Zal ik starten of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Zal ik starten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 17:58

Binnenkort is er een wedstrijd bij mij op stal, maar de voorbereiding loopt nou niet helemaal lekker.

Dat is te lezen hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=93563

Ik loop nu dus nog steeds te twijfelen of ik zal starten. Zal ik starten of nog even wachten en doortrainen? Zodat ik er de volgende keer er weer bij ben of gewoon starten en wel zien hoe het eindigd?


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:07

Ik zou gewoon meerijden. Als je er nou ver weg was enzo, dan zou ik het niet doen, maar aangezien het bij jou op stal is, zou ik het wel doen. Ervaring is altijd mooi meegenomen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:09

De keuze is aan jou. Maar ik zou persoonlijk wel starten, gewoon voor de ervaring. Waarschijnlijk verwacht je niks van je proef en vaak gaat het dan alleen maar beter dan dat je hoge verwachtingen hebt.
Als je er echt geen vertrouwen er in hebt dan is wat anders. Maar in je andere onderwerp stond dat dat maar een paar onderdelen waren....
Dus ga er voor!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:40

Idd gewoon er voor gaan.
Kan jou het schelen? Het kan vast alleen maar leuk en leerzaam zijn. Je krijgt een beoordeling en mischien heb je dan weer lesmateriaal om verder te gaan.

Gewoon doen. veel succes met je keuze.
En als je het doet, wel laten weten he?????

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:44

nooit geschoten altijd mis toch?

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:17

ik zou het gewoon proberen, is altijd goed voor de ervaring toch?! en als je gaat, veel succes dan alvast! *LOL*

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:43

Wie niet waagt, wie niet wint. Gewoon proberen dus! Lachen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:42

Ik heb net je andere topic even gelezen en gewoon starten! *LOL* Galopwissels zitten er 2(of 4?) keer in(tijd niet voorgelezen Haha! ) en van stap in galop hoef je ook niet veel te doen. Ik neem aan dat als je vanuit stap aanspringt en ze heet wordt je in het stuk galop erna wel weer wat af kunt laten vloeien en in het ergste geval lukt de eenvoudige wissel na de eerste niet zo goed. De opgebouwde spanning kost misschien nog wat punten in de cijfers aan het eind, maar meestal heb je na de galop niet veel drafonderdelen meer dus dat kan niet veel punten kosten *LOL*
Gewoon gaan rijden dus. Kun je mooi weer even in het ritme komen en kijken wat er nog meer bijgespijkerd moet worden Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:56

Aha..Gewoon gaan...ik had ook pas een wedstrijd..en paar weken daarvoor ging het ook slecht...
Ik was ook gewoon gegaan en het ging redelijk...

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

love_rosa

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:07

ik zou gewoon gaan maar je moet het zelf weten
dus doei

I LOVE ROSA Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:09

Tuurlijk moet je starten! Als het slecht gaat, ach ja, dan weet je waar je aan moet werken!

En als het goed gaat is dat heel mooi meegenomen! Alleen als je denkt dat je paard het niet aankan dan moet je het niet doen, maar ik dacht dat dat wel goed zat nu.

Ik wens je alvast heel veel succes ermee!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 20:20

gomir schreef:
Ik heb net je andere topic even gelezen en gewoon starten! *LOL* Galopwissels zitten er 2(of 4?) keer in(tijd niet voorgelezen Haha! ) en van stap in galop hoef je ook niet veel te doen. Ik neem aan dat als je vanuit stap aanspringt en ze heet wordt je in het stuk galop erna wel weer wat af kunt laten vloeien en in het ergste geval lukt de eenvoudige wissel na de eerste niet zo goed. De opgebouwde spanning kost misschien nog wat punten in de cijfers aan het eind, maar meestal heb je na de galop niet veel drafonderdelen meer dus dat kan niet veel punten kosten *LOL*
Gewoon gaan rijden dus. Kun je mooi weer even in het ritme komen en kijken wat er nog meer bijgespijkerd moet worden Haha!


Idd word ze erg heet van die galopoefeningen. Op zich kan ik het al aardig af laten vloeien. Al is er 1 oefening die veel moeite gaat kosten.
Van hand veranderen uitgestrekte stap, dat moet kunnen. Maar dan.... terug naar verzamelde stap, dan weet zij dat er iets komen gaat, dat is in alle proeven zo. A halthouden, achterwaarts, voorwaarts galop, juist haar moeilijke kant en lange zijde midden/uitgestrekte galop. Als ze dus verkeerd aanspringt is mn hele uitgestrekte galop weg.

En het probleem bij de eenvoudige galopwissel is: of ik neem haar terug en spring gelijk weer aan, maar ik MOET stappen. Of ik ga stappen en dan dribbelt ze...

Volgende week woensdag heb ik weer les, dan kan ik er met Linda over praten, maar het is dan zo kort dag om af te zeggen.
Ach, ik denk dat ik gewoon ga starten, de min zal ik niet zo snel in gaan...

En de laatste wedstrijd op stal had iemand in de Z 144 en 153 punten. Zo erg zal het niet bij mij gaan, mag ik hopen Tong uitsteken

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:10

Als dat alle problemen zijn kun je idd makkelijk gaan rijden. Voor een minpunt moet je wel heel raar doen(ik kan het hoor Tong uitsteken ) dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Laat na afloop nog wel even weten hoe het gegaan is Haha! Nieuwsgierig Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:24

Je moet jezelf wel een doel stellen wanneer je gaat starten. Dat zal op dit moment niet dat wp zijn want dat is niet reeel om daar op te hopen. Dat is nu nog te veel van toevalligheden afhankelijk.
Maar je kunt jezelf wel als doel stellen dat je moet proberen de rust in de proef te behouden. Dat lijkt me een redelijk doel voor dit moment. Als je het de moeite vind om voor dat doel te gaan rijden dan moet je zeker gaan starten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 21:39

Ik denk dat ik me gewoon ingeschreven hou, en als Linda (mn instructrice) het echt afraad kan ik altijd nog afzeggen..

En hoe krijg je het voor elkaar om de min in te gaan? Ik heb slechte proeven gehad, paard ging wel erg veel achteruit
Maar dan had ik altijd nog rond de 130-140 punten, ehh dit is wel B t/M he?!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:54

Tuurlijk moet je starten, alles wat niet goed gaat word je alleen maar beter van

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:42

Tuurlijk moet je starten, Het maakt toch niet uit of je wint of niet? het gaat er om dat je meerijd, en je moet zorgen dat je die baas van de manege aan jouw kant krijgt!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 18:12

Vandaag heb ik dan eindelijk de tijd gehad om bijna een heel proefje te rijden.
En ze liep erg fijn. Ok ik ben 3 keer de verkeerde kant opgereden, maar daarom oefen ik ook Haha!

Verder kan ik heel tevreden zijn over hoe ze liep, paar kleine dingetjes, maar perfect hoeft het niet te zijn.
Alleen de laatste paar oefeningen gingen niet, toen moest er les gegeven worden. Alsof die ene minuut wat uitmaakt.

Maar hoe de wedstrijd volgende week afloopt laat ik nog wel weten!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:14

antoinette schreef:
En hoe krijg je het voor elkaar om de min in te gaan? Ik heb slechte proeven gehad, paard ging wel erg veel achteruit
Maar dan had ik altijd nog rond de 130-140 punten, ehh dit is wel B t/M he?!

Er gewoon een vreselijke bende van maken...*LOL* Ik ging voor het eerst M starten met mijn pony, want zat in no time aan de max in het L. Had er best wel vertrouwen in, alles ging lekker. Kom ik de binnenbak in draait hij helemaal door(bleek binnenbakangst te hebben, wist ik veel, had hem nog nooit binnengereden...Knipoog ).Ik ben met veel spanning nog wel de proef door gekomen en echt slecht vond ik het ook niet. Hij sprong twee keer achteruti weg en mijn wendingen om de achterhand en contragalop gingen niet zo erg(1-en Bloos )...Ik had uiteindelijk 110 punten ook al vond iedereen dat vreselijk te laag...er was ook niet echt hoog gejureerd, maar dit was wel heel extreem...Huilen
En van de zomer nog een keer buiten met mijn paard. Hij was toen nog erg 'blij' met rijden en ik had hem ook een periode op een stangetje gereden en dan was hij prima te rijden. Één keer sluiten en hij kwam terug, maar ik merkte dat hij zich wat vast ging zetten op het bit. van mijn instructrice een bit geleend, maar daar mocht je geen wedstrijd meerijden. Op haar aanraden op wedstrijd met dubbelgebroken bitje gereden, maar dat had ik niet meer uit kunnen proberen van tevoren...Hij ging op het losrijterrein al een paar keer flink aan de haal en in mijn proef ben ik één keer dwars door alle 6 dressuurbanen gestoven en twee keer over het veld...Bloos En daarbij nog een aantal moordaanslagen op de jury en je snapt wel hoe ik aan 108 punten in de B kom *LOL* Kon er zelf wel om lachen hoor Haha!
De tweede proef was hij een stuk braver alleen supersterk en gestresst en kreeg ik weer 149. (springen ging daarna trouwens twee keer foutloos Party!! Dat vond hij veel leuker Lachen )
Het voordeel van zo'n mislukking is dat je wekenlang tevreden bent met een proef binnen de bordjes Knipoog En twee weken later reed ik mijn eerste twee winstpunten op hetzelfde dubbelgebroken bitje Haha!

Maar goed, ik ga erg off-topic Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:24

Ik kan uit je hele verhaal niet opmaken in welke klasse je nu gaat starten en of het een officiele wedstrijd is. Als het maar een onderlinge wedstrijd is valt er toch niets te verliezen. Je kunt alleen maar ervaring voor jezelf en je paard winnen. Als je in de B gaat starten. Officieel of niet, dan kun je sowieso nooit een verliespunt rijden.
Ik zou dus zeggen: go for it girl.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:26

ach ik heb ook wel eens (gelukkig in een ver verleden) een complete B proef in galop afgelegd MET een keurig changement onder de X.........TJA

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:55

Citaat:
Ik kan uit je hele verhaal niet opmaken in welke klasse je nu gaat starten en of het een officiele wedstrijd is. Als het maar een onderlinge wedstrijd is valt er toch niets te verliezen. Je kunt alleen maar ervaring voor jezelf en je paard winnen. Als je in de B gaat starten. Officieel of niet, dan kun je sowieso nooit een verliespunt rijden.
Ik zou dus zeggen: go for it girl.


Ze start in het Z *LOL* Lijkt me ook logsich, anders hoef je geen eenvoudige galopwissels te doen...Ik ben ze in het B in ieder geval nog niet tegengekomen Knipoog
Ik neem ook aan dat het officieel is, anders zou antoinette er vast niet moeilijk over doen Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:58

gomir schreef:

Ze start in het Z *LOL* Lijkt me ook logsich, anders hoef je geen eenvoudige galopwissels te doen...Ik ben ze in het B in ieder geval nog niet tegengekomen Knipoog
Haha!


Dan ben je in iedergeval niet bij mijn wedstrijd geweest *LOL* *LOL* *LOL*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:07

Maar daar ga je je niet vantevoren zorgen over maken Gijsenkim Haha! Ik ben ook weleens in series van 1 door een volte middengalop gevlogen, maar daar was ik vantevoren niet bezorgd om *LOL* O jaa, mijn paard wordt toch zo druk in de een-ers... Ze staan dan niet op papier dus dan wordt je er ook niet zenuwachtig van...toch? Knipoog

Wel een vreemde manier van maf doen trouwens; eenvoudige wissels...Haha! Mijne maakte dan toch vliegende, dat remmen en weer optrekken deed hij alleen in combinatie met omkeren op de achterbenen Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:11

Als ze inderdaad in het Z gaat starten wat zit ze zich dan druk te maken. Zo iemand heeft toch wel voldoende zelfkennis om te weten of zij en haar paard klaar zijn om een wedstrijd te starten. Het is dan toch niet de eerste keer dat ze een wedstrijd rijdt!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers