Kramp in je voet of kuit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Kramp in je voet of kuit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:43

Grr, ik heb het regelmatig als ik buitenrij ( zit nogal vaak achterstevoren om me heen te kijken) en in de kou. Zelfs als ik gewoon op de grond sta op opstijg krijg ik een gigantische kramp in me voet of kuit (zo erg dat je voetbeentje, of hoe heten die dingen?, uit elkaar gaan staan) . Na het rijden stijg ik af en dan zijn mijn tenen zo bevroren dat m'n hele voet verkrampt..Errg pijnlijk. Hebben jullie dit ook wel eens enzo ja ,wat doen jullie eraan ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:50

Kramp bij het rijden heb ik eigenlijk niet. Wel als ik aan het zwemmen ben. En dan helpt het om aan je voet te trekken in de richting van je neus als het ware, doet even zeer, maar het helpt!


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:03

Ik heb verkrampingen in de binnekant van me voet (niet onder mer voet) maar aan de kant van me grote teen Haha!

Dat doet onwijs pijn, het word keihard en gaat onwijs trekken, dan kan ik echt wel bijna janken. Dit is een magnesium tekort. Je kan zo bij de Etos enzo pilltjes ervoor halen bijv van Bloem

22 Januari verwachten we ons kleintje

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:54

Ik heb wel eens kramp in m'n voet. Dan hou ik 'm zo stil mogelijk en dan trekt het vanzelf weg.
Als ik krmap in m'n kuit heb doe ik mijn stijgbeugel uit en trek gelijk mijn tenen naar m'n neus. Het doet even heel zeer, maar gaat dan gelijk over.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:34

Ik heb wel eens kramp als ik m'n leren laarzen aan heb en het is koud. Dan willen ze dus niet uitzetten.

Misschien moet je zorgen dat je voeten goed warm blijven, zodat de spieren ook warm blijven.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:00

Citaat:
Zelfs als ik gewoon op de grond sta op opstijg krijg ik een gigantische kramp in me voet of kuit (zo erg dat je voetbeentje, of hoe heten die dingen?, uit elkaar gaan staan)

Dat heb ik soms ook met opstappen, vreselijk. Meestal spring ik er dan af en ga een rondje lopen, dan heb ik nergens last meer van Haha! Een paar jaar geleden had ik het met zwemmen ook wel vaak, heel irritant...
Kramp in mijn kuit heb ik eigenlijk nooit. Heb het één keer in een viertalproefje gehad toen mijn pony helemaal doorsloeg. Ik bleef mijn been aanleggen en zitten, kon wel huilen aan het eind van het proefje(maar ben wel in de rij gebleven Clown )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:35

Ja, klinkt helaas bekend.
Kramp is echt niet tof, daar kun je maar beter snel vanaf zijn !
Als je kramp onder je voet hebt, dan kun je even aan je tenen trekken in de richting van je knie (omhoog dus).
Is geen fijn gevoel, maar het werkt wel.
Niet te hard doen hoor, gewoon rustig je tenen naar boven trekken en even vasthouden is voldoende om er weer vanaf te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 bezoekers