Dunne Staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Dunne Staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 23:15

Hello iedereen,

Ik vroeg me af of iemand nog een beetje tips heeft of de staart van me paard, tsja hoe zal ik het zeggen Verward , mooier te maken?
Ik zal jullie even ongeveer uitleggen hoe het eruit ziet: het is erg dun, en me paard heeft lopen schuren dus er is niet veel meer van over bij de (staart)wortel. Nou heb ik wel vaker gelezen dat mensen zeggen dat je het moet uitborstelen met een harde borstel, en sprayen met "equi-shine" en 1 x per week uitpluizen. Maar dan krijg ik meer het idee dat je er juist meer haren uit trekt Verward . En ook wou ik graag van jullie horen of jullie suggesties hebben tegen het schuren, eerlijk gezegd heb ik er niet op gelet of hij het alleen in de zomer doet of altijd (ik heb hem nog niet zo lang), maar ik kan je wel vertellen dat hij het nu niet echt kan omdat de staartflap van zijn deken eroverheen hangt *LOL*

Alvast bedankt

Groetjes Zilly


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:26

Inderdaad dat pluizen en shine. Dan wordt Pinky's staart altijd heel mooi vol. (die heeft van zichzelf overigens wel een dikke staart).
Schuren kunnen meerdere dingen zijn. Zoek maar eens op "schuren" en "zomerexeem"

Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


jacinta

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:29

ja wat pinky_girl zegt en voor het schuren zijn er wel middeltjes in een ruitersportzaak te koop.

xxxxx

jacinta

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:30

ja wat pinky_girl zegt en voor het schuren zijn er wel middeltjes in een ruitersportzaak te koop.

xxxxx

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:59

was zijn staartwortel eens met betadine-shampoo.
En verder: iedere dag uitpluizen en daarne de staart (niet de staartwortel!!!!) inspuiten met manenspray. Als je iedere dag uitpluist zul je, als je het goed doet, geen haartje verliezen. Maar, het zal langer duren voordat je resultaat kunt zien. Zijn staartharen zullen eerst moeten bijgroeien. Toch moet je nu beginnen met regelmatig uitpluizen, anders wordt het steeds erger.
Op die manier begint mijn paardje ook eindelijk een vollere staart te krijgen.
NIET BORSTELEN, JE VERLIEST ER VEEL TE VEEL HAAR MEE.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:10

Nee niet elke dag uitpluizen. Gewoon af en toen eens met equi-shine en uitpluizen en uitborstelen van onder naar boven gewoon met een mensen borstel da wil het beste maar niet te vaak hoor dat is niet goed
Gewoon lekker laten hangen en er verder niks aandoen.
Voor het schuren kunje idd wassen met betadine shampoo. Ik gebruik zelf Sweet Itch dat werkt ook erg goed

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:11

Beer heeft een tijdje geschuurd aan z´n staart (hij had overgens géén zomerexeem!!) en ik heb z´n staart toen een tijdlang iedere dag met "berkenwater" gemasserd. Het goedkoopste flesje wat ik bij de drogist kon vinden (kostte ong. fl 2,95 Lachen !) Heeft blijkbaar goed geholpen, want hij heeft daarna niet meer geschuurd!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 10:01

Dekens met een staartflap zijn echt super!
Ik borstel de staart van mijn paard iedere dag maar wel met een gewone haar borstel. Ik begin onderaan en borstel zo omhoog. Ik was de staart ook regematig want er blijft snel vuil aan het haar plakken wat klitten geeft. De staart van mijn paard was ook dunner geworden maar nu na 3! jaar is hij weer lekker vol. HEt duurt dus wel een tijdje!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:01

Mijn paard heeft ook echt een flutstaart, als je dan die springpaarden ziet met die prachtige staarten!!

Maar die van mij heeft ook allemaal van die dunne stukken er tussen hangen moet ik dan afknippen?
De staart komt bijna boven het hielbeen dan als ik het afknip.
Maar dat zijn toch als het ware, dooie stukken.
uipluizen lijkt mij ook niet het middel om je paard der staart dikker van te krijgen.
Want dan word hij denk ik juist dunner Verward

Iemand nog meer tips Tong uitsteken

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:07

Tegen het schuren kan je de staartwortel insmeren met azijn verdund met water.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:22

Ja of je kan er een staartbandage omheen doen!!

Wat ook kan helpen tegen de jeuk(als tie dat heeft),met shapoo wassen en dan heeeeeeeeeeel goed uitspoelen anders heeft t nog geen zin!!

En niet te vaak uitborstelen en als je de staart uitborsteld,eerst antiklit erin spuiten!!!!

suc7!!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 19:50

OK, bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik mee ga met de meerderheid (want iedereen heeft zo zijn eigen ideeen) en equi-spul erin spuiten, maar hoe vaak moet ik dat doen? om de ene dag? elke dag? 1 x in de week?

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:47

equi-shine hoef je maar 1x per week, evt. 1x per 2 weken. in te doen. op de fles staat volgens mij dat het het haar 10-14 dagen uit de klit houdt. ik doe het zelf 1x per 14 dagen. ik pluis de staart om de 3 dagen of zo uit. borstel hem alleen voorzichtig als de equi-shine erin gaat. zeker de 1e week als het spul erin zit, zitten er geen klitten in z'n staart.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:53

Mijn paard heeft ook enorme staartjeuk gehad.
Als je de zoekfunctie gebruikt, dan kun je er vast nog hele episodes over vinden Knipoog

Wat bij mijn paard geholpen heeft:
- Wassen met betadineshampoo, 1x per week.
- Behandeling met AVS14 (verkrijgbaar bij ruitersportzaak en Paardendrogist), 1x per dag.

Equi-shine is op zich een goed middel om de staart te ontklitten, maar bedenk wel dat er paarden zijn die ook hier een allergische reactie op geven !

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:55

wassen met azijn en insmeren met babyolie. zo verhelp je de meeste jeuk en dus schuren. verder idd eens per week uitpluizen en verder niet teveel aan komen. ik weet niet of jouw paard zichzelf heeft stuk geschuurt is het wel zo dan twijfel ik er sterk aan of je er wel equi-shine in moet spuiten.

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:47

xdenisex schreef:
Ja of je kan er een staartbandage omheen doen!!

En als je de staartbandage te lang in laat, heb je alleen nog een staartwortel, zónder haar!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:13

SAKKIA schreef:
Nee niet elke dag uitpluizen. Gewoon af en toen eens met equi-shine en uitpluizen en uitborstelen van onder naar boven gewoon met een mensen borstel


Met een mensenborstel trek je er nog meer haren uit...... Verward

Uitpluisen, equi-shine , zachte borstel er over heen Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:29

ik doe er eigenlijk nooit wat aan. Alleen bij wedstrijden was ik de staart goed uit. En soms na het rijden spoel ik de staart schoon met water.

Maar ik mag ook niet klagen, sjaak schuurt namelijk niet tot nauwelijks.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:12

IK HEB OOK EEN PONY DIE GEEN MOOIE STAART (HAD) MAAR K ZAL MIJN PONY JUIST NIET ZO ERG BORSTELEN IN DE STAART WANT DAN TREK JE DE HAREN ER JUIST UIT! EN BY DSE STAARTWORTEL TJAH DAT SCHUREN HÉ? UHH IK GA HET SCHEREN DAT IS OOK MOOII MAAR JE KAN DAN GEEN INVLECHTING MAKEN!! dUZ DAAR MOET JE ALLEMAAL WEL OVER NA DENKEN! KUSsSsSsS ELLEKE

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:41

Mijn (s)tinker schuurt ook af en toe. Wij hebben een stal in cellenbeton gezet, en zullen de wanden bekleden met hardboard (de gladde kant naar voor toe), zo is alvast het ruwe van de stenen weg en zal de schade minder erg zijn (hopen we).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Athelas, Babootje, bamisalami, Change3x, Flew, gerbilGizmo, Groetje, Isa_Sofie, Marcato, MirandaMalik, Prins85, purny, Rainer, Roulette_, ryukapple, Tierania_, woel en 75 bezoekers