Politie redt verwaarloosde paarden en koeien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Politie redt verwaarloosde paarden en koeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 17:56

http://www.dierennieuws.nl/paarden/index.htm
Telegraaf


De politie heeft 33 zwaar verwaarloosde paarden en koeien in een schuur in Noordeloos gevonden. In de pikdonkere schuur bevonden zich dertig paarden en drie jonge koeien die letterlijk omvielen van de honger. De politie trof de dieren donderdag aan, maar maakte de vondst pas vrijdag bekend.

De jonge koeien zijn bij een boer ondergebracht om aan te sterken. De leefomstandigheden van de dieren waren slecht;
de eigenaar uit Winschoten liet de verzorging over aan een aantal kinderen. Voorzover de dieren voer kregen, belandde dat tussen de mest. De paarden hadden geen droge plek om te liggen of te staan. Tegen de eigenaar is proces-verbaal opgemaakt.


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:55

Triest dat dit nog steeds voorkomt Huilen . Natuurlijk is de boer de eindverantwoordelijke en de hoofdschuldige , maar je zou toch ook wel verwachten dat die kinderen ergens aan de bel zouden trekken ?

En dan alleen maar een procesverbaal, in Engeland hebben ze een dierenwet, die dit soort dierenbeulen verbiedt om een tijd lang (en als de overtreding zeer ernstig is, voor altijd) om nog dieren te houden. Wordt hoog tijd dat ze zoiets ook in Nederland gaan toepassen, maar daar hoor ik de DB nooit over .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 08:16

Zulke mensen moeten ze een fikse boete + straf opleggen Boos!
En dat die vent kinderen het werk laat doen vind ik echt niet normaal..., zie je een paar kinderen al voor 30 !!! paarden zorgen, ik vraag me af waar ze de paarden hebben ondergebracht

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:10

Wat is er met de paarden gebeurt? De koeien zijn ondergebracht, maar de paarden dan...
Eventueel heb ik nog wel wat ruimte!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:24

Ja wat is er met de paarden gebeurt??????????
wat een vresleijk bericht weer he..
hoe kun je nou toch rustig slapen s'nachts met je schuur vol dieren leed bah bah en nog eens bah......
Arme dieren...Ik vind het een nachtmerrie!!!!!!

Mon-nikky

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:57

Wat is er met de parden gebeurd?
Ze mogen ze hier ook wel kwijt, kunnen ze lekker in een grote droge ruime stal en in de wei! Om aan te sterken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:28

Craignethan schreef:
En dan alleen maar een procesverbaal, in Engeland hebben ze een dierenwet, die dit soort dierenbeulen verbiedt om een tijd lang (en als de overtreding zeer ernstig is, voor altijd) om nog dieren te houden. Wordt hoog tijd dat ze zoiets ook in Nederland gaan toepassen, maar daar hoor ik de DB nooit over .

KLopt ja, is afgelopen weekend nog op tv geweest. Daar wordt tenminste iets eraan gedaan. De DB hier heeft echter geen poot om op te staan, de wet verbiedt dergeljke ellende immers niet.

De hond is de betere mens

loveya
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:47

ahhh wat erg

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:07

zulke mensen zijn geen dieren waard Boos!
Van mij mogen ze die man heel wat zwaarder straffen, en zo'n wet van dat ze geen dieren meer mogen houden zouden ze hier zeker in moeten voeren.. verschrikkelijk zoiets..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:24

Het gebeurd op plekken waar je het absoluut niet verwacht, dit gaat over een dierenarts waar ik tot eind vorig jaar af en toe wel eens kwam:

De Telegraaf
21 december 2001 Veearts verwaarloost zijn eigen beesten

HAAKSBERGEN - De Inspectiedienst van de Dierenbescherming heeft bij veearts H. uit het Twentse Haaksbergen drie pony's en vijftien sterk verwaarloosde schapen in beslag genomen nadat de dieren onder erbarmelijke omstandigheden werden aangetroffen.

De uitgemergelde schapen stonden zonder water opeengepropt in een piepklein stalletje van vijf bij vijf meter, waar ze over de kadavers van een zestal dode schapen heen liepen. De Dierenbescherming vermoedt dat de dieren zelfs sinds de mond- en klauwzeercrisis niet meer buiten zijn geweest. Overigens is de dierenarts ook veterinair adviseur van een plaatselijk dierenasiel.

Volgens woordvoerder N. Dorland van de Dierenbescherming kwam de zaak aan het licht nadat er een tip over dierenmishandeling was binnengekomen. "Vervolgens heeft een van onze inspecteurs een kijkje genomen en ontdekte hij dat de pony's kampten met een chronische ontsteking aan hun hoeven, die wordt veroorzaakt door een slechte verzorging."

Verbolgen

Dorland verklaart dat de dierenarts weinig wroeging toonde. "Integendeel, hij was uiterst verbolgen en vroeg zich af waar we ons mee bemoeiden." De Dierenbescherming besloot de volgende dag met een onafhankelijk dierenarts als getuige-deskundige terug te komen.

De zaak werd echter nog schrijnender toen de inspecteur besloot poolshoogte te nemen in het stalletje even verderop op het perceel. De functionaris wist niet wat hij zag. "De dieren liepen over andere schapen die al waren bezweken, de botten staken eruit en er lagen meerdere schedels."

Volgens Dorland komt het slechts zelden voor dat een dierenarts wegens dierenmishandeling wordt geverbaliseerd.

De dierenarts, die alle aantijgingen van de hand wijst, is ontboden om zich vandaag bij het plaatselijke politiebureau te melden.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:55

Ow wat erg is dit allemaal !!! SJEESUS dat zulke mensen gewoon bestaan en dan ook nog wel een dierenarts

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:38

Kippvel nieuws brrr wordt tijd dat er weer eens goed nieuws komt zoals eerste kuikens komen weer uit daar wordt je tenminste vrolijk van. Helaas is dit nieuws ook nodig om de mensen weer met hun neus op de feiten te drukken.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:04

Bah ik word hier zo verdrietig van... Verdrietig
Wie doet nou zoiets?? Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:06

Hoe kan je nu van je dieren houden en ze dan dat aandoen Verward Ik wordt altijd helemaal raar van zulke berichten Boos! van mij morgen ze die eigenaren ook tussen hun eigen stront laten eten.... Boos! Boos!

Neeltje

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:35

vreselijk!!! Gelukkig zijn ze gevonden maar hoe kan iemand zoiets doen???

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:29

iemand die zo iets doet mag je geen mens noemen en zeker geen eigenaar.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

verbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 18:20

waarom kan je deze menzen geen verbod opdieren geven
deze menzen doen het gewoon weer zo lang ze dieren aan kunnen komen.
als ze voor elk dier die ze aanschaven een flinke boete krijg taaien ze wel af denk ik
groetjes engela

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:26

groot gelijk engela.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

afmaaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:56

die mensen die dat hun dieren aan doen moet je ophangen aan de hoogste boom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .
ik vind dit diep trurig voor die dieren Verdrietig Huilen .
hoefjes en likkjes snoocky

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:13

ik vind het wel heel dom van die boer Boos!
hij had het nooit aan die kinderen mogen overlaten
het is net goed dat hij gestraft woord.

Umay
Dressuur L1 + 6
Springen B + 4


Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:13

Via mijn werk hoor ik ook nog wel eens het een en ander over verwaarloosde dieren. Altijd word ik boos en snap mensen niet. Mocht je het niet lukken dan zorg je of voor hulp of je verkoopt de dieren. Klop anders gewoon aan bij de daarvoor bedoelde instanties.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 11:35

Hier kan ik zo ondzettend boos om worden.Je neemt dieren en je verzorgt ze goed,of je neem geen dier.Ik wil er eigenlijk niet aan denken hoelang die koeien en paarden daar al staan zonder voer en ligruimte.Hopen dat ze er nu goed bovenop komen en genoeg aansterken!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:59

Ik heb de pech dat ik de mensen ken die dit op hun geweten hebben,
de paarden, of beter gezegd de kadavers, worden nu maar een keer per dag gevoerd, als ze tenminste gevoerd worden!! toen de waterleidingen bevroren waren, kregen de paarden 30 liter water, wat ze met zn drieen moesten delen gedeeld over 24 uur!! er staan 2 paarden bij die zwanger zijn. Als de de "verzorgster" weet dat de eigenaar komt kijken zorgt ze ervoor dat alles er pikkobello uitziet, maar zodra hij weer weg is, begint het hele verhaal weer van voor af aan!!
Het is echt triest als je die paarden ziet staan, met ingevallen ruggen etc. etc. Zulke dingen mogen niet gebeuren. Als dit zo door gaat, maak ik het adres en telefoonnummer bekend van de snol die ze verzorgd en dan hoop ik dat julllie me allemaal willen helpen om dit dierenleed te stoppen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:37

Je kunt dit op bokt zetten, maar wat heeft dat voor zin. Die boer heeft toch ogen in zijn hoofd? Er is toch al melding gemaakt? Die boer geeft geen zier om die dieren en heeft geen behoeft zijn luie kont op te lichten.

Je kunt zelf je diensten aanbieden met het risiko dat er een knetterende ruzie ontstaat of voortdurend aan de bel hangen bij de dierenbescherming en de politie. Wordt er dan nog niets gedaan aan deze toestand heb je er een traumatje bij, want zelf kun je niets doen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:35

Dit was een nieuwsmelding, vandaar dat het op Bokt staat.

Ik vind het trouwens afschuwelijk om te horen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Azmay, Elitedeux, Joesje, Koekie_186, Majestic-12, Manadeluca, MyLittleAnna, Piekosjj, pretparkpony, rocky_1995 en 63 bezoekers