Hallo allemaal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 17:29

Heej

Zoals sommige misschien wel gemerkt hebben, ben ik de afgelopen weken niet of weinig meer op bokt geweest. Velen zullen me ook niet gemist hebben, maar ik zal even proberen uitteleggen waarom ik er weinig was en de komende tijd nog maar weinig zal komen.

Tis geen zielig, meelijkwekkend verhaal hoor, wees niet bang Haha!

Maar iig, ik deed (doe??) veeeel te weinig voor school, resultaten, mentaliteit en gedrag gingen achteruit, terwijl ik tot nog toe (VWO 5) met behoorlijk cijfers erdoor heen fietste, begin ik nu te merken dat ik harder moet werken. Het vervelende is dat ik gewoon GEEN zelf discipline heb, ik kan op deze manier nog net zesje halen, en daar doe ik het mee. Ik kan mezelf er niet teo zetten te leren, niet toe zetten om een avondje niet te bokken, niet toe zetten om een les op te letten. Ik heb het (klinkt misschien 'opschepperig' maar zo bedoel ik het niet) werken gewoo niet nodig gehad, als ik niet leerde, niet maakte niet oplette en ik las de dag voor de toets ffies de samenvatting door, dan lukte het wel. Nu moet ik wel werken, maar ik ben gewoon te dom en te zwak omzelf er toe te zetten. Zodoende kwamen er vanuit school dreigingingen(in de trant van: " van school getrapt worden" ed.)
Mijn ouders proberen het voormij makkelijker te maken, door bokt te blokkeren waardoor ik niet in de verleiding kom om te bokken. Tja...naar mijn idee helpt het niet goed, maar dat is dus de reden.

Nu in de vakantie is hij tijdelijk gedeblokeert, maar strax gaat de blok er weer op, zo zal ik ook de komende tijd weinig tot niet komen.

Kus[/i]

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:44

Hoi Tiko,

Ik heb je wel gemist hoor Lachen. Je had altijd redelijk veel verhalen over het wel een wee van superTiko die ik altijd las.
Veel succes op school in elk geval. Zelf ben ik in vijf VWO blijven zitten (ook omdat ik gewoon veeeeeel te weinig deed). De tweede keer ging het wel heel goed. Nog anderhalf jaar en dan ben je klaar met school Haha!.
Succes!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:56

Ai, wat klinkt dat bekend...

Nou was er "in mijn tijd" nog geen Bokt, maar er was altijd wel iets anders wat ik hoognodig moest doen. Waren het de paarden niet, dan moest ik wel plaatjes gaan draaien, babysitten of weet ik wat anders.

Eerlijk gezegd kan ik nu nog steeds maar heel moeilijk de discipline opbrengen om te studeren, alleen als het iets voor mijn werk is wil het nog wel een beetje lukken. Maar meestal zijn dat dan van die cursussen waarvan ik de stof in de pratijk allang toepas, dus dan hoef ik verder niet veel meer te leren.

Dat je ouders Bokt hebben geblokkeerd vind ik niet zo verkeerd, al kun je jezelf er nu nog steeds maar heel moeilijk toe zetten te studeren.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 18:52

Hey, bedankt voor jullie reacties Haha!

Nou ff in het kort hoe het ging met Tiek:

Hij was dus al geruime tijd kreupel (?). Er is iemand bij geweest, en het zat niet in zijn rug, die was mooi (halleluja) bepsierd . Het was waarschijnlijk een ernstige stijfheid, die voorgekomen was uit het vrij plotselinge stil zetten van wegen een koutje in zijn psier op de wedstrijd (sanppen jullie het nog??). Ik heb na een tijdje helemaal stilgezet, wat de boel al helemaal niet bevorderde.

Nu zijn we sinds vierweken elke dag aan het wandelen en stappen buiten, en zo'n 1,5 week geleden had ik hem aan de longe om hem te laten stappen en meneer ging volledig uit zijn dak Haha!

Bokken springen rennen en steigeren, heel vrolijk...hij was weer wakker Lachen

sinsdien ben ik weer licht aan het dressuurmatig werk gegaan, maar door dat hij weer wat forser (en ook wel mooier) is geworden passtte het zadle niet meer, maar zonder zadel ging heerlijk. Zonder zadel voel je ook snel en duidelijk of hij nou wel of niet goed zijn ruggetje gebruikt, das wel fijn Lachen Ook was hij heel vrolijk en voorwaarts, en nog behoorlijk soepel voor 2,5 maand stilstaan. Het ging eigenlijk alleemaal boven verwachting

Achteraf gezien ben ik blij met die 2,5 maand rust, omdat onze band tien keer beter is geworden. Ik weet nu echt precies waar hij het lekker vind als ik hem kriebel enzo, en hij laat mometnteel zelf zijn eten staan voor een kriebelbeurt Haha! Echt een schatje....Ook in de wei is hij super vrolijk en actief, en..,.nouja..het is gewoon een ander paard geworden

T zijn voroal van die kleine dingen, zoals dat hij net zolang blijft draaien enzo, alsi k aankom, totdat ik hem gedag heb gezegd, het gaat hem nu om mij, ipv het broodje (zoals het eerst was). En ook met poetsen staat hij heerlijk stil, en als ik hem dan even alleen laat, gaat ie een beetje flippen (das wel minder, maar wel schattig Haha!)

Nou...dit was ongeveer hoe het momenteel staat met TIek en mij.

Kusjes

Myrthe

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:18

heey myrthe!!! ik heb je wel gemist hoor!!!! maar de verhalen van supertiko hoor ik toch nog elke dag!!:)
Ik ben heel erg blij voor je dat het beter gaat met tiek!!! en ook tussen tiek en jou!!
Meid als er ooit nog iets is met tiko of met jou kwa problemen ofo dan kun je me altijd bellen,mailen,sms en... dat weet je he?? liefs!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:10

Ik ook, maar dat wist je wel! WELKOM TERUG! Voorlopig dan Haha! Ik ben blij dat je er in de vakantie in elk geval nog eventjes bent!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 16:31

Thnxxxxx

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:04

Fijn voor je dat de band tussen jou en Tiko beter is geworden!
Het was mij wel opgevallen dat je er minder was,
want ik las wel veel over jullie,omdat ik wel de endurance wel interesant vind,en ik Tiko een superleuke tinker vind.

Succes met je school verder!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 00:36

Wat leuk dat er toch nog mensen mij 'gemist'hebben Haha!

Lindy, bedankt voor je lieve reactie....DAMN...nu weet ik weer waarom ik bokt zo miste Knipoog