Vraag over westernzadel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 21:05

Ik ben zoals wel duidelijk geen westernruiter Haha! maar wil graag zodra (het finacieel mogelijk is) een westernzadel + hoofdstel aanschaffen voor mijn paard voor buitenritten.
Ik zoek dus een niet al te duur zadel,
wel van goede kwaliteit en zacht, plus stevige zit. Hebben jullie aanraders?
Mijn paard doet gelukkig niet moeilijk over wat je op zijn rug legt, dus wennen aan het zadel verwacht ik geen tot zeer weinig problemen mee.
Ik vind trouwens westernzadels en hoofdstellen en dergelijke echt prachtig....
vooral met rawhide.

Thnx.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 22:10

Uhm, wimpie was eenmaal andermaal niet voor verkoop? Was net ook je eigen reactie op een ander *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 23:20

Hahahahah, over Divoza.. ben ik niet zo happy qua zadels etc. Zo goedkoop hoeft het ook niet, ik zoek in de prijsklasse tot 2000,-(mag ook 2de hands) kwaliteit moet wel goed zijn. En groot genoeg voor mijn achterwerk!! Haha!
Crates en Grates hebben wel mooie zadels, maar die zijn ietsjes duurder *LOL*
Mijn man heeft laatst nog een heel mooi nieuw zadel voor zijn westernarabje gekocht.
Maar ja hij rijd dan ook western Haha!

Iemand ervaring met Australian Stock saddles?
Thnx alweer.


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">*Moderator Paardenspul*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-07-02 23:46 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 07:25

ga eens bij Vostenbosch kijken. Daar hebben ze echt ontzettend veel keuze. Van 2e hands tot nieuw en van heel goedkoop tot heel duur. Ik had er mijn 1e zadel ook gekocht en nooit spijt van gehad.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 07:44


Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:47

Ik heb mij crates zadel bij de western import vandaan. Daar heb ik toen op een NIEUWE gezeten en die kosste 2000,-.
Misschien heb je mazzel dat ie wat tweedehands heeft liggen of misschien zadels die wat licht beschadigd zijn.
Ga die mensen eens bellen je wordt er ook super geholpen.Western import company zit in den haag

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 19:23

Thnx voor alle info, ik zoek er nu niet direct 1 maar met een paar maanden zodat ik zeker weet dat ik buiten blijf rijden...
anders ook weer zonde Haha!
We hebben net onze 2de bosrit gemaakt en ik heb al gemeld dat ik volgende keer nog wel wat meer wil galopperen Haha!
Lekker off-topic weer. Mijn man heeft zijn zadel bij de Western Import Company gekocht, ik wil zelf graag een heel lichte kleur omdat mijn paard bruin is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 22:01

Heb je er een foto van? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 22:13

Overigens is volgens mij bijna ieder westernzadel een softseat vergeleken met een dressuurzadel, hahahaha, mijn man heeft een keer op mijn paard gezeten ging mijn paard draven en mijn man de lucht in (ik 'auw' stop daarmee, arm paard Lachen ), terwijl hij op zijn westernzadel wel netjes blijft plakken.
Maarreh, nu ben ik wel nieuwsgierig naar het zadel dus...foto, foto, foto... *LOL*