Heb het helemaal gehad vandaag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Heb het helemaal gehad vandaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 20:29

Sinds 2 maanden loopt mn paardje weer helemaal goed en zijn we weer begonnen met rijden.

De eerste 2 weken alleen nog op conditie trainen. Daarna nog een 2/3 weken alleen rond en laag en sinds een paar weken weer gewoon alle oefeningen. Alles gaat verder lekker... Schouderbinnenwaart, travers, appyementen, keertwendingen. Zelfs het strekken en terugrijden.

Allen de eenvoudige galopwissels en vanuit stap in galop nog wat minder. Daar raakt ze erg opgefokt van. Maar dat is altijd al zo geweest.

Nu is er 12 januari bij ons op stal weer een dressuur wedstrijdje. Nu dacht ik, veel onderdelen gaan goed. Laat ik me inschrijven. Winstpunten verwacht ik niet, met rond de 170 punten ben ik blij!!

Alleen is er de laatste tijd gewoon geen ruimte om proeven te oefenen. Dus vandaag ook weer, kleine bak vol met paarden die losgegooid worden en de grote bak was vrij druk. Dus ik vraag aan de mensen die rijden of ik toch even oefenen mag, ja hoor is prima.
Wat gaan ze dan doen: paarden longeren, dwars door me heen. Het oefenen had gewoon geen nut!!!

Dus wij vragen of we niet 5 min in de kleine bak mogen om even te oefenen. Daar stonden nu manegepaarden in, maar nee hoor dat was een te grote moeite. En zo is het de laatste tijd....

Veel zin in de wedstrijd heb ik niet meer. Hoe kan ik starten als ik mn proefjes niet eens even kan oefenen.
Wat een k*tstal!!!

Sorry voor het lange verhaal. Ik baalde (nu nog) zo erg!!!

Simone20

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 04:20

Wij hebben op de manege daar gewoon regels voor... rijden gaat voor longeren en losgooien. Longeren en rijden tegelijk kan wel in overleg.. Scheelt dat wij nog weiland hebben waar de manege paarden 's ochtends in gaan. Misschien op een ander tijdstip gaan rijden?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:54

Bij ons op de manege gaan de paarden de wei in, en is het echt te nat dan in de buitenbak.
Bij vriezen in de binnenbak, maar dat doen ze 's morgens al, zodat 's middags en 's avonds kan worden gereden (dan zijn de meeste mensen vrij van school of werk). Lachen

Maar het lijkt me inderdaad errug lastig als je zo'n niveau rijdt en je hebt 'geen plek'. Frusty
Ik ken iemand die mede om die redenen van stal is verhuisd.
Want als je betaalt voor een binnenbak en je kunt er nauwelijks in rijden, wordt het wel erg duur ja... Bloos

Echter ik heb een kleine troost:
ik heb een buitenbak, een goede, en kan er nog niet vaak in rijden vanwege mijn eigen gezondheid (door chemokuren last van mijn botten).
Met als gevolg dat het erg lang duurt voor ik uberhaubt mijn paard de basis heb geleerd. Haha!
We genieten samen dan maar van dingen die minder intensief zijn voor mij, zoals rustige buitenritten. Lachen

Tja soms ben je gedwongen het leven te accepteren zoals het is, en te leren genieten van kleine dingen... Als je eens wist hoe gelukkig ik ben dat ik ondanks alles toch weer een beetje rijden kan!
Ik dank God op mijn blote knieƫn voor elke dag dat ik bij mijn paard kan zijn.

Dit is geen verwijt naar jou toe, integendeel, ik leef met je mee want ik weet hoe belangrijk ruimte is voor de training van jouw paard op dit niveau.
Ik duim voor je dat er verbetering in komt, en ondertussen zoek maar veel troost bij je paard: hij voelt meer emoties van jou dan je denkt! }>
Heel veel sterkte! Party!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 17:10

In tegenstelling hoe Dorine het leven de afgelopen maanden/jaren heeft ervaren, vind ik ook altijd dat ik niet mag klagen (ook al ben ik mega allergisch voor van alles en nog wat)

Maar dat weegt niet op tegen het feit dat het bij jou op stal dus gewoon niet goed geregeld is. Ik mag aannemen dat je stalgeld betaald en dus ook betaald voor ruimte om te rijden. Dat er op bepaalde momenten lessen worden gegeven dat is vaak normaal en daar kan je je eigen rijden wel om heen plannen. Het loslaten van manegepaarden vind ik heel positief, maar niet ten nadele van de pensionners
Bij ons is het zo dat de paarden eruit worden gehaald op het moment dat je in de bak wilt gaan rijden.

Longeren wordt wel in de binnenbak gedaan, maar de afspraak geldt dat degene die les heeft ALTIJD voorrang heeft.

Ik wilde vandaag enthousiast gaan buiten rijden........... Maar ik ben snel van gedachten veranderd. Toen ik Nic uit de wei haalde waaide ik al zowat uit mijn kleren. Gelukkig wordt er bij ons op stal erg veel rekening met elkaar gehouden!! ik wil hier dus ook nooit meer weg Haha!

Kan je er niet over praten met de manege-eigenaar of zo? Zeg hem wat je dwars zit en zo?

Succes!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 19:35

De manege-eigenaar. Tja, als we naar hem toelopen haalt hij alleen maar zn schouders op.

Ooit waren er ook regels van rijden gaat voor longeren en longeren voor losgooien.
En nu was het al zo..we hebben 2 binnenbakken. Een vrij grote en daar mag je idd als er niet teveel mensen rijden longeren. En daar heb ik ook nooit last van.

Verder de manegepaarden hebben deze weken vakantie gehad. Dus last van lessen hebben we niet. En we waren er die dag al een keer uitgeweest, omdat de stallen uitgemest werden.

Maar sommige zijn kreupel en moesten nog een keer. Snappen jullie dat? Kreupele paarden losgooien?? Verward
Maar dat even in het midden.
We vragen 2x ongeveer 5 min voor even wat proefjes.

En omdat het dus niet in de kleine bak ging, vraag ik netjes of het dan in de grote mag. De mensen die reden vinden het goed, gaat er nog een longeren, in het midden!!
En de rest kijkt niet uit...deuren werden open gegooid voor mn neus...
Er waren ook mensen die wel uitkeken hoor.. Haha! Die vergeet ik bijna.

We kijken al langer rond naar een andere stal, er zijn meer dingen. Maar we kunnen weinig goed vinden, in de buurt, tot 300 euro, en met onze eisen. En die zijn flink, hahah.

Alleen ben ik er nog steeds niet uit of ik die wedstrijd ga rijden of niet....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:07

Hoe is jullie puntentelling? ik verwacht geen winstpunt, maar met 170 punten ben ik blij Verward

Die vat ik dan niet helemaal....

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:18

Mayo schreef:
Hoe is jullie puntentelling? ik verwacht geen winstpunt, maar met 170 punten ben ik blij Verward

Die vat ik dan niet helemaal....


bij een Z proef is 180 punten winst

B t/m M2 = 26 onderdelen
26x6 = 156 punten ( 1 winstpunt)

Z = 30 onderdelen
30x6= 180 punten (1 winstpunt)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 20:53

Precies.
Dus omgerekent naar B tm M1 ben ik tevreden met ongeveer 146 punten.
Jeetje als ik het zo schijf klinkt het wel laag Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 22:02

Daar heb je regels voor :d
Die hebben wij ook.. Wij vragen zowieso eerst of we erbij mogen komen rijden. Als een paard los is en er wil iemand rijden is eht vanzelf sprekend dat jij je paard eruit haalt, anders doen zij het wel voor je. Longeren en rijden gaat in overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 23:48

Bij ons op stal mag er alleen binnen gelongeerd worden als dat in een van de buitenbanen echt niet mogelijk is. Er wordt vaak zat binnen gelongeerd omdat mensen soms wat te makkelijk bang worden voor water. Als ik geen last van ze heb, dan gaan ze hun gang maar, zodra ik wel last van ze heb, dan gaan ze dus maar buiten longeren. Behalve wanneer een paard bijvoorbeeld niet in een zwaardere bak mag lopen en buiten is het wel iets zwaarder dan binnen, in dat geval soit. Maar goed als zo'n paard te keer gaat, bokt en de andere kant op rent, lijkt me dat ook niet zo goed voor zijn blessure Verward.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 17:35

Tja, die regels zouden wij eigenlijk ook hebben. Maar ja, als de eigenaar er niets aan doet. Dan houden mensen zich er ook niet aan he?!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 17:37

Simone20 schreef:
Wij hebben op de manege daar gewoon regels voor... rijden gaat voor longeren en losgooien. Longeren en rijden tegelijk kan wel in overleg.. Scheelt dat wij nog weiland hebben waar de manege paarden 's ochtends in gaan. Misschien op een ander tijdstip gaan rijden?


Bij ons geld die regel ook, en het werkt heel goed Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 17:58

Misschien moet je goede afspraken maken met de paarden-eigenaren en de manegehouder?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 18:50

RockyLover schreef:
Misschien moet je goede afspraken maken met de paarden-eigenaren en de manegehouder?


Er zijn teveel paarden- eigenaren om allemaal afspraken mee te maken. En de manegehouder is juist het probleem, die doet er niks aan. Alleen als hij er voordeel bij haalt!!

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:44

Gelukkig heb ik dat probleem niet, wij hebben 2 binnenbakken en de manegepaarden gaan nooit de bakken in, alleen in de paddocks mogen ze vrij lopen, longeren mag alleen in de binnenbakken als de paddocks of buitenbak echt niet te gebruiken valt en dan ook alleen in de kleine bak, )met uitzondering van kreupelheden etc mag er ook in de grote bak gelongeerd worden met toestemming van eigenaresse.

Maar ik vind dat als je geld betaald voor een paard op eebn manege of ergens anders je wel ruimte moet hebben om te rijden, anders zou ik zeker wat anders gaan zoeken