Paard af en toe levensgevaarlijk verder superbraaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Paard af en toe levensgevaarlijk verder superbraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 15:19

Ik heb een paard op stal staan voor iemand waar zij een paar mannden geleden met een enorme klap vanaf gevallen is. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren maar het was een vrij rare situatie. Deze merrie is normaal heel erg braaf en begon opeens enorm te bokken, gevolg dat de ruiter meer dan een week in het ziekenhuis doorgebracht heeft en het paard bij mij op stal terecht is gekomen.
Ik heb haar al die tijd gewerkt en ben geen hele grote problemen tegengekomen. Wel is ze erg hengstig en kan ze wat tegen het been zijn en was ze wat gevoelig op de rug en rechts bij de schouder. Daarom hebben we haar na laten kijken door een homeopaat en die heeft haar behandeld voor een oude blessure. Ze is ook al door een dierenarts volledig nagekeken maar niets bijzonders.
oudjaardag zou ik even een buitenritje met haar gaan maken maar toen ik voor de stal opsteeg begon ze enorm te bokken met als gevolg dat ik een smak op de stenen maakte en het paard ook nog een bovenop me kreeg ze bleef namelijk gewoon doorbokken terwijl ik er al af lag. Normaal is het een paard waar je iedereen op kunt zetten.
Mijn vraag is of dit verhaal iemand bekend voor komt en of iemand enig idee heeft waar zo'n reactie vandaan zou kunnen komen.


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:49

Wat heeft de homepaat gevonden? Misschien is het nog niet helemaal weg. Laat er anders eens een fysio naar kijken. Vooral naar haar rug.
Misschien ligt het zagel niet goed?
Ik zou haar toch eens van top tot teen na laten kijken. Want volgens mij zit er iets niet goed. Zeker nadat de homeopaat ook al iets gevonden heeft.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:51

rugprobleem, zenuwprobleem, hersentumor?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:09

Veel mensen geloven er niet in, en ik heb er soms ook wel mijn twijfels over, maar heb je wel eens gedacht aan een zweverig figuur met bovennatuurlijke gaven?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 16:15

Homoepaat komt maandag nog even langs. Zadel lijkt me niet de oorzaak omdat het met twee verschillende zadels gebeurt is. Ze is vak wel wat strak op haar rug maar niet echt heel pijnlijk. Misschien dat zo'n zweverig figuur wel een idee is Steef, ik maar eens met de eigenaar overleggen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:17

Vraag het aan Char Haha! Tong uitsteken

Past het zadel nog wel goed? Misschien prikt er iets in de rug ofzo.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:20

Hmmm nare situatie. Ik ken ook zo'n paard. Die is heel braaf maar soms gaat ie helemaal door het lint. Dit heel plotseling en het kan na 10 min. weer helemaal over zijn. Dit paard had het zo'n 1 a 2 keer in de maand. Hij viel ook aan op dat moment. Normaal deed hij dit nooit. Na onderzoek kwam het uit zijn nieren. Er was een te grote eiwit ophoping en dit konden de nieren niet aan. Na het veranderen van voer en minder weidegang (op eiwit rijk gras) is het over gegaan en niet meer terug gekomen. Succes!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:49

laat haar nakijken op beknelde zenuwen, en een hersentumor, kan nml zijn bij hersentumor dat er in bepaalde situaties druk op dr hoofd komt waardoor ze gek doen, bij bepaalde bewegingen of soms gewoon spontaan

want ze bleef doorbokken nadat je was gevallen, dat geeft aan dat er iets fout zit, en niet dat ze 'gemeen' is

of ze heeft heel veel energie over, maar als je er mee hebt gewerkt zal dat niet het geval zijn

succes ermee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:01

Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Nieren kunnen idd ook het probleem zijn.
Heeft Netty ook gehad, Die gaat ook uit haar plaat om niets. Gewoon zomaar.
Nu weet ik wat het is en kan dus af en toe een nier kuur geven.
Nieren zijn heel gevoelig bij een paard.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:40

Bekijk eerst eens hoeveel beweging dit paard op een dag krijgt en wat de voeding is.
Een paar uurtjes met andere in de paddock doet misschien wonderen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:50

Ik weet het niet hoor, maar als er medisch niets gevonden is kan je ook vinden dat het paard niet spoort, Theo Pauw had ooit een paard in de "garage"staan die ook plots om niets "uit zijn dak ging". Theo is geen pruttelaar en weet heel goed wat hij doet. Hij heeft uiteindelijk aan de eigenaren het advies gegeven om hem af te laten maken omdat hij gewoon zo gek als een deur was. Drie weken alles zoet en braaf en om niks helemaal knetter en echt levensgevaarlijk. Ook geen medisch oorzaak te vinden ook niet na autopsie??? Soms heb je gewoon "rare" paarden....

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:41

Vraag maar eens aan Nimber voor Harry Hoevers, wij hebben er na heel lang denken gebruik van gemaakt, resultaat zeer goed.
Bleken ruggewervels en halswervels niet op de juiste plaats te zitten, paarden lopen nu weer los door de rug en geen rare uitspattingen meer.
Misschien moet je het vaker dan 1 keer laten nakijken, maar het werkt echt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:48

Waarom ga je niet voor een second opinion in een gerenommeerde paarden kliniek.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in een natuurgenezer die je met 5 flesjes Bach-remedie en een rekening van E500,00 naar huis stuurt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:24

laat het paard compleet nakijken, zenuwen in de rug die bekneld zitten, eventueel afwijking in het hoofd(hersenen, tumor oid) ruggewervel, en idd de nieren, dat kan ook voor zo'n gedrag zorgen!!

maar als het paard gewoon gestoord is, dan had ze dat al veel vaker moeten doen, en niet sinds korte tijd!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:24

Jippie schreef:
Waarom ga je niet voor een second opinion in een gerenommeerde paarden kliniek.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in een natuurgenezer die je met 5 flesjes Bach-remedie en een rekening van E500,00 naar huis stuurt.



Dan ben je duidelijk opgelicht ja. Het kan ook anders.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 10:14

Ze is door een zeer goede paardenkliniek nagekeken dus daar heb ik wel vertrouwen in. Verder krijgt ze voldoende beweging en had de ochtend dat ik eraf viel al een paar uur met een ander paard buiten gestaan. Ik zal eens kijken of ik iets kan met het verhaal van die nieren. Zelf geloof ik niet dat ze gek is maar dat ze ergens een probleem heeft zitten hersentumor is natuurlijk ook mogenlijk ik zal eens zoeken of ik daar iets over kan vinden.
In elk geval bedankt voor alle reacties tot nu toe.

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:00

Je vertelde dat ze anders reageerd als ze hengstig is.......
Misschien heeft het daarmee te maken want net zoals vrouwen kunnen sommige paarden er heel veel last (pijn) hebben .
Is daar al eens goed na gekeken??

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:05

Misschien een hersentumor, heb ooit eens een artikel hierover gelezen en als ik me het goed herinner heeft die merrie dezelfde symptonen...
Kan overigens operatief terug inorde worden gebracht.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:45

Zoiets is erg bekend bij Rocco, alleen zijn z'n dalen minder diep zal ik maar zeggen. Zoiets zweverig had Rocco dus ook dat heeft een ''auralezer'' (zoiets als Char) weggehaald. Het werd er een stuk beter van bij het rijden maar bij poetsen/opzadelen kon hij soms nog vals uit de hoek komen, nu ben ik op de methode van terra natura over gestapt (vorige week pas hoor) en dat bevalt erg goed, is ook leuk om te doen. Het is een soort natural horsemanship, zie hier voor www.terra-natura.nl.
Succes.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 85 bezoekers