klassieke muziek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

klassieke muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 20:59

misschien ouderwets, maar welke klassieke muziek vinden jullie mooi? zijn er bepaalde componisten? periode? stukken?

Amor Vincit Omnia


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:03

In componisten etc. ben ik niet zo thuis, maar wat ik vaak wel mooi vind is filmmuziek, soundtracks. Misschien niet waar jij op doelt, maar wel klassiek.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:04

9e symphonie van Dvorak. Pagannini, eigenlijk alles. Mahler ook nog wel, erg he? Mozart is ook niks mis mee. Er is nog wel meer hoor, le sacre du printemps bijvoorbeeld, is erg mooi.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:21

Ik ben er niet zo in thuis maar ik vind veel klassieke muziek wel mooi.
Ik vind een stuk wat maria callas zingt uit andrea chenier ook heel mooi heb alleen geen idee van wie dat is eigenlijk??
Bach, Mozart en ja noem de bekende namen maar op eigenlijk vind ik veel ervan wel mooi.
Je hebt nu op rtl4 's nachts telkens van die reclames van een collectie klassieke cd's. Veel wat ze daar van laten horen is erg mooi.
Mmm, moet misschien toch maar eens wat gaan aanschaffen...
Heb van de week voor mijn verjaardag de cd Voices2 gekregen.
Heb hem nog niet helemaal beluisterd maar wat ik ervan gehoord heb klonk goed!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:33

Carmina Burana van Orf (deels omdat ik die zelf ook een keer gezongen heb) Meeste koormuziek kan ik wel waarderen, en alleen instrumentaal ook wel hoewel ik een hekel heb aan alles waar teveel violen in zitten (wat een jankinstrument zeg *LOL*

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:43

hans zimmer of howard shore vind ik kewl, maar ik luister niet echt naar klassiek

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:47

Het london symphony orchestra heeft ook mooie klassieke uitvoeringen van popmuziek trouwens, kan ik ook erg waarderen.

Nulla tenaci invia est via

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:50

ow, de trans syberian orchestra is ook niet slecht

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:54

hmm ik hou niet zo van klassiek eigenlijk Haha! Wat ik wel mooi vind is trance met klassiek erin verwerkt of van die koren zoals ERA

Don't hate me cause you ain't me!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:56

heheheh normaal luister iok ook aleen naar trance en dance Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:57

De Danse Macabre van Camille Saint Saent, misschien kennen jullie hem van het Spookhuis in de Efteling?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:08

pniekepnak schreef:
De Danse Macabre van Camille Saint Saent, misschien kennen jullie hem van het Spookhuis in de Efteling?


Dat wilde ik ook neerzetten, echt een geweldig stuk!!
Er spelen zich dan meteen hele horrorachtige taferelen
in mijn hoofd af! Haha!

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:50

Ik ben ook (nog) niet echt thuis in de klassieke muziek,maar vind veel wel erg mooi,ben ook niet zo gek op zangers en dergelijke,maar meer de muziek zelf.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 22:54

ja sommige filmmuziek is ook wel goed. vooral de lord of the rings soundtrack vond ik goed.

mozart heeft bijna alleen maar mooie stukken. zijn opera's (le nozze di figaro vooral) vind ik ook erg mooi, puccini (madame butterfly, la boheme) prachtig mooi, kippevel muziek. vooral als je het verhaal kent.

Amor Vincit Omnia

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:02

Pucinni en dan vooral Madame Butterfly zag het een paar jaar geleden in de Opera van New York, tranentrekker hoor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:05

Toen ik nog studeerde zette ik tijdens het leren vaak muziek van Bach op. Dan bleef het veel beter "hangen".

Ik heb een aantal cd's waar verschillende stukjes muziek op staan. Die gebruik ik wel eens tijdens de muzieklessen. En de kinderen vinden het dan vaak leuk. Ik laat ze dan bijvoorbeeld "ervaren" dat het tovermuziek is. Als je je ogen dicht doet die je een film met die muziek aan de binnenkant van je ogen.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:10

Mozart! Was het popidool van de 18e eeuw , had vrouwen (groupies), dronk te veel, ging naar wilde feesten, maakte de ene hit na de andere en stierf jong - en het is nog steeds fantastische muziek om naar te luisteren, niet dat sombere wat je bij een hoop andere "klassieken" wel hebt, maar levendige, vrolijke muziek (op een paar stukken na).

Ik kan me voorstellen dat in de discotheken (pardon danshuizen Knipoog ) van destijds flink gefeest werd op deze muziek, die wij nu als 'serieus' zien. Ouders van destijds vonden het "herrie", hoe konden hun kinderen naar dat moderne gedoe luisteren Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 23:13

sarabande schreef:
Pucinni en dan vooral Madame Butterfly zag het een paar jaar geleden in de Opera van New York, tranentrekker hoor.
wow wat dacht je van la boheme dan? "mimi!!!......" daar gaat SP'tje wel wat van Huilen hoor. Haha! maar de un bel di vedremo-aria uit madame butterfly... die verscheurt je gewoon.

Amor Vincit Omnia

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:17

ja die wil ik op mijn begrafenis van Callas

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:21

Ik speel piano en ik speel vooral klassieke muziek. Mozart en Shubert vind ik erg mooi Lachen Listz heb ik nog nooit gespeeld, maar dat vind ik ook hele mooie muziek.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:25

Ik houd ook erg van klassieke muziek. Ik heb meer klassiek aan staan dan normaal eigelijk.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 23:29

wat allemaal prima?

Amor Vincit Omnia

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:37

una fortiva lacrima. Lacrimosa dies erea van requem mozart. Bijna alle meer bekendere opera en barokke klassieke muziek. Monti...mmmmm. Heel veel van mozart. Die wassermuziek. Sauberflaute (let ff niet om al die spelfouten) mozart. Een aantal opera's. en weet ik veel nog meer.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:39

oja, de eerste en enige pianoconacert van Pötr Ylinisch Tsaikovsky (geschreven in 1903). is met de lengte van 22 minuten een genot voor mijn hoor. Of de 1812 overture.Vilvaldi houd ik niet zo van trouwens.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 23:47

vivaldi is wel leuk met zijn seizoenen (vooral herfst) maar verder niet zo bijzonder, vind ik ook. tsaikovsky is mooi, vooral met romeo en julia.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 03-01-03 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amazonbot, CairnTerrier, Frummel01, IASCrawler, Isab123, journee, Lestria, lillylover, loeslover, Maaaarije, ryukapple, XxLMMxX, XxMariellexX, YandexBot en 169 bezoekers