prijs voor veulen zonder papieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

prijs voor veulen zonder papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:02

ik rijd nu op een merrie zonder papieren en nou ziet het ernaar uit dat ze gedekt is bij de vorige mensen. wat kan je nou voor zo'n veulen vragen??
als je hem uberhaupt al verkocht krijgt.

x yvon

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:07

je zou toch eerst wat meer gegevens moeten hebben. Welk soort paard/pony en wat kan de merrie etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:15

5 jarige mooie (zeggen ze) merrie net onder het zadel. pakt snel op, goed bewegen, braaf, leergierig. waarschijnlijke afstamming lux.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:24

Citaat:
5 jarige mooie (zeggen ze) merrie net onder het zadel. pakt snel op, goed bewegen, braaf, leergierig. waarschijnlijke afstamming lux.


Als je weet welke eigenaar geweest is.
Of wanneer straks het veulen geboren is.
Neem je kontakt met de hengstenhouder voor de dekdatum en met welk paard.
Nl. Men kan ongeveer uitzoeken welk paard er in een bepaalde periode gedekt is.
Dan even DNA onderzoek en je hebt een papier bij moeder en kind. Tong uitsteken

Waarom heeft dit paard geen papier? Door de verzekering overgenomen??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:28

Troef schreef:
Waarom heeft dit paard geen papier? Door de verzekering overgenomen??

Dat is voor mij eigenlijk altijd de reden geweest om niet bij een goed paard zonder papier te gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:44

hoe bedoel je door de verzekering overgenomen? dit beestje komt uit polen en heeft verder geen papieren.

groetjes

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:57

Citaat:
hoe bedoel je door de verzekering overgenomen? dit beestje komt uit polen en heeft verder geen papieren.


Dan is het een slager. Of denk je dat ze in Polen achterlijk zijn?

En hoe komt dan die dekking met LUX tot stand.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:03

Sjuimpje schreef:
Dat is voor mij eigenlijk altijd de reden geweest om niet bij een goed paard zonder papier te gaan kijken.


Vindt ik onzin, Rusty (van Ulla Salzbeger?) is indertijd ook zonder papieren als een Rus gekocht. Later bleken er wel bij te zitten, maar dat wist ze toen nog niet

Tis toch het paard dat loopt en niet het papier? Je doet wat je wil hoor, maar papieren zeggen ook niet alles..enfin dit maar even tussendoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:25

maakt me niet uit wat je er van denkt troef maar zij is klinisch en rontgenoligsich 100% goegekeurd met allemaal 1tjes en dat is mijn vraag ook helemaal niet mijn vraag was wat ik voor een veulen zonder papier kan vragen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:29

Je moet gewoon eerst afwachten wat er uitkomt. Dan kan je altijd nog proberen na te gaan waar het vandaan zou kunnen komen. En een troost heb je. In tegenstelling tot heel wat veulens met papieren brengt het vast meer op dan de dekking gekost heeft Knipoog Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:18

Citaat:
maakt me niet uit wat je er van denkt troef maar zij is klinisch en rontgenoligsich 100% goegekeurd met allemaal 1tjes en dat is mijn vraag ook helemaal niet mijn vraag was wat ik voor een veulen zonder papier kan vragen.
_________________


Rusty is inderdaad ook zonder papieren gekomen maar dan moet je wel weten waarom i.p.v. maar wat te roepen.
Nl. dat was ook een slager!!!!!!
Moksel was een vleeshandelaar.

En die tent is vorige maand door de ZLTO e.a. overgenomen.

En dat verhaal van 1 tjes en 2 tweetjes geloof ik geen ba.l van.
En dan helemaal een met LUX verhaal.
Je geeft daar geen antwoord op.

Nl. paarden uit het Oosten zonder papier, zijn paarden voor de slager.
SALAMI !!!


Waar maak ik me ook druk over om die ongedoopte het allemaal uit te leggen Boos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 03:10

Zijn die daarom ook minderwaardig??? Paarden komen ook bij de slacht omdat ze niet meer op hoog niveau meekunnen, of een klein ongeval hebben gehad en een tijdje niet meer mee kunnen draaien ... of omdat de eigenaar ze gewoon niet meer kan betalen, het kunnen best heel goede paarden zijn! Dat (ver)oordeel(ing) vind ik wel te ver gaan!!! Verder is het advies van eerst te kijken wat eruit komt wel goed, een hengstje of een merrie'tje, welk type paardje/pony, en welke karaktertje het veulen heeft ...
Zo heeft mijn SLACHTPONY mij een bijzonder mooi gebouwd veulen gegeven waar mij al een behoorlijke som geld voor geboden geweest is ...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:23

Citaat:
Dat (ver)oordeel(ing) vind ik wel te ver gaan


Bu.ll

Het gaat over een dier uit het Oosten dat waarschijnlijk een slachter is.
Anders zitten er gewoon papieren bij van herkomst. Wij hebben in de EU zoiets als een paardenpaspoort.
Zo'n paard moet anders beschikken over RVV verklaringen etc,

Dus zitten er geen papieren bij, is het een illegale die van de trein gestapt(gehaald) is.
Gebeurd wekelijks. Maar is een pure crime,i.v.m. ziektes!!!!!etc.

Dus ook jij begrijpt er geen .......van.

Citaat:
hoe bedoel je door de verzekering overgenomen? dit beestje komt uit polen en heeft verder geen papieren.


Let maar eens op:
Na 1 mei 2004 komen er duizende uit het Oosten maar dan hebben ze ineens allemaal een papier.

-----------------------------
CONCLUSIES VAN HET VOORZITTERSCHAP
I. UITBREIDING
3. De Europese Raad heeft in 1993 in Kopenhagen een ambitieus proces op gang gebracht om de gevolgen van historische conflicten en verdeeldheid in Europa te boven te komen. Vandaag wordt met de afsluiting van de toetredingsonderhandelingen met Cyprus, Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slowakije en Slovenië een unieke en historische stap ter voltooiing van dit proces gezet. De Unie verheugt zich er nu op deze landen per 1 mei 2004 als leden te mogen verwelkomen. Dit resultaat geeft blijk van de gemeenschappelijke vastberadenheid van de volkeren van Europa om zich te verenigen in een Unie die de drijvende kracht is geworden achter het streven naar vrede, democratie, stabiliteit en welvaart op ons continent. Als volwaardige leden van een op solidariteit gebaseerde Unie zullen deze landen ten volle meespelen bij de verdere ontwikkeling van het Europese project.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:28

Mijn merrie zonder papieren had er een veulentje bijlopen. Ik kon het krijgen voor 400 euro en toen ik het niet wilde zelfs voor 300 euro.
De meeste mensen die een paardenveulen kopen doen dat volgens mij om de investering te spreiden. Ze kopen dus een veulen met een goeie afstamming waarvan ze verwachten en hopen dat het een goed paard wordt. Liever gespreid investeren dus dan een driejarige voor veel geld kopen.
Dus denk ik niet dat er een grote markt is voor jouw veulen. Een oplossing zou kunnen zijn dat je het bijhoudt en als het drie jaar is aanrijdt en dan verkoopt. Als het een braaf en goed gereden paardje in spe is (op z'n drie jaar dan) kan je er denk ik wel wat van krijgen.
Verder denk ik dat jullie Troef helemaal verkeerd begrijpen. Van sommige paarden weet je gewoon dat er een reukje aan is al wil dat niks zeggen over de intrinsieke kwaliteiten van het beestje. Zo kwamen er in België regelmatig paarden met een afgeknipte staart of met een A op gebrand. Die A-tjes kwamen uit Nederland en het heeft iets te maken met de verzekering maar wat juist weet ik niet. Daar kunnen echter wel superbeestjes tussenzitten.
Een witte pony die ik ken (met een A in gebrand) is vele jaren gereden geweest door de dochters van een heel gekende Belgische springruiter. Zij haalde er hun eerste internationale springsuccessen mee. Later werd de pony doorgegeven aan de oudste dochter van Caroline van Monaco en die leerde er ook mee rijden en springen. In de winter lieten ze bij het scheren altijd een hartje van haar over de A staan.
Dus Troef zegt helemaal niks over jouw paardje maar brengt gewoon bepaalde praktijken onder de aandacht.
Laatst bijgewerkt door Balte op 31-12-02 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:08

Citaat:
Dus Troef zegt helemaal niks over jou paardje maar brengt gewoon bepaalde praktijken onder de aandacht.


Ik heb het over de Pool cq. Oost Europeaan.
Dat zijn vaak illegalen als er geen papier c.q. vet. verklaring bij zit.
Ik dacht we hebben al genoeg trouble met illegalen Huilen .
Maar er is altijd een groep Cool die daar geld van maken .
en naieve die aan "geldspreiding" doen.
Totdat men naderhand achter de identificatie aan gaat.
Voorbeelden genoeg op BOKT.
Maar al honderd jaar is een bastaard een bastaard.
Totdat het tegendeel bewezen is.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:19

Teigetje schreef:
Zo kwamen er in België regelmatig paarden met een afgeknipte staart of met een A op gebrand. Die A-tjes kwamen uit Nederland en het heeft iets te maken met de verzekering maar wat juist weet ik niet. Daar kunnen echter wel superbeestjes tussenzitten.


Het A brandmerk betekent echter wel dat dat superbeestje is afgekeurd en overgenomen door de verzekering.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:34

Op dit moment zie je paarden op het oog "goede"
in Utrecht op de Markt staan.
Ze zijn alleen te koop voor bv. een Belg of Fransman .
En gaan ook naar hun toe. Zijn verzekeringspaarden.

Wat gebeurd er dan.
Ze vertrekken op papier naar een persoon in de Ardennen maar een aantal komt bij de regionale handelaar-beunhaas terecht.
Zo'n paard wordt verkocht ( € 1500,- boven de slachtprijs) zelfs met garantie.
Van niet goed kom je maar een ander halen.(Geld krijg je nooit terug.)
Kunnen deze lieden ook gemakkelijk daar het paard toch door zo'n persoon in bemiddeling wordt verkocht en het was een slachter.
Maar er zit wel geen papier bij.
En de naieve gebruiker gelooft elk smoesje waarom er geen papier bij zit. Frusty

Probeer wel wat op papier of een getuige te krijgen,daar deze lieden als ze als handelaar te boek staan vlgs. EU regelgeving per 1 Jan. 2003 nog 2 jaar aansprake;ijk zijn.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:54

En het zure hieraan is dat veel van die paarden met pijn in het hart door de eigenaren zijn overgedaan aan de verzekering omdat deze paarden te veel pijn hadden.

Meer dan 20 jaar geleden is daar al eens een schandaal over geweest. Deze paarden werden ergens een jaar een wei op gekiept en dan leken ze gezond.
Terwijl de eigenaar treurde om zijn dode paard liep dat dode paard dan gewoon ergens lessen als manegepaard tot het echt niet meer ging.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:57

Het hoeven geen paarden uit het Oostblok te zijn. Er worden namelijk hier ook veel paarden verkocht als zijnde ingevoerd uit Polen en Rusland. Dit zijn ook paarden in Nederland gefokt. Het komt zelfs voor dat er een zogenaamd brandmerk of nummer op staat die elders in Europa door (kleffere) jongens erop gedrukt wordt.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 31-12-02 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:58

Wat Percy zegt heb ik ook al vaker gehoord, voor mij de reden om bij de dood van mijn paard aanwezig te zijn.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:40

fabienne"]
[quote="Teigetje schreef:
Zo kwamen er in België regelmatig paarden met een afgeknipte staart of met een A op gebrand. Die A-tjes kwamen uit Nederland en het heeft iets te maken met de verzekering maar wat juist weet ik niet. Daar kunnen echter wel superbeestjes tussenzitten.


Het A brandmerk betekent echter wel dat dat superbeestje is afgekeurd en overgenomen door de verzekering.
[/quote]

Kunnen jullie mij een beetje uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? Bij ons wordt er verteld dat veel van die A-paarden eigenlijk niks mankeren maar dat ze zijn verkocht om geld te krijgen van de verzekering? Om de verzekering op te lichten als het ware dan
Dus je neemt een verzekering voor je paard (in Nederland) en dan ?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:49

Citaat:
Bij ons wordt er verteld dat veel van die A-paarden eigenlijk niks mankeren maar dat ze zijn verkocht om geld te krijgen van de verzekering


Naief?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:55

er wordt hier gepraat over een afgekeurd paard, dat alleen 1tjes niet kunnen, dat ie van een trein geplukt is enzenz. HALLOOOOOO!!!!!!!! IK ben de ENIGE die dit paard gezien heeft en IK ben degene die het paard heeft laten keuren in Someren dus IK weet zeker heel zeker dat het dus echt alleen 1tjes zijn. ook komt dit paard NIET van een of andere duistere trein maar is door mijn baas ZELF uit polen gehaald!!! en er zit inderdaad wel papieren van de import en dergelijke bij.
waarom zeik je het beestje zo af troef zonder haar zelf maar OOIT te hebben gezien??????

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:23

Troef schreef:
Citaat:
Bij ons wordt er verteld dat veel van die A-paarden eigenlijk niks mankeren maar dat ze zijn verkocht om geld te krijgen van de verzekering


Naief?????


Bwah ik denk dat die handelaars op dat moment een beetje inspelen op het België <=> Nederland gevoel haha....
Maar euh, ik heb nooit een A'tje gehad hoor...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:49

Citaat:
er wordt hier gepraat over een afgekeurd paard, dat alleen 1tjes niet kunnen, dat ie van een trein geplukt is enzenz. HALLOOOOOO!!!!!!!! IK ben de ENIGE die dit paard gezien heeft en IK ben degene die het paard heeft laten keuren in Someren dus IK weet zeker heel zeker dat het dus echt alleen 1tjes zijn. ook komt dit paard NIET van een of andere duistere trein maar is door mijn baas ZELF uit polen gehaald!!! en er zit inderdaad wel papieren van de import en dergelijke bij.
waarom zeik je het beestje zo af troef zonder haar zelf maar OOIT te hebben gezien??????


Ik zeik dat beestje niet af...
Maar als je met je warrig verhaal in de eerste aanzet duidelijk was geweest
Had je ook een duidelijk antwoord gekregen.
Nl. het veulen is waard voor een koper zo goed als jij een verkoop verhaal kan maken.
Maar voor mij met die info, noppes!!.