huidschilfers; mok, luis ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkertje

Berichten: 7
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Bergschenhoek

huidschilfers; mok, luis ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 11:37

Hallo allemaal!

Mijn pony (Tinker) heeft de laaste tijd last van een van een soort witte huidschifers bovenin z'n sokken aan allebei de voorbenen. Je kan het er met je vingers eraf trekken maar er blijft een soort plak van schilfers op de huid zitten. Ik hoor van sommige mensen dat het luis is en ik de sokken af moet scheren. Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn en of er een middeltje tegen is zonder dat ik heel m'n sokken eraf moet scheren?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:01

Gammon heeft dit ook op één plek maar ik borstel de schilfers eruit en voel in hoeverre het uitbreid/inkrimpt.
Als het erg schilferig aanvoelt smeer ik er wat op, ik heb nog spul van de DA en mokboxspray van de Silverlinde en dat spul bevalt me heel goed.

Gewoon goed in de gaten houden en iets gebruiken als het erg dreigt te worden. Volgens mij krijg je het nooit helemaal weg met dit weer.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:15

Luis is meer grijzig dan wit en zijn niet echt schilfers. Je ziet ze ook bewegen als je goed kijkt. Is het niet een soort van mok? zie je onder die schilfers roze huid en ziet het als een streep? Als dat zo is, dan ga ik toch voor mok. Dus ik ga met Pellie mee.

Tinkertje

Berichten: 7
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 17:05

Het zal inderdaad wel geen luis zijn dan want het beweegt niet. Ik heb al mokzalf geprobeerd maar toen is niet alles weggegaan maar het was wel minder geworden. Ik zal daar maar weer mee gaan beginnen dan om het een beetje te beperken zodat het niet nog meer wordt. Bedankt!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:52

je kan proberen om het met warm water in een emmer de plekken schoon te maken en er dan zalf op te smeren alle schilvertjes moeten dan wel weg zijn en het moet ook goed droog voordat je de zalf erop smeert
zorg erook voor dat je paard goed staat