Alwéér over Paardenverzekeringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Alwéér over Paardenverzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 22:10

Toen ik ruim 2,5 geleden mijn paard kocht heb ik een volledige verzekering afgesloten bij Hippo. (Inmiddels AMEV) Ziektenkosten, dood, etc. waarbij ik een premie betaalde van ca. 1200 GULDEN p/jaar.
Op zich niets mis mee.....maar: In het keuringsrapport van de DA stond dat mijn paard linksvoor een hoefscheur had, en nee, niet tot aan de kroonrand.
Ik had destijds mijn paard al in de tijdelijke ziekenkostenverzekering ondergebracht bij Hippo.
Kennelijk vonden 'ze' een hoefscheurtje zo'n risicofactor dat ik mijn paard bij Hippo alleen kon verzekeren met uitsluiting van alle soorten hoefproblemen bij ieder been!
Zo kan ik mijn geld ook wel binnen halen.
Gelukkig ben ik nu, alleen ziektenkosten, verzekerd bij mijn eigen dierenarts die alle faciliteiten in huis heeft die geen voorrijkosten en geen eigen vergoeding vraagt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 04:31

Ik ben verzekerd bij de EFO, nja, mijn paard dan. Is een bedrijf wat al bijna 100 jaar in de business zit, en uitsluitend paarden verzekert. Ik denk toch dat dat soort verzekeringsmaatschappijen er een stuk meer verstand van hebben dan maatschappijen waar je ook je auto kunt verzekeren bijvoorbeeld.
Heb de verzekering tot nu toe niet nodig gehad gelukkig, maar iedereen bij ons op stal zit erbij, en hoor niets anders dan hele goede verhalen. Doen niet moeilijk met uitkeren e.d. Is misschien niet goedkoop, maar wel erg goed!

Voor meer informatie kun je op http://www.efo.nl kijken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 04:43

Als je wilt dat je paard compleet in de verzekering komt, kun je nog eens een keuring voor alleen dat onderdeel aanvragen. Hoeven groeien namelijk, en een scheur in de hoef groeit er ook uit (goh, je zou toch denken dat een PAARDENVERZEKERING daar kaas van gegeten zou hebben) Dus niet klakkeloos accepteren, bel ze plat! En anders dreig je er maar mee dat ze een klant, en hun goede naam kwijt zijn. Want want een heleboel verzekeringsmaatschappijen uit het oog verliezen is de mond-op-mond antireclame die zo'n kortzichtige beweging teweeg kan brengen...

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 21:10

Wellicht ben ik wat onduidelijk geweest.

Vanwege de wanpraktijken van Hippo/AMEV heb ik mijn paard inmiddels tegen ziektenkosten verzekerd bij mijn eigen DA-(praktijk) tegen een hele schappelijke prijs.

Dood, diefstal, brand enz. heb ik bij een andere verzekering onder gebracht.

Bedankt voor de opgegeven url en tips, wie weet heeft een ander er nog wat aan

p.s. Mijn paard is 15, zie die nog maar eens onder te brengen bij de paardenverzekeraars tegen een redelijke prijs!

En dan nog iets wat mij even snel tebinnen schiet. Ik heb mijn DA, tot nu toe, alleen nodig gehad bij een vernageling van de hoefsmid. Daar ik een zéer eigenwijze hoefsmid HAD, die de hele verspijkering ontkende heeft mijn DA de hoefzweer met heel veel bezoekjes afgehandeld. Ben blij dat ik toen niet meer verzekerd was bij Hippo/AMEV, die ALLE hoefproblemen NIET hadden verzekerd.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 03:50

Hartstikke fijn natuurlijk dat je het allemaal zo goed geregeld heb, maar mag ik vragen waarom je dit topic dan geplaatst heb? Wat is het doel ervan? Haha!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 14:58

Ik was de puinhoop van mijn administratie aan het opruimen en kwam dat achterlijke kontrakt tegen van Hippo/AMEV.

Eigenlijk vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn die zich in dit verhaal herkennen. Vandaar mijn topic Knipoog