Met cap rijden bij het westernrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Met cap rijden bij het westernrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 23:48

Wie van jullie rijd altijd of soms met cap? En met de lessen dan?

Ik rijd thuis altijd met cap, vind het wat veiliger. Schijnheilig

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 02:06

Ik rijd nooit met cap. Misschien dom, maar ik heb mijn redenen...en ja, dat ze debiel staan is er 1 van, maar zeker niet de enige!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:36

Sinds ik 'm heb, rij ik met cap, ook in de lessen. Als ik op de motor stap doe ik ook mijn pak aan en mijn helm op en als ik in de auto stap doe ik ook mijn gordel om. Al is het altijd een braaf paard, ook die kan ineens helemaal uit zijn dakkie gaan, zoals ik 5 weken geleden aan den lijve heb mogen ondervinden. Ik was in ieder geval blij dat ik mijn doppie op had!

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:40

Ik heb zo'n westernhoedcapgeval en die hangt heel mooi aan mijn zadelbok Haha! dus laat ik 'm daar maar lekker hangen....

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:27

Met cap.. behalve toen het hard vroor, toen ging mn puntmuts voor Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 16:15

Maar is het raar als je in een westernles met cap rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:25

Waarom zou dat raar zijn Verward

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 16:47

Ja weet ik eigenlijk ook niet, omdat ik dat nog nooit bij westernlessen gezien heb.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:27

Ik moet toegeven dat ik bij Engels rijden echt praktisch altijd een cap op heb en als ik ga westernrijden eigenlijk 'liever niet'. Raar eigenlijk. Ik heb dan liever een pet of eventueel een cowboyhoed op. Ik weet dat het veel veiliger is met cap, maar, het klinkt heel erg stom, ik vind dat zo vreemd staan bij die hele westernentourage. Ik heb af en toe een cap op als ik op een paard rijd die net onder het zadel is of soms rare buien heeft, maar ieder paard kan dat hebben. Vandaar dat ik ben gaan kijken naar een cowboyhoed met cap erin, maar die was echt té groot. Ook al vind ik een cap nu ook echt een champignon. Ik denk dat ik over een tijdje toch voor mijn eigen veiligheid zeker weer vaker mijn cap op ga zetten. Vooral wanneer ik weer buiten ga rijden...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:41

Ik heb altijd een cap op, ik mag van mijn ouders niet eens zonder rijden. Maar ik vind het niet zo erg, het is veiliger en ik heb er ook geen last van met het rijden ofzo, ik rijd ook al 9 jaar met cap dus ik ben het wel gewend Haha!
En dat een cap er niet uitziet kan me dus echt niets schelen, ik hoef geen schoonheidsprijs te winnen ofzo.........

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:29

ik heb altijd een cap op. porum of niet. veiligheid gaat voor alles en als iemand op mijn paardje wil rijden komen ze er niet op zonder cap.

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:52

Er zijn ook westernhoeden die dezelfde functie hebben als een cap misschien is dat een optie ( vooral die witte zijn erg stevig)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:47

Auw hoofdpijn van die wiite hoeden. Nee hoor maar ffies serieus. Ik rij alleen maar met een petje. Why? I dont know! Maar je ziet nu almeer dat je die Kapotjes kamn kopen die je in je hoed kan doen Weet ik veel. Maar zoiets. Maar reed vroeger wel altijd met cap. Maar vind het nu niet meer zitten

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:32

Eigenlijk altijd.. is ook wel ahdnig met regen en met lage zon, zo'n klep voor je ogen. Maar ik voind het geen gezicht...Ik ben er echter niet om een schoonhieds prijs te winnen als ik ga rijden. Voor wedstrijden en zo vind ik het een ander verhaal. ( Hoewel eigenlijk in zo'n vreemde en opwindende omgeving je juist wel weer een cap zou moeten dragen.... hhhm)

Zeg Sonja, heb je ook een foto van die veiligheids hoed van je terwijl je hem ophebt??

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:46

Ik heb voorheen jarenlang zonder cap/helm gereden,zeker niet sinds ik western rij,maar sinds ik van mijn jongste paard ben afgevallen,ongeveer 3 maanden terug ben ik toch wat "veiliger" gaan rijden.Bij de divoza heb ik zo'n Casco-helm gekocht,maar niet zo'n zwarte "engelse",want dat wilde ik niet bij mijn western-outfit.Daarom heb ik zo'n Casco gekocht,maar dan in zand-kleur.Nu zie ik er wel uit als een echte calimero.maar het zit best goed.En het past beter bij derest.Wie heeft trouwens ervaring met zo'n veiligheids-cowboyhoed en heeft iemand er misschien een fotootje van?(scannen!!!)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:28

Ik ben ook benieuwd naar de veiligheidscowboyhoed! Ik heb gehoord dat je er een mega Lucky Luke hoofd door krijgt (grote, brede hoed, hoog hoofd), maar whatever. Dat is in ieder geval al meer in stijl dan westernrijden met Engelse cap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:36

dapperdier schreef:
Zeg Sonja, heb je ook een foto van die veiligheids hoed van je terwijl je hem ophebt??


Godzijdank niet... Haha!
Ik vind het een vreselijk ding, hij heeft het formaat van een volwassen glasbak en is behoorlijk windgevoelig... Ik gebruik 'm als we op maneges te gast zijn waar met een cap rijden verplicht is (omdat ik vind dat je dan solidair moet zijn) en een enkele keer met buitenrijden (als we over de verharde weg gaan). Verder alleen bij bv stamboekactiviteiten waarbij cap verplicht is, omdat ik het geen pan vind om een cap op te zetten bij 'n mooie outfit....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 12:00

Van die casco zandkleurige cap wil ik wel een plaatje/foto zien, nog nooit gehoord van die kleur! Is die mooi?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:02

Zo ziet zo'n ding eruit:
Afbeelding

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 12:06

Afbeelding

Western Helmet
Finally a western helmet that looks great. This authentic western safety helmet has been redesigned for an even better look! Fully ventilated ASTM approved helmet under a real western hat body. This hat looks larger than a traditional western hat because it is built on top of a helmet. Black or off-white straw.

Is het zo eentje? Clown

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:07

Ik zag ze op een wedstrijd en het viel me best mee hoe dat eruit zag. Zelf heb ik nooit een cap op. Ik vind een cap ongemakkelijk zitten en daarom laat ik hem meestal af.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:25

Ik vraag me af of het wel mag op wedstrijden want ik meende begrepen te hebben dat je je hoed niet op de een of andere manier aan je hoofd vast mag maken (maar dat kan ik natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben).

=^.,.^=

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:21

farichta schreef:
Ik vraag me af of het wel mag op wedstrijden want ik meende begrepen te hebben dat je je hoed niet op de een of andere manier aan je hoofd vast mag maken (maar dat kan ik natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben).=^.,.^=


Het zou wel van de zotte zijn als dit niet zou mogen Verward Je kan veiligheid toch niet gaan verbieden. Frusty

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:43

Vanaf het plaatje bekeken lijkt de hoed niet eens zo groot, maar ik heb gehoord dat ze toch echt een Lucky Luke-effect hebben. Wie 'durft' een foto te plaatsen van zichzelf met deze safety hat? Of misschien een plaatje van iemand anders?