wat kan je al met een veulen doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

wat kan je al met een veulen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 00:30

ik verzorg een haflinger veulen en omdat ik waarschijnlijk ook mag helpen met inrijden wil ik hem alvast zoveel mogelijk leren. hij kan al aan de hand stappen en draven. ik mag er niet mee op de weg lopen, maar voor de rest mag alles. oja hij heeft ook al een keer een dekje opgehad met singel. wat zou ik nog meer met hem kunnen oefenen?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:40

ik doe met een veulen zo min mogelijk
zodra hij/zij weet wat meelopen, stilstaan, voetjes geven en overal geborsteld worden is en het goed accepteert dat je dat met hem/haar doet
lekker op het land met andere paarden en niks meer aan doen behalve controleren dat ze gezond is en 1 keer in het jaar een opfris cursus van wat ze als veulen heeft geleerd,
veulen word opgevoed door de kudde(lifst een groep van veulens tot en met volwassen paarden) en als ie drie is lekker op je gemak mee beginnen met een opfriscursus en daarna het inrijden

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:41

Over een zeiltje lopen, de trailer in, vast zetten.

Ik zou anders even op bokt zoeken, hier zijn al zoveel topics over geweest.

Je suis Charlie.


Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 00:46

thanx cassidy, over een zeiltje lopen ga ik zeker proberen. Vast zetten lukt allemaal goed hij kan gewoon op de poetsplaats in. Hij is ook al in de trailer geweest voor de keuring.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:50

Het leukste wat je met zo'n jong veulen kunt doen is er uren naar kijken wanneer het met soortgenootjes op de wei staat.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:31

doe maar lekker veel met hem dat is goed. beentje afspuiten. aan enge ding wennen. Doe maar veel leer hem de basis stil staan achterwaarts mee komen en dergelijken.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:49

Lekker naar 'm kijken als 'ie met soortgenoten in de wei staat Lovers
maar ook aan het halster lopen, vastgezet worden, borstelen, hoefjes optillen en uitkrabben, beentjes afspuiten, langs enge dingen lopen, over enge dingen lopen, over een balkje heen stappen, achteruit stappen op commando (2 pasjes is genoeg, niet overdrijven), rustig even stilstaan aan de hand zonder te drentelen etc etc.
Hou het kort, hou het leuk, en laat 'm vooral lekker veulie zijn!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:31

Sonja schreef:
Lekker naar 'm kijken als 'ie met soortgenoten in de wei staat Lovers
maar ook aan het halster lopen, vastgezet worden, borstelen, hoefjes optillen en uitkrabben, beentjes afspuiten, langs enge dingen lopen, over enge dingen lopen, over een balkje heen stappen, achteruit stappen op commando (2 pasjes is genoeg, niet overdrijven), rustig even stilstaan aan de hand zonder te drentelen etc etc.
Hou het kort, hou het leuk, en laat 'm vooral lekker veulie zijn!


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Vooral aan enge dingen laten wennen.
Heel veel succes!! Maar hou het wel leuk.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:00

phoenix4ever schreef:
doe maar lekker veel met hem dat is goed. beentje afspuiten. aan enge ding wennen. Doe maar veel leer hem de basis stil staan achterwaarts mee komen en dergelijken.


Het nut daarvan is mij nog steeds niet duidelijk hoor. Voetjes geven en aan een halster meelopen en stilstaan Ok maar verder lekker met rust laten.
Mijn eigen paard heeft van veulen tot 3 jaar ingeschaard gestaan op de Staatsstoeterijen in Polen. In feite krijg je dan na 3 jaar een 'wild' paard. Je staat er versteld van zo snel als dat die paarden dingen oppikken.

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 17:44

ik ben het helemaal eens met jippie in de wei en genieten blijf toch van zo`n ding af ze krijgen in de toekomst genoeg voor hun kiezen
laat ze maar lekker lopen totdat ze een jaartje 2.5, 3 zijn en begin dan met die kunstjes
mijn mening

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 04:17

Kadans schreef:
ik ben het helemaal eens met jippie in de wei en genieten blijf toch van zo`n ding af ze krijgen in de toekomst genoeg voor hun kiezen
laat ze maar lekker lopen totdat ze een jaartje 2.5, 3 zijn en begin dan met die kunstjes
mijn mening


Ja en dan heb je nog genoeg tijd op zulke dingen aan te leren.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 122 bezoekers