Hoe zijn jullie paarden verzekerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Hoe zijn jullie paarden verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 21:47

Ik wil mijn toekomstige nieuwe paard verzekeren.
Nou had ik mijn Fjord verzekerd tegen blijvend kreupel, dood, brand, aanrijding enz.
Maar niet tegen medische kosten.
Hebben jullie dat wel gedaan?
Of is je paard helemaal niet verzekerd?
Uit welk standpunt hebben jullie het zo gedaan?

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:32

ik heb die van mij verzekerd bij
dood
blijvende kreupelheid
brand of aanrijding

de rest niet wegens kosten
en omdat de verzekering is die het meest wordt gedaan op de manege

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:35

Mijn paarden zijn niet verzekerd. Het zijn dravers, en daar vragen ze zulke idioot hoge premies voor, daarvoor in de plaats kan ik heel wat dierenartskosten zelf betalen. Voor de dood verzekeren vind ik niet interessant.

Extremely rare and Beyond Compare

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:35

Ik heb Cheyenne niet verzekerd.....het kost vreselijk veel premie en ik heb al zoveel verhalen gehoord dat je uiteindelijk niet alles gedeclareerd krijgt bij een schade-claim, vanwege uitzonderingen of andere lariekoek. Bovendien heb je altijd ook nog iets van 200 euro eigen risico per incident....nou tel maar op! Het geld dat ik maandelijks aan een verzekeringspremie kwijt zou zijn zet ik gewoon zelf op mijn rekening. Zo bouw ik een potje op en verzeker ik mijzelf dus!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:55

Er zijn hier al meer topics over geweest, de meningen over wel of geen verzekering zijn nogal verdeeld.

Mijn (huidige en vorige) paarden zijn op 1 uitzondering na uitgebreid verzekerd (of geweest), zowel ziektekosten als ongeschiktheid als dood. Zelfs een ongeboren veulen gooi ik in de verzekering. Ik heb nog nooit problemen gehad met uitkeren en ik heb toch al voor ong. 4500 euro geclaimed.

De enige die niet verzekerd is is Saphy, drie keer raden aan wie ik momenteel een flinke berg aan ziektekosten kwijt ben. Juist dezelfde Saphy Frusty . Voorlopig kan ik die verzekering ook niet wijzigen Boos! , omdat ze in de lappenmand zit.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:14

Mijn paarden zijn verzekerd tegen derden, ttz als ze aan iets of iemand schade aanbrengen is dit verzekerd. De paarden zelf zijn niet verzekerd. Deze verzekeringen zijn zo waanzinnig hoog, kan je beter dit geld sparen en als het onvermijdelijke gebeurd met het gespaarde geld een nieuwe paard kopen, komt volgens mij statistisch gezien voordeliger uit

more with less

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:45

kenomaxbe schreef:
Deze verzekeringen zijn zo waanzinnig hoog, kan je beter dit geld sparen en als het onvermijdelijke gebeurd met het gespaarde geld een nieuwe paard kopen, komt volgens mij statistisch gezien voordeliger uit


Laten mijn paarden nou verschrikkelijk eigenwijs zijn en zich niet aan de statistieken houden Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 08:58

die van mij is verzekerd voor dood, uitgebreide ziektekosten,diefstal,brand ezv.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 09:07

Ja bij mij hetzelfde,maar weet ik niet precies wanneer je nou uitgekeerd krijgt met dierenartskosten.Ligt aan het bedrag en de ernst ofzo.
Brand was maar 3 gulden extra nou dat laat je dan niet liggen toch,je weet nooit wat er kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:18

Ik heb ze niet verzekerd omdat we er 4 hebben en voor dat bedrag aan premie de DA heel vaak kunnen laten langskomen of elk jaar een paardje erbij kunnen kopen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:25

Bij ons zijn de pony's ook niet verzekerd. Ziektekosten kost best veel en heb ik alle jaren maar weinig veeartsen hier voor een zieke pony gehad.
En bij dood, een pony is niet zo heel veel waard, dus krijg je niet veel uitgekeerd, hoewel mijn Welshcob wel wat meer waard is als mijn Haflinger, maar dan nog. Ik krijg hem niet terug. Dus voor mij geen verzekeringen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:32

Ik heb gehoord dat het verzekeren van een paard een vrij hopeloze zaak is. Of het moet natuurlijk een top-paard zijn, en dan heb je er waarschijnlijk wel een hele dure verzekering voor over.

Ik weet vrij weinig van verzekeringen, maar je moet oppassen dat de vergoeding die je krijgt als je paard verongelukt niet gewoon de karkaswaarde is, want dan zit je met bvb een arabiertje niet zo goed.

onze paarden zijn niet verzekerd. Maar we hebben natuurlijk wel een ongevallenverzekering, dus als ik tijdens het mennen bijvoorbeeld een auto ram, dan zou dat door de verzekering gedekt moeten zijn.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:40

Ik heb mijn pony wel twee jaar verzekerd gehad, maar we hebben het verzekerde bedrag nooit verhoogd. Dus als er wat was gebeurd had ik nog niet veel gekregen(maar anders was de premie helemaal absurd)...
Die pony was wel helemaal verzekerd, ook voor ziektekosten, maar het heeft alleen maar geld gekost. Ben nooit over het eigen risico heen gekomen hoor...Haha!
Mijn paar dis niet verzekerd en ik ben het ook niet van plan. Als hij gestolen wordt(kan bijna niet, maar je weet nooit) of overlijdt dan is het gewoon vreselijke pech! Als ik dan 3000 euro van de verzekering krijg heb ik mijn paard ook niet terug...Huilen

Het argument dat hij dan bij 'arbeidsongeschiktheid' naar de slager moet maakt me weer niet uit. Ik zou hem zelf waarschijnlijk ook laten slachten uit praktische overwegingen...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:21

Isabeau is helemaal niet verzekerd. Medische kosten doe ik zowiezo niet, omdat er zoveel haken en ogen aan de voorwaardes zitten, dat je meestal alsnog een fortuin kwijt bent als je paardje ziek wordt.

Tegen dood oid is ze ook niet verzekerd, de reden hiervan is eigenlijk de aanschafprijs. Ik heb Ies voor 500 gulden gekocht (shet) en als zij mocht overlijden *klopt het af* en ik wil een nieuw shetje, die 500 piek is op te brengen zonder verzekering....

Mander ben ik nog niet uit of ik hem zal verzekeren. Misschien alleen een dood en ongevallen dekking....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:34

Hier zijn al veel topics over geweest. Misschien kun je die eens terug lezen?

* To Belg, or not to Belg *

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:15

Nee, ik ben in principe tegen. Ik wil alles zelf over mijn paard beslissen, en ik ben in de positie dat het niet noodzakelijk is.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:53

Ik heb Tjal bij EFO verzekerd tegen ziektenkosten en tegen blijvende ongeschiktheid e.d. Een dure verzekering (600 euro per jaar), maar daar heb je wel een heel stuk zekerheid voor!
Ik heb hem in april gekocht en in juni moest hij geopereerd worden aan koliek. Dat is een zeer riscante operatie en ook nog eens heel duur, maar de EFO vond dat hij alle kansen moest krijgen die er waren! Uiteindelijk was de rekening bijna 4000 (!!!!) euro en die is zonder mokken voor 80% betaald door EFO. Ik weet eerlijk niet of ik hem ook had laten opereren als ik niet was verzekerd... Daar moet ik nu niet aan denken!

Verder heb ik Tjal voor een groot bedrag verzekerd tegen overlijden of blijvende ongeschiktheid. Mocht er iets met Tjal gebeuren, kan ik in ieder geval op een gegeven moment weer een ander paard kopen... Ik heb verder geen geld achter de hand en heb diep in de buidel moeten tasten voor hem...

Het ligt er wel een beetje aan waarvoor je je paard hebt (recreatie of sport) en wat je ervoor hebt moeten betalen. Maar dan nog, ziektenkosten zijn echt snel vreselijk hoog!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:16

Rocco is bij hippo-AMEV verzekerd. Ik heb daar de uitgebreide verzekering met uitgebreide ziektekosten.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:40

helemaal compleet tegen van alles en nog wat verzekerd.
Ja, is niet goedkoop, maar net zoals het voorbeeld van Marijn; als er zoiets zou zijn zou ik d'r ook niet kunnen laten opereren en met zo'n verzekering wel. Anders moet je je paard in laten slapen omdat je geen geld hebt..................zo ook niet echt fijn zijn.
Ook bij de EFO, maar 75 euro eigen risico per kalenderjaar en ziektekosten voor 80% uitbetaald. GEen problemen mee en ik heb ze al flink nodig gehad.
Voor mij dus geen paard meer in huis zonder verzekering!!!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:47

niet verzekerd. Ik spaar al het geld wat ik aan premies kwijt ben liever zelf op zodat ik het zelf kan betalen. Ik vind het dubbel op ,want je hebt ook nog eens een eigen risico bedrag. En nog iets een paard valt onder de huisdieren en als hij schade aan iemand anders aanricht is dat verzekerd.

Wodan en ik onderweg in de M2

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:48

Hee!

Ik heb Marius niet verzekerd... Wilde het zeker doen! Maar ik was het gewoon 'vergeten', en nu is hij al drie jaar verzekerd en ik heb nog nooit één dierenarts gezien... Ik ga het nu snel afkloppen Haha!. Op dit moment betalen mijn ouders alle 'ziektekosten' (wormenkuren, ruinenspuit etc).
Heb je trouwens alweer wat leuks gevonden San?

Groetjes,

Astrid

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:50

Ik heb ze beide verzekerd maar denk er al een lange tijd over om het stop te zetten.

Danno is nog steeds onderverzekerd Frusty Als hem nu wat overkomt vang ik niet veel denk ik. Ja ik ben stom .

Met Felix greep ik dit jaar mis met de verzekering omdat ik zijn benen niet had meeverzekerd.
Maar aan een kant ben ik nu wel blij aangezien hij al 2 maanden super loopt en geen kreupelheid meer heeft vertoont.

Ik denk dat ik toch nog maar eens ga bellen, de hele handel doorneem en dan besluit om door te gaan of alleen Danno of helemaal geen paard meer.
Ik zit bij de EFO.

ps een stalgenoot van mij heeft van de zomer haar paard af laten keuren en heeft het dier toen terug gekocht van de verzekering, maar veel hield ze er niet aan over.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:00

Nuala is verzekerd bij Interpolis. Ik heb de uitgebreide verzekering met ziektekosten en een veulen/foetusverzekering. Meer kán je gewoon niet verzekeren. Het is wel aardig duur maar ik heb hiervoor 2 zieke paarden gehad en zulke kosten wil niet meer hebben. Ook dat het veulen verzekerd is vind ik fijn, als ze het verliest krijg ik uitbetaald, ook de eventuele kosten van de DA voor Nuala.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:10

darinka kon niet meer verzekerd worden omdat ze te oud is maar juist kerngezond(afkloppen
maar makey is voor alles uitgebreid verzekert dat heb ik expres gedaan want zon veulentje overkomt vaak eerder wat als een oudere pony ik ben blij dat ze verz. is het is wel heel veel geld aan premie maar ja als ze in utrecht komen te staan bv dan scheelt t wel een hoop geld


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:49

die van mij is all in Haha! verkekerd bij amev hippo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 36 bezoekers