zit er niet in, ik ben gewoon 200% verslaafd Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:52

Ik slaap prima, ben niet depressief, en als ik dat al ben (ik heb zo mijn dagen) dan heeft dat heel andere redenen. En daarbij kan ik niet zeggen dat ik eenzaam ben ofzo.

Kortom, there goes your theory.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 07:17

ik ben niet van plan om met bokt te stoppen en dan moeten afkicken door wat depri heid als ik dat zou hebben Schijnheilig