Goedkope paarden slecht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 17:52

Ja, ik zat net even een berichtje te lezen op bokt van Stef, die een paard erbij wil.Ik las daar een paar reacties waarin sommige mensen suggereerden dat goedkope paarden minder goed zouden zijn. Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens.Ja, tuurlijk heb je ook goedkope paarden die inderdaad wat mankeren of zoiets dergelijks, maar dat kan ook zo zijn bij dure paarden.Ik heb zelf een paard die ook wat duurder is, maar mijn vriendin heeft een paardje die 1500 gulden heeft gekost en waarmee ze nederlands kampioen is geweest.Dus de prijs zegt echt niet altijd iets, bij ons is zelfs het geval dat de goedkoopste paarden op stal tot nu toe het beste zijn.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 18:03

Nee hoor, prijs en papieren hoeven niets te zeggen. Helaas soms zegt de prijs maar al te veel. Een paard met goed papieren die goedkoop verkocht wordt??? Die kan je maar beter heel goed laten keuren!
Een kennis van mijn vader had 2 veulens. 1 met papier, hele goede ook en 1 zonder. Die zonder papier heeft ie duurder verkocht als die met papier.
Papieren en prijzen zeggen niets. Het is maar wat de gek ervoor geeft en erin ziet.
Maar je ziet maar al te vaak aanbiedingen waar je toch maar even goed op moet letten!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:39

Zeker niet!! Ik ken iemand die Robin wilde kopen voor 8000.- terwijl ik hem gekocht heb voor maar 1250.- (!) ja ik moest hem zelf betalen had niet veel geld.. en de oude eigenaren zeiden dat een goed tehuis belangrijker was dan de prijs dus ik heb hem voor zo weinig mogen kopen! Maar mijn paard is NL Kampioen L Dress. geweest en reserve kampioen Z dress. Hij springt 1.20 tot 1.35 en is gewoon een super paardje (en super ras!!!) Dus.. een goedkoop paard hoeft niet meteen slecht te zijn!!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:02

goedkope paarden kunnen ook fantastisch zijn hoor!
Okeey, ten eerste spreek ik nu over een veulen en een boer die zo graag een haflingertje erbij wou hebben voor een tweespan(mijn oom duz)
Hij heeft het haflingerveulentje gekocht voor maar ƒ150,- Okeey, klinkt meer als een reclame spotje voor een supermarkt maarja! Het is echt een fantastische haflingerveulen en zijn fjord EN de andere haflinger heeft hij ook voor ongeveer dezelfde prijs gekocht! Het zijn echt fantastische paardjes (zeg ik ook omdat ze voor een deel toch van mij zijn Knipoog)

xxx soraya

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 22:53

"Slechte" paarden zijn goedkoop. Goedkope paarden zijn niet altijd slecht............

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 23:28

slechte paarden zijn ook niet altijd goedkoop

"Some memories are best forgotten"

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 02:25

Hallo, prijzen hebben alles te maken met marktwaarde, en weinig met kwaliteit. Een vosje zonder kwaliteit kost vaak meer dan een grijze van topkwaliteit.. Dom dom dom.. een goed paard heeft altijd goeie haren..

Overigens, als een van jullie ooit een serieuze fokkerij wil beginnen, ben niet bang om geld uit te geven.. eerst maar eens investeren in hoe een paard/pony er nou eigenlijk uit hoort te zien, dan welke lijnen dat soort paarden voortbrengen en dan maar eens wat gaan kopen. Je kunt altijd beter twee of drie top-produkten kopen dan 10 "koopjes". Het "koopje" eet even veel, kost hetzelfde bij de d.a., etc. , maar de kans dat het een echt goeie is kleiner... Je moet weten waarom een paard/pony een koopje is. Er zijn goede en minder goede redenen, en vooral heel veel goeie kletsverhalen. Ik ken wel een paar serieuze koopjes, maar die koop ik lekker zelf als ik terugkom naar NL Lachen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 07:04

Ja net als met die QH`s en Paints. Heeft het paard mooie vlekkies, is ie bijna twee keer zo duur!

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 12:08

"Beauty is in the eye of the beholder".
Een paard kopen doe je met je hersens, niet met je hart. Dat maakt'm alleen maar duurder.
Verder is het 'wat de gek er voor geeft'.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 13:41

Een boel wijze opmerkingen....

Had al op reactie geklikt maar heb eigenlijk niets toe te voegen, sorry...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:17

Najaaa goedkope paarden kunnen juist ook goed zijn! Sunny heb ik gekocht voor fl 650,-(ja en dat is weinig!!!) en een ander kind heeft haar paard voor fl 4000,- gekocht (met papiertjes) en die had beengebreken,was vurig en kon niet galloperen...

Verward Dus ik snap eigelijk niet waarom goedkope paarden niet goed kunnen zijn,meestal ligt het namelijk aan de ruiter of een paard goed of slecht is! Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:27

Ik heb Oscar ook redelijk goedkoop gekocht volgens mij, hij was 125 gulden, en ik zag eens een hengst te koop staan, die even oud als Oscar was, en ook met papieren voor iets in de 300 gulden Verward Dat kan ook heel duur zijn natuurlijk. Maar met Oscar is ook niks mis.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:37

Wow.. Ik d8 dat Oscar een Haflinger was?? Goedkoop dan! Maar, een pony die bij ons stond liep met die eigenaresse Z Dressuur, was 8 jaar oud en heel mooi. Was maar 2500. Vin ik op zich nie zo duur.. Navy is een heel ander verhaal.. Was 3250 met alles erbij. Maar, ze kon nix, was wel ingereden, maar met een uurtje bak doe je dr echt geen plezier. Voor geen miljoen kilo biks gaat ze met r koppie naar beneden (nou ja.. biks is een ander iets..) Maar als Endurance paardje kan je niks beters hebben.. Afgezien dat ze hoefkatrol heeft Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 20:15

Beste mensen,

wat een onzin is dat zeg ik heb op dit moment 4 pony's geen een heeft meer dan 850 gulden gekost een merrie was drachtig met papieren maar verder zo groen als gras de ander heb ik voor 750 gulden gekocht loopt braaf voor de koets en onder het zadel heeft momenteel een veulen van 1 week oud dekkosten 75 gulden zo kan het dus ook! een vriendin van me heeft een ruin gekocht van 4 jaar met papieren voor 17,500 duitse marken gekocht en het beest is niet half zo mak als de groene welsh van mij niet dat het een slecht paard is maar waarom zo'n prijzen mijn droom is een ponyfokkerij op te zetten maar ik wil geen fantasie prijzen maar brave paardjes voor een goede eerlijke prijs ik hoop dat dit duidelijk genoeg is groetjes suus


Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 23:40

Citaat:
Op 2001-07-02 16:37, schreef NaVy!:
Wow.. Ik d8 dat Oscar een Haflinger was?? Goedkoop dan!


Ehhhhhh, zullen we het maar op een Shet houden? Haha! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Paardennamen, Titsia, vilheide, vilo en 131 bezoekers