subli bix wat is jullie mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

subli bix wat is jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 11:13

de boer bij ons op stal beweerd dat hij subli bix voerd. ik kan het niet controleren, dus moet hem maar geloven.
het zijn van die kleine korrels waar ik niet echt dol op ben. paarden kauwen er niet goed op, dus nemen het slecht op. Het stoft enorm.
wie kent dit merk en heeft er een mening over.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:17

Subli is toch het huismerk van de Welkoop? Op mijn 'vakantiestal' voeren ze het ook, maar die versie is geen sportbrok, meer onderhoudsbrok. Ik weet niet welke jullie dan op stal hebben? Voor Ameretto was het iig niet voldoende, overigens at hij het ook met lange tanden (hij is Pavo 2 gewend Haha!).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:18

Ik voer het die lange ook, maar ik geef het hem met muesli. Pavo vindt hij lekkerder, maar omdat hij momenteel niets doet, krijgt hij subli.


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 11:24

oke dat zegt dus voldoende. ik had zelf al zo'n idee. eerst kregen we er ook muslie bij, maar die heeft hij ineens afgeschaft.
nu wilde ik het dus zelf al gaan halen nu weet ik het dus zeker.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:46

Prima brok, niks mis mee. Inderdaad een kleine korrel.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:50

Subli heeft tovh ook verschillende soorten?
Als ik me niet vergis voeren wij ook subli, maar dan de sportvariatie.
Een mengsel van muesli e.d.
Het ruikt erg zoet.

Kan dat kloppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:02

Dan voer je de structuurmuesli.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:10

Mijn paard doet het goed op de subli onderhoudbrok..
Glanst, genoeg energie, Na het werk krijgt hij een schepje musli van havens maar verder niets extra's.. Alle paarden bij ons op stal staan er goed bij !!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:23

Wij voeren dus 's ochtends gewoon onderhouds brok. en na het rijden dus de structuurmuesli (bedankt Sonja Haha!)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:28

Pinky krijgt ook subli basisbrok. Vind het prima voer. Hij glanst alstijd mooi en is niet te dun (vaak eerder te dik Haha!).

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:34

Ook ik voer Subli en heb er geen klachten over. Ik vind het ook helemaal niet stoffig, hoor.

* To Belg, or not to Belg *

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:06

Ik heb ook subli hoor gewone onderhoudsbrok en mn paard eet het net zo makkelijk dan wat voor brok dan ook! Lachen

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:29

we hadden eerst andere brokken, maar ineens stapte die winkel over op Sublie omdat die andere leverancier hier niet meer in de buurt kwam

we voeren Subli Sportbrok(dat zijn geen kleine korrels maar ziet er uit als gewone normale biks)
en verder voeren we Structuur muesli of kruidenmuesli

die zo zoet ruikt is de kruidenmuesli, de structuurmuesli zitten wat grovere stukjes tussen(vandaar structuur....)en ruikt niet zo sterk, we wisselen wel eens af welke van de 2 we geven, meestal kruidenmuesli, want dat ruikt heel sterk en plakt een klein beetje waardoor die van mij zn biotine tenminste normaal opeet

verder hebben we nog de Granenmix, voor extra energie&uithoudingsvermogen, maat dat voet ik nu niet omdat ze nu niet veel doen, in de zomer krijgt Quentin het wel

de stal waar ik werk voert de Havermix(naast nog 4 of 5 andere soorten voer, die paarden rkijgen super afwisselend te eten!)

ben er heel tevreden mee, zelfs destiny die helemaal niets doet ziet er hardstikke goed uit, mooi vachtje, glanzend en ze zit gewoon lekker in haar vel.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:55

Ik voer al ruim 6 jaar Subli en nooit problemen. Het is helemaal niet stoffig en ze vinden het lekker.
Ik voer (naar wat ze doen) onderhoudsbrok en sportbrok afwisselend. Meestal met iets granenmix en een handje kruiden muesli voor de smaak.
De brok ziet er gewoon uit als elk ander soort Bix.
Subli heeft vele soorten. Misschien even kijken op www.subli.nl

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 22:25

mystery krijgt sinds de zomer subli, eerst was ik er niet zo gek op. hij kreeg eerst pavo (in een oranje zak) maar daar werd hij zo druk van. nu krijgt hij ponybrok samen met structuur musli en daar mee gaat het erg goed. en zo slecht is het nou ook weer niet geloof ik hoor. lijkt eerder op een konijnbrok, maar mys eet het dus het zal wel goed zijn. Haha!

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:56

Lois krijgt Subli sportbrok met een beetje haver en Pavo melange. Hij ziet er erg goed uit en eet het erg graag, alle paarden op stal eten het graag. Stoffig is het absoluut niet. Lois kreeg voorheen altijd van Cooten sportbrok maar dat at hij erg slecht en hij wilde daar niet meer dan 4 kilo p. dag van eten. Tegenwoordig likt hij de voerbak helemaal schoon en per dag gaat daar zo'n 5 kilo Subli in.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:02

Chica krijgt ook Subli mix. Niks mis mee!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 12:30

wat mij opvalt is dat jullie meestal muslie of iets dergelijks bijvoeren of dat het gaat om fjorden/haflingers en dergelijke weinig energie behoevende paarden.
exel krijgt er nu havens muslie bij.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:32

Ik voer een handje muesli voor mijn eigen gevoel, kregen ze vroeger nooit. Ik heb een Haflinger en een Welshcob. De Welshcob moet 7 dagen in de week aan het werk, dus heeft goed voer nodig.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:52

Dat bijvoeren is gekomen omdat mijn paard de brok zo slecht at. Op de avond mengde ik dan het resterende voer met de muesli.
In de loop der tijd is hij harder gaan werken en kreeg hij meer voer. Ik rij altijd op de avond en voer dan de laatste keer om ca. 21.30 uur, na het rijden. Afhankelijk van het werk bepaal in de hoeveelheid muesli [0-2 kilo].
Lois werk nu behoorlijk hard en krijgt daar ook het voer naar. Hij ziet er prima uit.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:39

phoenix4ever schreef:
wat mij opvalt is dat jullie meestal muslie of iets dergelijks bijvoeren of dat het gaat om fjorden/haflingers en dergelijke weinig energie behoevende paarden.
exel krijgt er nu havens muslie bij.


Ik had mijn fjord ook muesli bijgevoerd, ze werd er erg druk van.
Dus ben er mee gestopt.
Ook heb ik de basisbrok van Subli gevoerd maar werd ze ook drukker van.
Mijn Fjord had dus duidelijk weinig nodig.
Nu krijgt ze voorlopig even niets, maar ben vanplan om ponybrok van Subli te gaan proberen, dat is speciaal voor de sobere rassen staat erop.

Brabantse Fries ;)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:44

Jippie schreef:
Lois krijgt Subli sportbrok met een beetje haver en Pavo melange. Hij ziet er erg goed uit en eet het erg graag, alle paarden op stal eten het graag. Stoffig is het absoluut niet. Lois kreeg voorheen altijd van Cooten sportbrok maar dat at hij erg slecht en hij wilde daar niet meer dan 4 kilo p. dag van eten. Tegenwoordig likt hij de voerbak helemaal schoon en per dag gaat daar zo'n 5 kilo Subli in.


Alleen al 5 kg brok? Wat veel. En daarnaast ook nog haver en melange?
Dons zou uit elkaar barsten van de energie en veel te dik worden. Ondanks dat ik dus endurance rij. In het wedstrijd seizoen krijgt hij per dag 1,5 kg biks (Equiral stud) en 1 kg muesli van Marstall. (verdeeld over 2 voederbeurten)

Je hebt helemaal gelijk wat die van Cooten brok betreft. Don was er ook niet zo happig op. Die heeft dus jaren op PAVO gestaan en sinds een jaar op Equiral brok.
Sublibrok vind ik zo klein... De kwaliteit vind ik wel oke.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:14

Djilan schreef:
Alleen al 5 kg brok? Wat veel. En daarnaast ook nog haver en melange?
Dons zou uit elkaar barsten van de energie en veel te dik worden. Ondanks dat ik dus endurance rij. In het wedstrijd seizoen krijgt hij per dag 1,5 kg biks (Equiral stud) en 1 kg muesli van Marstall. (verdeeld over 2 voederbeurten)

Hij barst altijd van de energie en dat moet ook want hij moet best hard werken voor zijn voer. Hij is geen grammetje te vet en zit super in zijn vel. Een dressuurpaard verbrand erg veel energie omdat dressuur naast een geringe duur-conditie, een behoorlijke krachtsinspanning vraagt van een paard. Dat is heel anders dan de duur-conditie van een endurance paard.
Het enige bezwaar dat ik tegen de Subli heb ik dat ik toch weer veel kilo's moet gaan voeren omdat mijn paard anders niet aan zijn energie komt. Op een dag dat hij flink werkt gaat er toch 5 kilo brok en 2 kilo muesli in [in 4 voerbeurten]. Een hoogwaardiger brok zou een optie zijn maar deze brok wordt standaard gegeven op stal.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:13

mystery krijgt maar 1 handje muslie er doorheen dus dat is niet echt veel.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:17

De boer waar ik sta voert Subli onderhoudsbrok, maar die van mij staan op mijn eigen voer (Pavo en Havens). Op zich is Subli prima voer denk ik, zeker als je paard niet zoveel nodig heeft. Het zijn inderdaad kleine korrels.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, BingBot, IASCrawler, Tess1 en 42 bezoekers