hond doodsbang voor vuurwerk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

hond doodsbang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 11:52

Wij hebben een hond(eigenlijk van m'n zus,Lindy)en die is nogal bang voor vuurwerk. Er zitten nu al jongens met vuurwerk te spelen,en onze hond Shannah piept het hele huis door.Meestal zit ze onder de tafel of onder de trap.Ik vind het hardstikke zielig,en ik mag haar ook niet troosten ofzo,want als ik haar dan dus aandacht geef, dan denkt ze van:"oh dat is dus écht eng want ze gaat me troosten,, en bovendien zou ze denken dat als ze gaat piepen baasjes komen.Zijn hier bokkers die ook een hond hebben die zo bang is voor vuurwerk? Scheve mond

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:57

Ik zag in een boekje staat,een soort pil die je hond kalmeert.
Het heet Relax en is van het merk Sanal,bij vuurwerk,wagenziekte en angst.15 pillen zijn het.Te koop bij je dierenarts of dierenspeciaal zaak.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

ReNeeJ

Berichten: 57
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: DeN HeLdEr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:04

Jah onze hond is er ook héél bang voor. Normaal is het een stoere grote bullebak maar zodra het vuurwerk begint ... Dan is het net een baby Knipoog.
Suc6 met O & N.

-*-Je BeNt EeN RuNd AlS Je Je PaArD GéÉn GoEd 2003 GuNt!-*-
PrOfIeL Iz BiJgEwErKt !!!
LuF Ya AnGeL & TeSs

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:05

probeer eens bach rescue remedy te halen in een natuurvoedings winkel,
4x daags 2 tot 4 druppels, afhankelijk van de grote van de hond.
Ik gebruik het voor alle 3 mijn honden en hier werkt het prima.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:15

K heb twee honden die er gelukkig allebei geen last van hebben.
De beste remedi ertegen is er totaal geen aandacht aan schenken..
Niet aanhalen of troosten...
gewoon met hem/haar naar buiten gaan...

K hou m'n hart vast voor morge avond.. k weet nie wat m'n honden doen alst 12 uur is Haha!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:23

Als de hond het niet van kleins af aan is aangeleerd tegen zo'n herie te kunnen is het logisch dat ze bang zijn. Dan moet je dus juist niet ermee naar buiten gaan. De meeste honden worden agressief erdoor als ze bang worden. En grijpen meteen. Bij ons in de dierenwinkel en in veel andere dierenwinkels verkopen ze inderdaad van die pillethjes ertegen waardoor de hond wordt gekalmeerd.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:29

Onze hond, die overleden is, was altijd heel erg bang voor vuurwerk. Ze was verder nergens bang voor maar vuurwerk dat vond ze echt verschrikkelijk. Mijn ouders zaten in de hondenafrichting/training en ik mocht Tanja (zo heette ze) ook niet troosten omdat je haar dan in haar angst steunt en inderdaad signalen geeft dat het dus echt eng is. Je kunt misschien proberen haar een beetje af te leiden door proberen te stoeien ofzo maar het is het beste haar een veilig plekje te laten zoeken waar zo min mogelijk knallen doordringen. Onze hond vluchtte altijd de toilet in en we legden altijd een kleed voor haar op de grond.

Met uitlaten is het wat vervelender. Bij ons in de buurt knallen ze bijvoorbeeld nu al de oren van je hoofd. Ik geloof dat mijn ouders ook wel eens kalmeringsdruppels ofzo gebruikt hebben.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:30

Onze hond is ook echt doodsbang. Gaat al dagen ovredag niet meer mee naar buiten. Alleen 's ochtends vroeg gaat ze mee en 's nachts. Ze is al 12, dus afleren gaat sowieso niet meer! Ze ligt nu heel de dag boven, onders mijn ouders bed.
Wij hebben ook een keer van die pilletjes gegeven van de dierenarts, alleen was de aangegeven hoeveelheid te veel. Ze was echt helemaal weg, dat vonden we ook een beetje eng. Helaas niks aan te doen, overmorgen is het allemaal wel weer zo goed als over.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:31

bij mij is 1 van mijn 4 honden echt bang voor vuurwerk en onweer.. ze hijgt dan de hele boel bij elkaar.
Ze raakt echt in paniek.. de andere 3 slapen overal doorheen.. zelfde opvoeding gehad.. heel raar..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 12:44

Vivian schreef:
Ik zag in een boekje staat,een soort pil die je hond kalmeert.
Het heet Relax en is van het merk Sanal,bij vuurwerk,wagenziekte en angst.15 pillen zijn het.Te koop bij je dierenarts of dierenspeciaal zaak.


daar had ik al iets van gehoord...

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:54

Tracy vind het niet erg...Maar ze moppert nu wel om die jochies die al vuurwerk afsteken! heel vervelend!

Ik weet niet wat Lotje ervan vind want dit is haar eerste oud en nieuw Lachen Maar zoals ze nu al op de knallen reageert is positief! Maarja straks krijgt ze een grotere proef Haha!

Onze oude hond die was helemaal weg van vuurwerk...Hij is al eens bijna uit het raam gesprongen omdat hij wou kijken Schijnheilig

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:13

Er is ook een CD met vuurwerk,die kun je dan eerst zachtjes afspelen en dan steeds luider.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:21

je kunt bij de dierenarts een apparaatje halen dat in het stopcontact gaat.
En dan komt er een middeltje ,geur uit waardoor de honden er rustig van worden.
Ik weet niet of het helpt want onze hond is er niet bang van maar een vriendin van mij die ze dat.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:23

Onze hond Bonnie is nu 14 jaar en altijd bang geweest. Onze andere hond was er gek op en dus echt niet bang, daar had ze het van kunnen leren. Helaas, zij dus niet. Zij vind het fijn om getroost te worden, komt dicht bij je zitten en tegen je aan. Ik doe dus niet mee aan "geen aandacht aan schenken", zou veels te zielig zijn. Om twaalf uur wil ze altijd de wc in Verward . We doen dan het licht aan en de afzuiging maakt lekker herrie. Na de grootste herrie komt ze er dan weer uit of ik haal haar op. Die pillen heb ik ook gehad, maar omdat ze suf werd, werd ze helemaal onzeker. We doen het maar weer op de wc-methode.
Trouwens, 1 van de twee paarden is ook doodsbang, die krijgt Sedalin. De andere staat er heel nuchter naast! Beetje verbaasd zelfs.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:37

onze hond is er ook heel erg bang voor
ook voor balonnen die knappen, en van die kerstcrackers (met zo'n knal touwtje erin)
dat is echt zielig om te zien, maar je moet er eignlk geen aand8 aan besteden want dan word het alleen maar erger
wij doen dan gewoon alsof er niks aan de hand is want anders word de hond alleen maar banger

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:16

Bij Napoleon op de dierenkliniek hebben ze pillen Vetranquil, ja diezelfde als de "muisjes" voor de paarden maar dan voor kleine huisdieren. Elke pil is goed voor 12,5 kg en je kan hem 1,5uur van tevoren ingeven en dan worden zowel kat als hond lekker relaxed Bij haar in de kliniek kosten die pillen 0,45eurocent per stuk!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:21

Onze honden zijn ook doodsbang voor vuurwerk (we hebben er 3).
Gelukkig hebben wij er nog geen last van...heb teminste nog niks gehoord daarvan.
Ik zou eigelijk niet weten wat je er tegen kunt doen..

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:53

Onze hond is er ook super bang voor en krijg je echt niet mee naar buiten als ze vuurwerk af staan te steken.. aan de ene kant zielig voor m'n hond maar een uitkomst voor mij omdat k nu ong. al 4 dagen de hond al niet uit hoeft te laten Haha! morgen avond krijgt ze een speciaal pilletje zodat ze nock-out

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:47

Ik weet niet wat Bandit gaat doetn morgenavond. Mijn broertje knalt nu af en toe al wat en daar reageert Bandit niet echt op. Hij kijkt een keer om om te kijken wat het is maar verder. Vorig jaar toen hij pup was reageerde hij er ook niet op.
Ach ja, Bandit maakt zelf meer herrie met zijn schelle geblaf dan het vuurwerk zelf Haha!

De hond van mijn vriend schijt wel zeven kleuren, ook bij onweer. Van de zomer sliep ik daar en kwam de hond opeens boven. Doodsbang, hijgend kwam ze bij me(en daarna bovenop me ) liggen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:37

De hond van mijn vriendin vindt vuurwerk geweldig!
Ze moet hem nu steeds aan de lijn houden,anders gaat ie de rotjes apporteren...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:11

Die van mij is onrustig, bij een knal loopt ze naar de gang, piept wat...
Bij het heuse vuurwerk vannacht gaat ze idioot blaffen, wild, zenuwachtig!
Het is een mechelaar, toch al wat nerveuzer..
Toen ze jonger was had ze er minder aandacht voor, maarja....
Die Sanal pilletjes ook ooit gegeven, hielpen niet.
Tja..en zoiets aanleren ofzo is niet echt te doen, natuurlijk..
We zien wel weer...drama voor die beesten is vannacht voorbij.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:03

Onze hond is ook ontzettend bang voor vuurwerk. We haalden eerst rond oud&nieuw pillen bij de dierenarts, maar sinds vorig jaar gebruiken we ook die rescue remedy druppels. Werkt op zich prima, vandaag wordt er hier al zoveel vuurwerk afgestoken dat die druppels ook niet meer helpen.

Dat spul van sanal was uitverkocht bij de dierenspeciaalzaak, ik had het graag willen hebben.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:15

die van mij ligt onder de tafel en hij durft niet meer naar buiten Boos!
echt heel zielig!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:35

Ik heb RELAX bij een dierenwinkel gehaald.
De afgelopen dagen werd er al behoorlijk bij ons wat afgeknapt en niet alleen rotjes, maar knalpatronen enzo.
De hond zat dan behoorlijk te bibberen en wou het liefste in je kruipen, hij week mij dan ook geen moment van me zij, ook niet als ik naar de wc toemoest Knipoog .
Vandaag werd er karbiet geschoten, dus ik zag de trammelant al voor me.
Vanochtend kwam ik langs de dierenwinkel, dus daar maar even binnen gesnuffeld, en kwam dus met RELAX naar buiten.
Dat zou nerveuze honden en katten kalmeren bij vuurwerk, wagenziekte en angst.
Daar heb ik Gizmo vanmiddag dus wat van gegeven.
Of het nou daar door komt of niet, hij is aardig rustig de middag doorgekomen.
De stofzuiger vond hij zelfs minder eng.

Vanavond is geen probleem, want wij gaan weg en de hond blijft thuis, en thuis maak je weinig van het vuurwerk mee.
Hij blijft bij mijn oma en opa, die zelf ook een hond hebben.
Hij zal het daar naar zn zin hebben en hun ook.
Normaal zeg ik tegen hun dat ze de hond geen eten mogen geven, want hij krijgt thuis gewoon brokken zoals het hoort.
Nu zei mn opa vanmiddag dat we de hond geen of weinig brokken moesten geven want anders luste hij vanavond niks meer, haha.
Ze gaan nl met zn tweetjes wat lekkers eten wat later op de avond en Gizmo moest ook een stuk vlees mee, haha.
Voor dit ene keertje, morgen ben ik weer de baas Lachen .

Wij kunnen de hond ook wel meenemen, maar we gaan naar de stad, voor ons geen pretje met een bange hond daar, maar vooral voor Gizmo zelf niet.
En zouden we thuis blijven (waarom? het is nu eigenlijk nog beter geregeld) zouden wij dus thuis vuurwerk afsteken.
En dat is dan wel dichtbij, nu hoort (en ziet) hij het alleen van veraf.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:06

Er zijn idd kalmeringspillen voor dieren. Mijn vader is dierenarts dus dat weet ik. Ik weet dus ook dat ze heel erg goed werken. En elke dierenarts heeft dat wel!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, Amazonbot, Danielleeee_, DenieesB, Dennenboom, fro, Gittta, Hhilde, IndianSu, Joyceee86, laran, LiDi, littletash, Mitch_Beauty, Mizora, Plus_en_Min, ryukapple, SemrushBot, Sky_As, Symke, VivianHesen, wemkelover, Zebrastreep en 65 bezoekers