Starten op wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 14:01

De baas van mijn verzorgpaard heeft mij voorgesteld om met het paard wedstrijden te gaan rijden. Aangezien ik dat nog nooit eerder heb gedaan...(behalve onderlinge wedstrijdjes op de manege) wat moet ik allemaal officieel regelen voordat ik naar een wedstrijd mag? Startkaart? Wat kost dat? En wat nog meer?
En ik heb gehoord dat het in de B nog niet nodig is om een paard aan de teugel te rijden. Maak ik wel een kans op (af en toe) een winstpuntje als hij niet door de hals loopt?

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:24

Ja je moet een startkaart regelen en ook regelen dat je zeker 1x in de week les hebt. En in de B maakt het idd niet zo uit of je paard aan de teugel loopt. Als hij de basisgangen en dingen verder maar goed doet.Gewoon netjes recht rijden, goed afwenden, met stelling door een volte enz enz.Dat is geloof ik wat ze in de B willen zien. Ach en als je gewoon les krijgt iedere week bijv. bij een Rijvereniging dan komt de rest vanzelf wel. Ik hoop dat het leuk word!!!! *LOL* Pling

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:14

je moet lid worden van een vereniging die is aangesloten bij 1 van de basisbonden.
Via die vereniging kun je dan een startkaart aanvragen bij de bond en dan kun je gaan starten.
Hij hoeft niet nagevelijk te lopen in de B maar mijn ervaring is wel als ie dat niet loopt je met heel veel geluk eens een Wp rijd maar heeeeeeeel moeilijk die B uitkomt
Op http://www.nbvr.nl staat een lijst met verenigingen die bij de NBVR zijn aangesloten er is er vast wel 1 bij je in de buurt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:18

Ik ga binnekort ook beginnen met wedstrijdrijden. (lachen... Haha! )
Ik ga rijden bij de NPC en dan moet je eerst diploma rijden of zoiets en dan kun je een startkaart aanvragen. Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Succes ermee!!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 23:22

Leuk dat je wedstrijden gaat rijden! Een tip: als je paard echt nog niet aan de teugel loopt kun je beter nog even oefenen. (en dan vooral niet gehaast in de krul gaan rijden!) Je kunt immers beter iets te "laat" op wedstrijd gaan, waardoor het goed gaat, als te vroeg, en er dan vervolgens achter komt dat je er eigenlijk nog niet klaar voor was. (dat is niet echt motiverend!)
Wat ik altijd doe als het in de proef toch mis gaat (en dat gebeurt regelmatig..) gewoon blijven lachen! (het helpt echt!)

Veel plezier en succes!

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 16:25

Eigenlijk heeft Mariska wel een beetje gelijk hoor.....
Het is niet verplicht op je pony aan de teugel te rijden in de B, maar de waardering is vaak aan de lage kant als je het niet doet.
Als je constant lage punten krijgt, dan is de lol er snel af Boos!
Aan de andere kant:
Misschien is het wel goed om toch een keertje te starten, dan weet je een beetje hoe het er op een officieele wedstrijd aan toe gaat en hoe je pony reageert enzo.
Zo kom je ook te weten aan welke punten je nog harder moet werken !
Vergeet ook niet het inentingsbewijs te regelen !
Succes !

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 17:44

denk aan de chip/paardenpaspoort en inentingen.
zonder dat mag je niet wedstrijden rijden.
en dan natuurlijk de startkaart.

als je thuis een aardig B proefje kunt rijden, kun je het op een wedstrijd ook eens proberen.

ik weet niet hoe het zit met aan de teugel, je moet natuurlijk altijd proberen van wel, je krijgt dan in elk geval wel meer punten als ie het doet dan als ie het niet doet.

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 13:57

Alvast bedankt, en als jullie nog meer tips hebben en dingen waar ik aan moet denken hoor ik het graag!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:11

Mijn ervaring is hetzelfde als Nimber. Helemaal netjes bij elkaar hoeft niet, maar nageeflijk en ietsje rond is toch wel gewenst, wil je er goed doorheen komen.
Ze zeggen altijd dat het niet hoeft, maar met alleen op de bordjes rijden kom je er tegenwoordig echt niet meer! Scheve mond\