glitter glitter glitter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

glitter glitter glitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 17:19



Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:23

Hoofpolish, djeez Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:29

Zou ik zeker doen bij een gelegenheid. Gezien de leeftijd van mijn dochter, 11 jaar, glitteren wij bij allerlei gelegenheden.
Vind het wel duur. Ik heb gel gekocht voor de helft van deze prijs. Misschien zit er meer in!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:52

Die Gold Dust glitter.....gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!! Glitterspray gebruik ik al wel in de manen en staart van Straw in de Halterclasses....gedoseerd hoor, maar het zit er wel in, hihiihi Lachen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:34

Zeker ook bijzonder leuk voor freestyle reining. Misschien ook wel voor gewone wedstrijdonderdelen. Wanneer 1 iemand er mee begint, dan volgen er vanzelf veel meer Haha!.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:10

Voor de Freestyle of demo's ofzo wel leuk, maar voor de Halter en 'gewone' rijonderdelen, net als glitter op manen, staart en/of lijf: NOT DONE. (Maar goed, als je't leuk vind moet je't vooral doen... Amerikaanse judges zijn er echter niet gecharmeerd van.)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 19:19

Tijdens wedstrijden vind ik het ook niks hoor. Heb een keer een appaloosa tijdens de pleasure gezien met paarse glitters in de manen. Vond ik niet echt wat hebben zeg maar. Overigens ga ik zeker wat bestellen dus mochten er nog serieus geinteresseerden zijn wil ik best wat meebestellen. Graag evt via pb reageren. Ik ga in elk geval voor de Gold Dust Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:25

He wat leuk, maar die spray is alleen in goud? Is er ook een foto hoe het eruit ziet op een paard?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:53

Heb je enig idee wat het in totaal kost? verzendkosten en koersen?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:08

Francis schreef:
Voor de Freestyle of demo's ofzo wel leuk, maar voor de Halter en 'gewone' rijonderdelen, net als glitter op manen, staart en/of lijf: NOT DONE. (Maar goed, als je't leuk vind moet je't vooral doen... Amerikaanse judges zijn er echter niet gecharmeerd van.)


Als je zeer suptiel zeer fijn glitter op bepaalde plaatsen verwerkt, geeft het een mooi effect! Straw haar onderkant van de staart wil nooit echt mooi glimmen omdat het een mengseltje van sorrel met witte haren is.....beetje spray voor de ring erin en het ziet er al een stuk luxer uit!!!
Als het van dat grove glitterkorreltjes zijn, is het dus inderdaad NOT DONE Schijnheilig .......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 07:49

koers is heel gunstig op het moment, de euro is $ 1,04... Verzenden is denk ik iets van 15 dollar ofzo. Zou ik even na moeten vragen maar het verschilt nogal eens.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:20

FlyingHigh schreef:
Als je zeer suptiel zeer fijn glitter op bepaalde plaatsen verwerkt, geeft het een mooi effect! Straw haar onderkant van de staart wil nooit echt mooi glimmen omdat het een mengseltje van sorrel met witte haren is.....beetje spray voor de ring erin en het ziet er al een stuk luxer uit!!!
Als het van dat grove glitterkorreltjes zijn, is het dus inderdaad NOT DONE Schijnheilig .......


Kijk zo leer je nog eens wat. Bedankt voor de tip. Mijn Palomino hengstje z'n staart is aan de onderkant ook niet helemaal wit. Ga het eens proberen.

Volgens mij is de Gold Dust Spray een hele dunne glitterspray, dus zou moeten kunnen.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:41

In de Horse & Rider van vorig jaar kerst stond een paard die geheel was uitgedost met alle glitters. Was wel gaaf om te zien, zeker voor een freestyle ofzo. Maar de hoefsmeer is echt heel sterk twinkelend en de ogen en neusgel ook. Dat ging mij wat ver, had een hoog Barbie-gehalte. Cool Pling

De Golddust is zeker mooi, zeker om een finishing tought te geven. Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:34

Triest! Huilen Lips are sealed Verdrietig Boos!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:47

Tess schreef:
Triest! Huilen Lips are sealed Verdrietig Boos!

Wat bedoel je daarmee?

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:21

Precies wat ik bedoel, en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:43

Tess schreef:
Precies wat ik bedoel, en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Ja, als je het zo zegt, je zal wel gelijk hebben ??????????????????????? Lips are sealed
Maar, zal wel aan mij liggen hoor, er staat geen "woord"...

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:54

Hehe , wat ze allemaal niet uit vinden.Ach zal er wel uit gaan met water of borstelen enz... .Een vriendin van me heeft eens met carnaval allemaal zo van die kleurbussen voor op je haar op haar paard haar manen gedaan.Met water ging dat er niet direct uit , dus paard liep een paar weken met gkeleurde manen rond , dat is pas triest...

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:25

Laat een paard gewoon paard zijn en laat hem er dan ook zo uit zien.
Ik lees en hoor vaak dat de westernsport niet serieus genomen wordt, mijns inziens helpen dit soort middeltjes er ook niet echt aan mee.
Vroeger bestond er zoiets als "my little pony", daar kon je je helemaal op uit leven... Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:33

Tess schreef:
Laat een paard gewoon paard zijn en laat hem er dan ook zo uit zien.Knipoog


Dan moeten we er ook niet op gaan zitten en de manen trekken, er vlechtjes in maken, staart plukken, hoeven vetten, vacht scheren, babyolie smeren, etc...... Pling

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:33

lol, die hoofpolish vind ik echt niks
Strax krijgen we nog haarverf voor paarden

Ik kan me wel voorstellen dat je eens wat glitter zou gebruiken bij western of bij een speciale act ofzo.
Maar over het algemeen ben ik het eens met Tess.

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:38

Citaat:
Ik lees en hoor vaak dat de westernsport niet serieus genomen wordt, mijns inziens helpen dit soort middeltjes er ook niet echt aan mee.


Ik vind dat je 100% gelijk hebt.

Ik vind het zelf enorm leuk om eens gek te doen op een wedstrijd maar dan alleen met speciale evenementen(kerst, carnaval, een leuke show).
Okay bij het onderdeel Freestyle reining is het natuurlijk de bedoeling, maar om nou in de pleasure je paard vol glitters te spuiten...?
Als je dan wilt opvallen kun je beter gelijk een zwaailicht op je hoofd zetten Haha! Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:45

Tess schreef:
Laat een paard gewoon paard zijn en laat hem er dan ook zo uit zien.
Ik lees en hoor vaak dat de westernsport niet serieus genomen wordt, mijns inziens helpen dit soort middeltjes er ook niet echt aan mee.
Vroeger bestond er zoiets als "my little pony", daar kon je je helemaal op uit leven... Knipoog

Ik kom regelmatig op een "engelse" manege. Ook bij de dressuurproeven. Vlechtjes, strikjes, witte bandages, gevlochten staart, wit shabrakjes en dan het apepakje nog...
Over my little pony gesproken...
Misschien zie je alleen wat je wilt zien? heb je weer wat te zeuren !

DubbelFun

Berichten: 88484
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:11

xXIreenXx schreef:
Strax krijgen we nog haarverf voor paarden

Die is er al:
Rood om een vos een mooie koperglans te geven
Zwart om een paard weer diepzwart te kijgen
Zilver voor een mooie schimmelglans
Gelig voor een diepe palominokleur.

Ergens kan ik me wel vinden in de woorden van Tess. Ik erken dat iedereen wil dat zijn paard er het mooist uit ziet, zeker als het een paar punten in het jureren kan schelen. En westernrijden is toch in veel onderdelen behoorlijk showgevoelig.
Maar persoonlijk voel ik me niet geroepen om de kroonranden af te scheren, hoeven te zwarten, oren uit te scheren, tastharen te verwijderen, ogen en neus te olieën, wit op de benen te kalken, zwart om de sokken meer diepgang te geven etc.

Mijn enigste ervaring in de halter (broodmares met Missy) was dat alle paarden die er ook stonden geen fokmerries waren, maar paarden die dat jaar toevallig ook drachtig waren en verder nog gewoon als showrijpaard gebruikt werden in de andere wedstrijdonderdelen.

Een fokmerrie hoort eruit te zien als een merrie die lekker buiten staat in heel haar natuurlijke staat en voorgebracht wordt om beoordeelt te worden qua bouw (doorgeefluik voor het nageslacht) en niet als showpopje. Schoon, manen/staart netjes in vorm en verder basta.
JMHO. Ik vind dat de halterklassen hun doel dus voorbij streven in dat opzicht.

Ik was ook de enigste die het paard buiten nog even liet grazen, terwijl alle anderen binnen in een gloedhete inrijbak stonden te wachten (min. 30 min.) om naar binnen te mogen om beoordeeld te worden.
Maar ieder zijn meug Haha!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:14

Even nuanceren; ik houd van goedverzorgde paarden net als de meesten van ons, ik houd ook van (bijna) alle takken van de paardensport, dus ja ook van western.
Ik mag erg graag kijken naar een goedgetraind paard, in welke dicipline dan ook, en daar horen naar mijn mening geen glitter en glimmers bij.
Wat de persoon die op of achter het paard zit aandoet moet hij zelf weten,
maar een dier is van zichzelf al mooi genoeg, zeker als het goed verzorgd is.
[/b]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 1 bezoeker