Uitslag zuidbroek?(hengstencompetitie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Uitslag zuidbroek?(hengstencompetitie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 23:14

is er nog iemand heen geweest? staat nog geen uitslag op de kwpn site en ben wel benieuwd hoe Casco het er dit keer van afgebracht heeft.
Laatst bijgewerkt door Marjolein op 28-12-02 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:18


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 01:03

Ik ben naar de hengstencompetitiewedstrijd in Zuidbroek geweest en hier is mijn verslagje (die heb ik ook op horses.nl BB gezet):

Ik vond Rousseau en Rhodium beide erg overtuigend. Om eerlijk te zijn vind ik Rousseau (nog?) wel iets beter dan Rhodium, maar door het perfecte voorstellen van Hans Peter Minderhout ging de overwinning naar Rhodium. Ik vind het echt fantastisch hoe die man kan rijden, hij haalt echt het beste van de hengsten naar voren (op een heel vriendelijke manier, waardoor het echt een genot wordt om hem aan het werk te zien met zn paarden). Radar vond ik inderdaad iets minder overtuigend dan verwacht, maar ik denk wel dat het een hele goede kan worden. Hij is momenteel een stuk minder imponerend dan bijvoorbeeld Rousseau en Rhodium, iets wat ook wel meespeelt wanneer hij tussen deze twee masters moet rijden. Radar is nog echt een klein jongetje, die zijn tijd nodig heeft. Maar ik geloof in hem, en hij heeft voor mij genoeg goede dingen laten zien. Radar kan echt een hele goede worden, en zeker wanneer hij wat hoger wordt ingesteld wordt hij erg aansprekend in het front (hij doet me dan wat aan Jazz denken, qua front) en beweging. Andere opvallende hengsten waren VDL Prestige (Christa Laarakkers), Paddox (zeer imponerend ondanks de spanning), Paganini (de Havidoff zoon) en uiteraard Rubels. Rubels is echt onoverwinnelijk, ik ben benieuwd voor hoe lang, want duidelijke concurrentie had hij niet! Adembenemend. Ook de Contango-zoon TC Ravel liet wel goede dingen zien maar ook mindere dingen (mede dankzij zijn ruiter en gespannenheid, Ravel was erg afgeleid). Zo moet hij veel meer ondertreden met het achterbeen.

Het springen was ook erg interessant om te zien. Helaas heb ik het eerste deel van de jonge hengsten gemist. Ik vond om eerlijk te zijn de kwaliteit niet tegen vallen, in tegenstelling tot de reacties na andere competitiewedstrijden. Het M en Z was beide een spannende strijd, met veel concurrentie onderling. Iets opvallend vond ik wel dat meerdere hengsten niet bepaald correct in het voorbeen waren, in beweging. Mijn favoriet bij het Z springen is de als 4e geëindigde Otangelo (Tangelo vd Zuuthoeve). Hij heeft zich mooi ontwikkeld, liet goede manieren zien maar had helaas een halve strafseconde aan de broek door tijdsoverschreiding. 4ever Tolano van t Riethof springt ook erg overtuigend, maar qua exterieur en beweging schiet deze ChinChin zoon naar mijn mening wel wat tekort. Ohorn onder Jur Vrieling sprong ook goed, maar bij zijn overwinning kwam ook wat geluk kijken. De door Ulrich Kirchhoff gereden hengst sprong wat "gemaakt", de AES goedgekeurde Pokemon (v. Polydor). De schimmel Casco (Cascavelle x Landlord) vond ik ook goed springen, maar was ietswat traag, zowel tussen als boven de hindernissen. Wellicht verbetert hij zich hier nog. De Heartbreaker zonen Padinus en Picasso vielen mij ook niet echt tegen.

Echte tegenvallers waren er wel, zoals Hoomarks Ro-lex (Montecristo x Winckenburgh). Een weinig overtuigende hengst, die ook erg hoog ingesteld werd gereden (iets wat ook door de hengst/spanning zelf kwam). Zijn amazone Madeleine Vrees had ook vrij veel moeite om hem goed voor te stellen.

Groetjes Jenneke, MissHIS/KWPNhengstenfan

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:56

MissHIS"]
Ook de Contango-zoon TC Ravel liet wel goede dingen zien maar ook mindere dingen (mede dankzij zijn ruiter en gespannenheid, Ravel was erg afgeleid). Zo moet hij veel meer ondertreden met het achterbeen.
[/quote]

Gaaaap Doe jij het haar na??!!

[quote="MissHIS"]

Iets opvallend vond ik wel dat meerdere hengsten niet bepaald correct in het voorbeen waren, in beweging.
[/quote]

Gaaaap Onze eigen Hans Horn spreekt Gaaaap

[quote="MissHIS"]

De door Ulrich Kirchhoff gereden hengst sprong wat "gemaakt"
[/quote]

een dressuurpaard ok die kan gemaakt worden in zijn bewegingen, maar een springpaard??!! is mijns inziens niet mogelijk maar dat zal wel aan mij liggen Schijnheilig

[quote="MissHIS schreef:

Echte tegenvallers waren er wel, zoals Hoomarks Ro-lex (Montecristo x Winckenburgh). Een weinig overtuigende hengst, die ook erg hoog ingesteld werd gereden (iets wat ook door de hengst/spanning zelf kwam). Zijn amazone Madeleine Vrees had ook vrij veel moeite om hem goed voor te stellen.


Gaaaap en nogmaals doe je het haar na? kom je ook maar in de buurt van haar rijkwaliteiten??

ik heb zo verhaaltje eigenlijk maar 1 ding te zeggen waarom staan alle ggk kwpn hengsten niet bij jou?? zouden ze vast allemaal beter voorgesteld worden niet waar??

have fun Schijnheilig

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:58

Nou ik ga hier verder niet veel woorden aan vuil maken maar als je het zo goed weet, waarom rijd jij daar dan niet? Je hebt best veel lef om zo'n verhaaltje te posten. Gaaaap

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:51

Marijke Folmer was zelf erg erg te spreken over haar kanjer en mijn absolute favoriet! Hij had zo'n super gevoel gegeven, liep maar te showen, ze was hartstikke trots en gaat vol goede moed verder.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:54

Noemde jij jezelf KWPN fan????? Heb je nooit geleerd om eerst het positieve te vinden en dan misschien een mindere kant ook aan te stippen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:43

Kom op jongens zij geeft een verslag met HAAR mening! laat toch. Ik vind het interessant. Meneer peters jureerd en beoordeelt ook grand-prix ruiters, maar rijdt ze er ook niet vanaf. Om maar een een of ander voorbeeld te noemen. En je mening geven over iets betekend ook niet dat je het beter kunt.Ik zie ook wel eens proeven in het Z2 waarvan ik denk OEF, maar ja ik rijd ook geen Z2. Ben ik dan slecht als ik zeg dat het een beroerde proef is?????

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:02

ben het absoluut met merilyn eens.

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:27

Ik ben gewoon compleet verbaasd door die reacties! Ik ben absoluut niet iemand met het idee dat ik het allemaal veel beter kan, en dat is ook zeker niet iets wat uit mijn verslag over de hengstencompetitie in Zuidbroek blijkt. Ik geef gewoon mijn mening over de hengsten, en als bijvoorbeeld bij Hoomark Ro-lex er bepaalde dingen zijn waardoor niet alles uit de hengst kon worden gehaald, dan vermeld ik dat. Ook op de website van VWF stond dat zijn amazone hem te hoog had ingesteld, dus ik ben niet de enige met die mening! En bovendien heb ik er ook nog bij vermeld dat het mede door de spanning (van de hengst) kwam dus ik kraak zijn amazone totaal niet af!

Jurga: Marijke Folmer reed Paddox, en ik was ook erg over deze combinatie te spreken maar er was veel spanning, doordat de hengst erg onder de indruk leek te zijn van de omgeving. Elke keer dat ik Paddox zie valt mij dit op.

Suzanne F: jij hebt dus duidelijk mijn verhaal verkeerd begrepen want ik ben echt niet zo´n arrogant trutje die denkt dat ik het ze wel even na kan doen.

Wouter24: lees eerst eens beter wat ik had geschreven in plaats van veel te snel misplaatste conclusies te trekken.

Sarabande: ik vond mijn verslag zeker niet negatief hoor! Over de meeste hengsten ben ik wel te spreken, maar ik ben wel kritisch: iets wat je hoort te zijn in de fokkerij.

Cooo en Merilyn: dank je wel!

Groetjes Jenneke, KWPNhengstenfan

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:14

Ik snap de reacties van Wouter en Suzanne echt niet. Moet je eerst grand prix gereden hebben om je mening te mogen verkondigen of zo, dat slaat echt nergens op. Het lijkt wel of jullie bij bepaalde onderwerpen altijd meteen in de verdediging schieten, dat zegt overigens meer over jullie dan over degene die de reactie (oprechte, eerlijke reactie naar ik aanneem) postte. Dat het rijden van jonge hengsten een vak apart is weet iedereen denk ik wel en hun berijders zullen best het een en ander uitproberen in moeilijke situatie's, de ene keer komt dat beter uit de verf dan de andere keer niet iedere combinatie zal bij ieder optreden direct de juiste knoppen te pakken hebben, dat heeft dan wel degelijk invloed op de presentatie van de hengst. Dat wil dan niet meteen zeggen dat de ruiter slecht is.

MissHIS, mijn zege heb je, blijf lekker doorgaan met je verslagen en voel je niet bezwaard door een aantal mensen dat zo aangebrand reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 10:18

Ik vond het juist heel erg leuk om zo'n verslag te lezen op Bokt. Er hangt hier veel te veel een sfeertje van: ik weet precies van de hoed en de rand maar ik laat er niets over los.
Als je voor een deel van je paardenmateriaal afhankelijk bent van wat je aangeboden wordt begrijp ik best dan je bang bent iemand voor het hoofd te stoten. Maar het verhaal van MisHis geeft nu eens een eerlijke open visie weer, van iemand die dus wel gewoon zijn mening durft te verkondigen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:16

wat had de hengst wispher gedaan in het Z?

groetjes [naam]

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:33

Om MissHIS nog even bij te vallen, ik vind het een prettig geschreven verslag waarin ze absoluut niet pretendeert het zelf beter te kunnen. Wouter en Suzanne, iets normaler reageren mag bets wel hoor.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:59

Gelukkig!! Er zijn nog mensen die mijn verslagje níet verkeerd hebben opgevat. Lachen Het schijnt voor veel mensen wel erg moeilijk te zijn wanneer iemand gewoon haar/zijn mening geeft. Raar hoor.

Bedankt Happy Worker, Lielle en Jippie. hahaha

Vonneke: Whisper was tweede geworden in het Z. Tussen de kampioen Rubels en Paganini (Havidoff x Statuar) in.

Groetjes Jenneke, MissHIS/KWPNhengstenfan

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:37

Citaat:
Hattrick for Hans Peter Minderhout

He almost seems to become the Dutch alternative for German young horse master Dr Ulf Moller. Hans Peter Minderhout is Holland's brightest Young Horse rider at the moment who keeps on winning. In the third competition of the 2002-2003 KNHS/KWPN Stallion Competition held at Zuidbroek, The Netherlands, Hans Peter Minderhout dominated all three classes aboard his collection of stallions in training.

At L-level (First/Second level), Minderhout reigned supreme aboard Rhodium, a black Ferro x Ramiro offspring. Scoring a 9.5 for his canter and conformation and 7.5 for his walk and trot, Rhodium totalled 83 points and received the blue ribbon. Hilltop Farm's Rousseau (by Ferro x Roemer) finished second while Coby van Baalen's newest stable rider Anke Ter Beek ended third aboard Radar (Cocktail x Le Mexico).

At Third level, Minderhout received the trophy for his ride on the AES licensed Painted Black, a gorgeous black stallion by Trakehner Gribaldi out of a Ferro dam. The 2000 Licensing Champion Paddox (Ferro x Darwin) was very tense but showed a wonderful trot and canter which still made him score 74.5 points in total. Winner of the two previous competitions, Polansky (Kostolany x Donnerhall), had to settle for third position this team.

The undefeated winner at Fourth level was double World Champion Rubels (Rafurstinsels x Amethist). The dapple grey stallion scored 82% under Minderhout and put stable mate Whisper (Weltmeyer x Feiner Stern) in second position. Third placed was the about to be licensed Paganini (Havidoff x Statuar).


http://www.junior-riders.com/

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:40

Ik vindt dat er ook niks mis met het verslag is, ik bedoel je mag toch je mening geven, dat doet toch iedereen op bokt?!
Dan kunnen alle stukjes uit de paardenkrant ook wel geschrapt worden, zou zonde zijn!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:58

Ik ben dan toevallig wel geweest maar vond t leuk om ook een mening van iemand anders te lezen!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:05

Eerlijk gezegd zie ik er ook niks verkeerds in staan...
Ik heb hier op Bokt al veeeeel ergere dingen over hengsten en paarden gehoord.

Albert

Berichten: 5728
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:43

Ik vind het verslag van MissHIS ook erg interessant.
Zelf rijd ik helemaal niet onder het zadel, ik rijd alleen aangespannen en fok hobbymatig met Gelderse paarden, maar kan ook wel zien of een paard wel of niet een goede proef loopt.
Hoop nog meer (onafhankelijke) verslagen van haar te mogen lezen.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:07

Heeft iemand ook de volledige uitslagenlijst?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:04

Ja klopt dat zij Paddox rijdt! ik spreek Marijke vaak en ben helemaal Paddoxfan. Bezit ook een eigen Paddoxveulen en embryo *LOL*. Deze hengst is echt niet een van de makkelijksten, maar ik kan wel zeggen dat Marijke ook absoluut zegt dat hij op zijn weg terug is. Al is ze erg benieuwd wat ie gaat doen in Goes, gezien de omgeving daar nog kijkeriger zal zijn.... Wordt moeilijk denk ik.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 01:56

Ik vind dit een heel netjes geschreven verslag, MissHIS.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:53

Bedankt iedereen, die normaal/positief op mijn verslag kon reageren! Als ik ergens weer een verslagje over kan maken, zal ik hem zeker weer plaatsen hoor. Ik ben namelijk iemand met een eigen mening, en dat is toch zeker niet iets om je voor te schamen?? Haha!

Groetjes Jenneke, MissHIS
http://net.clubs.nl/kwpn

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:59

Nou Wouter das niet de eerste keer dat ik jou hoor verkondigen dat je het beter weet.
Je hoeft niet zo denigrerend te doen tegen MissHIS, en dat laatste zinnetje slaat al helemaal nergens op maar dat ben ik van jou ondertussen al wel gewoon.

En Suzanne, voor de rest maak ik er ook niet veel woorden aan vuil, vindt echter wel dat jullie ook veel lef hebben om zo een antwoord te posten. Gaaaap


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 77 bezoekers