KWPN-er laten overschrijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

KWPN-er laten overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 22:13

Hebben alle KWPN-eigenaren hun paard meteen na aankoop op hun naam laten overschrijven?

Ik las net op de site van het KWPN dat je eerst lid moet worden (kost tot en met december 2002 €76 en zal dus overmorgen wel duurder zijn) en dat je dan het originele papier + je gegevens naar het KWPN moet opsturen.

Aangezien ik al een enorme smak geld heb uitgegeven de afgelopen paar dagen en ik nog wat dingen nodig heb, moet ik een beetje rustig aan doen met m'n geld.

Wie weet of het erg is om even te wachten met overschrijven? Ik denk niet dat het zal gebeuren, maar als het paard niet op mijn naam staat, zou de vorige eigenaar natuurlijk kunnen zeggen dat het zijn paard is.

Maak ik me druk om niks, of moet het echt snel, dat overschrijven?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:02

Ik heb al vele paarden en pony's gehad, heb ze niet allemaal over laten schrijven hoor, veel te duur.
Ik heb nu nog een NRPS pony, die heb ik al 1 jaar, ga ik nu pas over laten schrijven.
De keus is aan jezelf. Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:32

Ik heb mijn haflinger pas na 3.5 jaar over laten schrijven. En toen alleen maar omdat ik met hem naar de keuring wilde. Ze vroegen wel waarom ik heb nu pas heb laten doen, maar verder geen problemen hoor.

Dus volgens mij maak je je druk om niks Knipoog

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:48

nog nooit gedaan, heb mijn ene paardje dat nu weg is nooit over laten schrijven en de ander die ik nu een jaar heb ook niet Frusty

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:46

Ik schrok ook nogal van de kosten. Abnormaal gewoon. Als ik mijn merrie nog voor de keuring doe, wordt ik wel lid, maar anders laat ik het denk ik maar zo.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:55

Maar als je het toch zowiezo een keer wilt laten doen, kun je wel beter per 1 januari lid worden, want dan krijg je in elk geval in de strengen het hele jaar. als je halverwege het jaar lid wordt moet je wel het hele bedrag betalen maar krijgt het blad maar een half jaar,

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:15

Ja ik doe het dus wel, ben lid geworden en heb net betaald voor 2003 (76 euro). Ik wil graag ook bij de KWPN duidelijk hebben wie de eigenaar is, niet voor mijn eigen ego maar voor voor juridische redenen.
Groetjes Gamble

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:09

ik heb het ook gedaan! Het heeft behalve de nadelen (geld Boos! ) ook voordelen; bv. voor een fokker, hij kan makkelijker zijn fokproduct traceren.........kan heel leuk zijn weet ik uit ervaring! Bloos je hebt ook een bewijs dat het paard echt van jou is, kan soms ook handig zijn Haha!

Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 20:28

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik denk dat ik haar toch binnenkort maar op mijn naam laat zetten. Als mijn werkgever me weer beloond heeft voor mijn inzet, natuurlijk... Knipoog