veulen draait!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

veulen draait!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 19:37

Gisteren was het veulen van Donja erg onrustig in haar buik!
't wordt een hengst zei mij vriend gelijk Haha!
Vandaag heeft Donja ineens erg ingevallen flanken (achter de ribben), een teken dat het veulen draait. Meestal gebeurt dat toch een week of 6 voor de geboorte? Dan krijgen we het eerste veulen van stal al half februari ipv begin maart
Vind ik niet erg hoor Schijnheilig 11 maanden wachten vind ik erg lang *LOL*
Maar dan moet de kraamstal weer worden ingericht (camera weer goed, etc) en natuurlijk de kraamstal hier weer terug op bokt *LOL* Haha!

meer mensen die al snel hun eerste veulen van (nu nog) volgend jaar verwachten Verward

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:48

die van me verzorgpony wordt pas eind april verwacht, dus dat duurt nog wel ff

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:09

Ja, Jeddah is ook begin maart uitgerekend, dus hier beginnen we volgende maand ook met het instaleren van een camera. Haar veulen "hangt" nog laag in de buik...

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:45

Mijn appie merrie moet begin maart. Ook bij haar was het veulen van de week erg aan het rommelen. De merrie heeft nu ook iets meer een hangbuik dan een ronde buik. Ben heel benieuwd wat er voor veulen uitkomt.

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:15

Mijn merrie moet eind maart veulenen. Maar wat veranderd er in de laatste 3 maanden, i.v.m. de draaiing en ligging. Hoe kun je ongeveer zien hoe lang het nog duurt, behalve dat je het weet door de dekking?

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:32

Bij ons rond Begin April tot met Mei volgens mij Verward Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:19

HEt veulen van [naam verwijderd] is ook een beweegbaar ding. Gisteravond leek het zowaar al was die de galop aan het proberen!
Veulen lijkt nog mooi in het midden te zitten, beetje aan de linkerkant in de flank, maar de buik hangt nog niet door. De ene uier wordt wel al ietsjes voller, maar dat is nog niets verder. [naam verwijderd] heeft een onverzadigbare eetlust.
[naam verwijderd] moet ongeveer 23 maart bevallen...