vandaag geschopt door moonlight!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

vandaag geschopt door moonlight!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 22:02

ik was vandaag aan het uitmesten, maar omdat het zo hard regende liet ik ze lekker op stal staan....ik was tussen moonlight (die normaal nergens bang van is en nog nooit heeft geschopt) en de muur aan het scheppen, komt ze ineens met de komt naar me doe, drukt me tegen de muur aan en blijft maar trappen......gelukkig heeft ze me niet echt geraakt.....

nou is ze drachtig...zou het door de hormoontjes komen, door haar nesteldrang ofzo dat ze kwaad wordt als ik haar stal leeg schep?

wat denken jullie?
en hoe zoiuden jullie ermee omgaan?

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:06

Zou best kunnen, toch maar je paard uit stal of staat ze dan meteen buiten? Scheve mond
Lijkt mij wel he anders had je d'r net buiten haar box gezet...
Regendeken misschien?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 22:13

tja goed idee....ach mijn haflingers zijn best wat regen gewend, maar de grond was hard en glad en ik dacht dat het zo wel ff kon...ja niet dus......volgende keer maar lekker naar buiten!!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:52

Jeetje...je hebt geluk dat je niet echt geraakt was....want een paardenhoef komt hard aan.
volgende keer maar buiten zetten dan..

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:54

't zo best door de hormoontjes kunnen komen hoor... of dat ze gewoon der dag niet had vandaag... ben laast ook getrapt door Evert, met zijn achterhoef terwijl hij er vandoor spurtte in de paddock. Heb der een week last van gehad...kon er niet eens behoorlijk op liggen in bed Boos!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:59

O jeetje, nou ik ben 2 jaar terug flink te pakken genomen door een fries (was mijn eigen schuld) maar je hebt behoorlijk veel mazzel gehad, had ik toen ook!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:38

Ja zal waarschijnlijk de hoormoontjes wel zijn.
Lasagna word al langer dan 5 jaar gewoon uitgemest terwijl ze in de stal staat, die heft het nog nooit in der harses gehaald om te trappen.
Maar je hebt wel geluk gehad dat je niet raak getrapt bent.
Toch wel flink op haar donder gegeven??

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:49

Ik vind het niet verstandig om te mesten terwijl je paard op stal staat. Hij kan altijd schrikken en met zn been tegen de schep of hooivork komen. Je wilt niet weten wat voor ernstige verwondingen dit kan veroorzaken.

Zet dus altijd je paard buiten, voor jezelf en voor je paard.

Gelukkig is het goed afgelopen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 20:32

kim: ik heb geen scherpe schep, en moonlight is een ontzettend rustige haflinger die verder nog nooit een stap verkeerd heeft gezet..... de stal is ook vrij groot dus echt schrikken was het niet...

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:04

Ik heb het ook niet over jou. Ik bedoel gewoon in het algemeen, een paard blijft een paard. 100% betrouwbaar bestaat naar mijn idee niet, geldt voor alle dieren.
Misschien ben ik een schijterd, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 11:12

Brrr klinkt wel eng...
IK ben zelf 1 keer door mijn Haffie geschopt toen hij nog hengst was.
Wij zetten ze altijd buiten als we gaan uitmesten om juist dat soort dingen te voorkomen