Info over Eduard en Kanshebber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Info over Eduard en Kanshebber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 23:47

Ik heb al wel basisinfo uit het hengstenboekje, maar ben op zoek naar foto's en dergelijke.
Ook wil ik weten hoe deze beestjes fokken (maat, type, etc)
Als iemand iets weet, graag! Clown

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:54

In het NRPS-nieuws staan regelmatig foto's van Kanshebber. Alleen heb ik de hele stapel (5 jaargangen) helaas niet bij de hand. Zodra ik in de gelegenheid ben, zal ik het een en ander voor je inscannen.

Kanshebber is trouwens een zoon van Krimh ox (1996 NK SGW onder Alice Naber) en de merrie Daisy Brown die op het EK gesprongen heeft. Hij is gefokt door Ina Majoor in Nijkerk (maar dat wist je vast al) en ik heb hem daar als 3-jarige nog zien staan. Momenteel wordt hij uitgebracht in het ZZ-springen door Lieseth Vetker van de Eschruiters en daarvoor heeft haar zus Judith hem gereden. Ik ken helaas nog geen nakomelingen van hem, maar net zoals jij ben ik erg benieuwd!

En zoals gezegd: foto's volgen! (of iemand anders moet er eentje bij de hand hebben en kunnen inscannen?)

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:43

Ik ken een dochter van kanshebber een eerste premie merrie. Ze had een mooi type was groot kwam uit een Levantijn x baccarat moeder. Haar dfar was gewoon, had wel een sterke galop.
In de omgang was het een behoorlijk moeilijke merrie, beet graag en nam ook het loopje met je. Leuk paardje maar niet voor beginners! Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:46

Ik heb Kanshebber wel eens gezien op concours toen Marika Majoor hem nog reed. Liep toendertijd M springen, maar ik zie hierboven staan dat ie nu ZZ springt. Was een mooie pony die goed sprong!