mijn broertje in het ziekenhuis (vuurwerk)*update*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

mijn broertje in het ziekenhuis (vuurwerk)*update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 10:54

ik was gister met yerke naar het strand, het was heel erg gaaf.
toen belde me moeder en die zei dat me broertje in het ziekenhuis is opgenomen. Huilen
die sukkel had een vuurwerkbom gemaakt en die was ontploft in zijn rechterhand.
hij heeft een operatie van 5 uur gehad(door de plastisch chirurg), en zijn duim is gebroken, zijn middelvinger ligt eraf(die hebben ze gebruikt om de rest van zijn vingers te rapareren(pezen spieren etc).alles 3e graads verbrand
me ouders hebben een foto gezien en die waren helemaal overstuur. Verdrietig
waarscheinlijk ligt ie er nog wel een week in het brandwondencentrum.

ik wil vanaf me comp me broertje veel beterschap wensen en ook met de revalidatie van (ong een jaar)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

me vader is hem nu aan het halen dus hij is gelukkig met oud en nieuw thuis, maar hij zal wel veel pijn hebben

xxxiess allemaal een prettig uiteinde en bedankt voor de reacties
Laatst bijgewerkt door shariyerke op 31-12-02 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 10:59

Je bent een rund als je... nou ja, vul zelf maar in. Maar je broertje zal inmiddels zelf hopelijk wel doorhebben hoe enorm stom hij is geweest - nu het te laat is. Scheve mond

Heel veel sterkte, natuurlijk ook voor jou en je ouders. Jullie zullen vast enorm geschrokken zijn!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:17

Ik heb gisteravond/nacht ook een paar uur met mijn broertje op de EHBO gezeten door vuurwerk. Die heeft een rotje in zijn oog gehad. Vandaag moet hij naar de oogarts, zijn hoornvlies is beschadigd.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:36

Elk jaar opnieuw toch nog die vuurwerkongelukken... wens je broertje veel sterkte...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:57

Je mag toch ondertussen wel weten dat het ontzettend DOM is om met vuurwerk te knutselen. Ik hoop voor hem dat hij leert leven met de gevolgen van zijn stommiteit. Je middelvinger moeten missen omdat je TOCH............... is geen pretje. Als de goeie jongen later misschien chirurg wil worden kan het niet meer............. nou ja ik kan alleen maar hopen dat hij er snel weer bovenop komt en dat hij een voorbeeld is voor zijn vriendjes

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:08

Ik heb een hekel aan vuurwerk...
Wat is er nou positief aan? Ja, een beetje mooi soms, maar het meeste vuurwerk is toch dat stomme geknal. Wat heb je daar nou aan?

En dan al die ongelukken...
Neem nou de vuurwerkramp in Enschede. Hoeveel ellende heeft dat stomme vuurwerk wel niet bezorgt? En dit krijg je er ook van...kinderen met de vreselijkste verwondingen...Vuurwerk mag van mij wel verboden worden! Graag zelfs...

Veel sterkte met je broertje Shariyerke...

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 12:13

dank je voor de lieve berichtjes

ik zal het vanavond aan hem doorgeven..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:17

dit is echt al de zoveelste die ik dit jaar hoor over vuurwerkongelukken!

vorige week waren er 2 op t nieuws geweest die met vuurwerk hadden zitten knutselen en een hand, 2 handen en een oog ofzo kwijt waren

en hier zijn er dus ook al 2 ongelukken met vuurwerk!

hoe dom kan je zijn als je met vuurwerk gaat lopen spelen?!

maar goed, wens je broertje maar veel beterschap, ook voor t broertje van jurga, want beschadigt hoornvlies aan een oog is ook niet leuk, maar laten ze een voorbeeld zijn voor iedereen!

want ook al mis je maar 1 vinger, als de rest van je hand is verbrand, kan je er nog niet veel mee hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:32

zucht....stoer he, vuurwerk? Frusty

En al helemaal het geknutsel eraan.
En het afsteken voor 31 December


NOT!

In ieder geval hoop ik dat je broer ervan heeft geleerd, en wens hem maar beterschap....

Je suis Charlie.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:32

Jeetje....dat is niet niks Scheve mond Scheve mond
Maarja het is ook ontzettend stom om met vuurwerk te spelen.
Het is misschien mooi ja...maar wel hartstikke gevaarlijk.
Wens je broertje maar veel sterkte!!!!!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:10

jeetje dat is inderdaad niet niks, maar ook ontzettend stom er word ontzettend veel voor gewaarschuwd, maar sterkte ermee,

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:17

dat poedersuiker ook altijd! ik wens jullie broertjes veel sterkte.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:20

Ja des ondanks er zoveel gewaarschuwd wordt toch doen. Heel erg dom, maar toch veel sterkte.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:30

Hey Shariyerke en Jurga, wens jullie broertjes veel beterschap. Ik geloof dat ze wel zullen afgeleerd hebben om ooit nog met vuurwerk te gaan knoeien. Wie niet horen wil, moet voelen, dat blijkt maar weer. En ze hebben het beiden goed genoeg gevoeld, dus hopelijk blijft niet iedereen aan hun hoofd jengelen hoe stom ze wel niet geweest zijn, want dat zullen ze ondertussen al goed genoeg weten. (Niet dat ik dit goedpraat hoor, integendeel, maar de gevolgen zijn al erg genoeg, dat vergeten ze nooit meer.)

In het geval van Shariyerke's broer: zorg alsjeblieft dat jullie hem met zijn allen blijven steunen bij zijn revalidatie, als hij maar wil, kan hij zn hand (afgezien van die ene vinger dan) weer perfect normaal gaan gebruiken. Maar hij moet wel doorzetten en vaak zal het pijnlijk en frustrerend zijn.

Wat Renske hier schreef:
Renske20 schreef:
want ook al mis je maar 1 vinger, als de rest van je hand is verbrand, kan je er nog niet veel mee hoor!
vind ik nogal onzin. Mijn moeder is op de leeftijd van 9 maanden over haar hele lichaam derdegraads verbrand geweest. Van haar handen bleef niet veel meer over: linkerhand: duim, kleine stompjes voor de andere vingers, geen pink; rechterhand: duim en wijsvinger, weer stompjes voor middel-en ringvinger, geen pink. Bovendien konden ze toen wat betreft brandwondenbehandeling maar een fractie van wat ze nu kunnen. Bijvoorbeeld geen drukverbanden, daardoor heeft ze ook nog eens erge littekens gekregen (handpalmen zijn kromgetrokken). Ook kenden ze toen nog nauwelijks fysiotherapie om de huid beweeglijker te maken. Toch kan mijn moeder alles wat ik ook kan met mijn handen, en heeft ze zelden hulp nodig (zowat het enige wat ze niet kan is een drankblikje openmaken, en ze kan niet zo goed een dweil uitwringen)

Jou broertje kan volledig revalideren, zal waarschijnlijk zelfs geen afschuwelijke littekens hebben zoals mijn moeder, maar hij zal er wel hard voor moeten knokken. Blijf dat er in hameren, en zorg dat hij niet opgeeft.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:39

Dat is een harde les voor je broertje. Hoe oud is hij?
Ik hoop iig dat hij snel weer thuis is en dat hij weer goed hersteld. Beterschap voor hem.

* To Belg, or not to Belg *

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:19

Rotvuurwerk ook!
Van mij mogen ze al die knallende rotdingen verbieden...gebeuren toch alleen maar ongelukken mee en ik zie de lol er niet van in hoor..beetje stoer lopen doen met rotjes e.d

Siervuurwerk vind ik nog wel leuk, is iig soms nog mooi om te zien Lachen

Veel sterkte iig met je broertje !

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 15:43

Linda250 schreef:
Dat is een harde les voor je broertje. Hoe oud is hij?
Ik hoop iig dat hij snel weer thuis is en dat hij weer goed hersteld. Beterschap voor hem.



hij is 13 jaar

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:08

wat stom van hem zeg, wens hem maar beterschap.

Mer1980

Berichten: 18815
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:15

Wat ontzettend stom, nou ja hij is voor de rest van zijn leven gestraft. Ik hoop dat ie zijn hand wel weer kan gaan gebruiken en dat ie weer gauw kan spelen. Laat hem een voorbeeld zijn voor andere jochies die graag experimenteren. Sterkte..

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:19

leentje"]

Wat Renske hier schreef:
[quote="Renske20 schreef:
want ook al mis je maar 1 vinger, als de rest van je hand is verbrand, kan je er nog niet veel mee hoor!
vind ik nogal onzin. Mijn moeder is op de leeftijd van 9 maanden over haar hele lichaam derdegraads verbrand geweest. Van haar handen bleef niet veel meer over: linkerhand: duim, kleine stompjes voor de andere vingers, geen pink; rechterhand: duim en wijsvinger, weer stompjes voor middel-en ringvinger, geen pink. Bovendien konden ze toen wat betreft brandwondenbehandeling maar een fractie van wat ze nu kunnen. Bijvoorbeeld geen drukverbanden, daardoor heeft ze ook nog eens erge littekens gekregen (handpalmen zijn kromgetrokken). Ook kenden ze toen nog nauwelijks fysiotherapie om de huid beweeglijker te maken. Toch kan mijn moeder alles wat ik ook kan met mijn handen, en heeft ze zelden hulp nodig (zowat het enige wat ze niet kan is een drankblikje openmaken, en ze kan niet zo goed een dweil uitwringen)

Jou broertje kan volledig revalideren, zal waarschijnlijk zelfs geen afschuwelijke littekens hebben zoals mijn moeder, maar hij zal er wel hard voor moeten knokken. Blijf dat er in hameren, en zorg dat hij niet opgeeft.
[/quote]

Toch ken ik iemand die na een auto ongeluk, waarbij de auto in brand is gevlogen, nog maar zeer weinig met die hand kan, denk bv aan schrijven, knopen dichtdoen enz
met heel veel oefenen zal het echt wel steeds beter gaan, maar zo goed als met een gezonde hand lukt het echt niet!
bij die persoon iig niet en die is al 2 jaar aan het revalideren.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:19

Ik denk niet dat ik iets nieuws te melden heb dan wat de rest al heeft geschreven.
Je bent echt en rund...........
Maar waarschijnlijk weet je broertje dat nu ook wel.

Wens hem maar beterschap en sterkte. Hij zal dat hard nodig hebben.

Wat ik me nog wel afvraag is hoe jouw broertje (van 13 jaar!!!!! Frusty ) aan vuurwerk komt Verward

Succes!!

Op zoek naar de zon!!!

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:28

Broertje zal nu zelf ook ingezien hebben dat hij stom is geweest. Wens hem maar veel beterschap!!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:02

Eigen schuld dikke bult....sorry ik kan er niet echt medelijden mee hebben...er word zóveel voorlichting gegeven en iedereen weet dat het gevaarlijk is om daarmee te gaan stunten en dan toch doen...tja harde les nu dus...

Wens hem maar wel beterschap, hij houd het nu vast wel voor gezien met dat vuurwerk.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:15

Wat ontzettend stom van hem zeg...

Het broertje van een vriendin van mij (7 jaar) kreeg iets in zijn hand gestopt en voordat hij keek wat het was ontplofde het (het was dus vuurwerk), het is dan nog wel goed afgelopen met dat jongetje, maar het had ook heel anders af kunnen lopen...

Maar beterschap voor je broertje.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:16

O wat vreselijk, hij heeft een harde les geleerd!

Ik wens jullie veel sterkte!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, ComscoreBot, DWensink, fohadie, Happy16, Jungles, Lottehorse27, Marlou91, Toushie, Winged en 155 bezoekers