Grrr....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Grrr....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:08

Vandaag wilde ik even buiten gaan rijden, krijg hem met geen mogelijkheid van de stal weg.... dus eerst onder het zadel geprobeerd heb daar echt best lang gestaan en kon doen wat ik wil maar hij ging niet vooruit. Afgestapt want het leek alsof hij echt bang was, na een paar meter weer opgestapt. Staat hij na een paar passen weer stil, weer geprobeerd en na een paar pogingen liep hij weer. Nou ben ik bijna thuis en op de terugweg staat hij weer stil, toen echt mijn geduld verloren en hem een paar flinke klappen gegeven maar ik krijg een paar bokken en meneer vertikt het om vooruit te gaan..... dus toen maar het hele pad in zijn acteruit gezet en zo teruggereden aan het eind wilde hij wel weer vooruit maar bij hetzelfde punt stond hij weer stil Lips are sealed

Ik krijg er wat van in de bak heeft hij het bij een vriendin (toen ik niet kon) voor het eerst gedaan. zij kreeg hem ook echt niet vooruit.

Iemand een idee Verward

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:25

Ja mijn paardje deed dit ook eerst op buitenritten, heel irritant ik kon doen wat ik wou maar ze liep geen pas vooruit wel achteruit.
Ik heb haar gewoon (het klinkt echt hard) vooruit geslagen, je moet echt niet opgeven als hij stilstaat want als je omdraait heeft hij gewonnen en gaat hij dit alleen maar vaker doen.
misschien zou je eens iemand mee willen vragen die er met een zweep naastloopt dat dat helpt? want als jij niet opgeeft zal je paardje er na een tijdje ook wel genoeg aan hebben.
Succes,

Boque | Bokai | Buka | Boksel


smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:31

Citaat:
Ik heb haar gewoon (het klinkt echt hard) vooruit geslagen

Help écht niet, kan zo hard slaan als ik wil en hij zal geen stap zetten.

Citaat:
misschien zou je eens iemand mee willen vragen die er met een zweep naastloopt dat dat helpt?

Als er iemand mee gaat loopt hij gewoon Scheve mond

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:39

Mijn Flap is een echt kuddedier, wil dus helemaal niet weg van de vriendjes of de stal, dat was al zo van zijn 3 jaar. Een toerke van normaal 3 kwartier kon bij hem soms 3 uur duren. Hij deed enkel "beu" op de heenweg, de terugweg was nooit een probleem. da's wel raar bij jouw paard, dat ie op de terugweg ook ineens staakt ? Was dit dezelfde plaats als in het vetrek ? Misschien is hij daar eens zeer erg geschrokken van iets en is hij wel echt bang .
Afstappen en hem geruststellen kan een optie zijn. Eerst een paar keer heen en weer voorbij de enge plaats en het paard ondertussen geruststellen en dan weer opstappen en te paard nog eens hetzelfde doen, dan uitvoerig belonen en naar huis.
Als dat niet gaat en hij wil er achteruit wel voorbij, gewoon doen (ik heb met Flap ganse straten in achteruit gedaan). Je bereikt ten slotte ook jouw doel , zij het wel op een beetje een onorthodoxe manier, maar niets van aantrekken.
Als je zeker bent dat het paard geen schrik heeft, maar dat het louter aanstellerij is kan straffen wel een optie zijn . Heel brutaal te werk gaan, het paard proberen overdonderen door te roepen en te slaan waar je hem kunt pakken, maar vanals hij ook maar de minste medewerking toont, onmiddelijk het agressief gedrag staken en overvloedig en gemeend belonen. Flap had in het begin wel echt schrik van allles, maar op den duur gebruikte hij het staken tegen mij (Flap kon een half uur op 1 plaats staan steigeren als het moest) . Met de agressieve aanpak heb ik dat probleem uiteindelijk definiteif opgelost, maar dit help niet als het paard echt angstig is, dus eerst zeker zijn van waar je aan toe bent met je paardje !

more with less

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 13:13

Bedankt hier heb ik echt wat aan Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers