En dan nog zeggen dat je alleen smelt van de regen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

En dan nog zeggen dat je alleen smelt van de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 02:07

Vandaag erg lang uitgeslapen en snel naar bram om hem te verzorgen. Komen we aan, staat hij duf in het midden van de bak. Om hem heen renden een jaarling en een welshje, zich afvragend hoe ze het beste naar binnen konden komen. Intussen was het flink aan het plenzen. We waren maar met z'n 2-en en 3 paarden. Ik Ugina(jaarling) aan het touwtje, m'n vriend het welshje aan een touwtje, gauw hek open,en snel naar stal. Tussendoor een paar keer bram geroepen die langzaam aan op zijn dooie akkertje richting stal kwam. Beide paarden stonden al op stal toen we in het steegje hoefjes hoorden sloffen. Een paar seconde later kwam er een neusje om het hoekje " OOhhh zijn jullie hier" . Rustig kwam ie op z'n gemakje de loods in gesjokt om even te knuffelen bij ons , bij Ugina (zijn vriendinnetje) en door te sjokken naar zijn stal en te wachten tot ik hem ontdeed van zijn natte doorweekte dekentjes en hem instopte met 2 dike zweetdekens. Tja, toen stonden er nog 2 eigenwijze merrie's te wachten in het stukje achter de bak. M'n vriend de wei in ( ik had geen waterdichte schoenen en een goeie broek aan, verwachte niet dat alles nog buiten stond)., dus m'n vriend op zijn gympen de wei in. Eindelijk een paard te pakken, die eigenwijs stond te oinken. Toen gebeurde het, zijn gymp bleef steken. Haha, ik zie het nog voor me. Hinkelde hij door het weiland op 1 been met aan 1 hand een touw met een springerig paard en de andere hand wanhopig graaiend naar zijn schoen. Bloos *LOL* . Ik stond ondertussen bijna blauw van de kou en het lachen. Het was ook al donker geworden dus dat hielp ook mee. Uiteindelijk kregen we hulp van iemand van stal en kregen we beide paarden veilig op stal. Bram een droge warme deken opgedaan en even helemaal plat geknuffelt. Daarna erg snel naar huis om warm te douchen en heerlijk bij de openhaard te kruipen... Lovers Dromen

PS: Bram loopt altijd los over het erf. Dit is zijn plek en hij haalt het niet in z'n hoofd om ervan weg te gaan. Veel te bang om ergens terecht te komen waar hij het niet leuk vind. Hij loopt ook altijd achter iedereen aan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 02:09

En de moraal van het verhaal: altijd een paar droge en waterdichte schoenen op stal. Mocht je in de blubber je schoenen kwijtraken, hoef je niet met soppende schoenen naar huis....*LOL*

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 02:12

achteraf bedacht ik me dat ik m''n leren laarzen op stal had staan. Die zijn waterdicht dus die had ik makkelijk aan kunnen doen.. Maarja achteraf he Het was in ieder geval erg lollig!! Vragen of ie het morgen weer wil doen Tong uitsteken

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 02:15

Lijkt me echt leuk zo'n loslopend paard op het erf! en waarom ook niet als die niet wegloopt!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 02:39

#Ymke# schreef:
M'n vriend de wei in ( ik had geen waterdichte schoenen en een goeie broek aan, verwachte niet dat alles nog buiten stond)., dus m'n vriend op zijn gympen de wei in. Eindelijk een paard te pakken, die eigenwijs stond te oinken. Toen gebeurde het, zijn gymp bleef steken.


Lekker ben jij. Volgens mij zijn gympen ook niet waterdicht.... Verward

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 13:04

neej, dat klopt. Maar ik zei dat we even moesten wachten tot diegene kwam die onderweg was, maar hij was eigenwijs. Hij wilde ze alvast gaan halen... Het was gewoon erg grappig...tja had ie niet zo eigenwijs moeten zijn..

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:38

tis wel een actie zeg Haha!

die van mij loopt ook altijd los als ik haar uit een los gooi bak haal heb ik niks nodig en loopt ze achter me aan, als ik gereden heb neem ik altijd gelijk een kruiwagen mee en dan sjokt ze ook achter me aan..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 14:03

Dat is echt zooo lief. Laatst liep ie te schooien op het stukje bij de bak. Stond ie midden in de mesthoop Haha! . Echt dom kijken..
Ging er iemand rijden in de bak en iemand naast de bak zitten op een stoel. Kwam bram erbij staan alsof ie wilde zeggen " Ja, van hand veranderen, jsaa dat is goed" Knipoog
Iedereen vind het vaag dat hij altijd los loopt. Met op/afzadelen heeft ie bijna nooit een halster om. Ik vind het makkelijker en hij blijft toch wel staan! Soms weigert ie wel eens te komen als je in de stal staat, dan word ie onderweg afgeleid door een paar grassprietjes!