off-topic op bokt zou positief moeten zijn!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

off-topic op bokt zou positief moeten zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 22:49

ik open hier even een topic over off-topics, wat ik zo jammer aan bokt vind is dat iedereen zo negatief kan doen, bijv. iemand opent een topic waarmee hij/zij iets te koop zet, en gelijk komt er een reactie van jeetje vraag je daar niet veel geld voor....blabla we kennen het allemaal wel, dat vind ik zo jammer!altijd negatief.....als dan offtopic gaan laten we het dan positief houden!!!dat maakt het een stuk leuker hier op bokt!want ik vind dit een erg leuk forum alleen vind het zo jammer dat iedereen elkaar zo loopt af te zeiken!
dit moest ik even kwijt!!!!
WIE IS HET MET MIJ EENS?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:58

Neeh daarvoor opend diegene geen topic, zou je beter over zo'n dicussie punt een nieuw topic kunnen openen en niet het topic verpesten!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:24

Ik vind het meestal wel meevallen.
Ik vind het vaak liggen aan het topic. Ik kan vantevoren ook 'voorspellen' wat voor antwoorden erop komen..
Maar dat lijkt me meer aan het topic liggen dan aan de bokkers eigenlijk..

Ik vind als iemand iets heel duur aanbied mag dat opzich best gezegd worden. Een topic erdoor verpesten gaat tever, maar 1 keer dat het vrij duur is vind ik best terecht. Een andere bokker hoeft niet afgezet te worden, toch? En als diegene perse die prijs ervoor wil hebben mag dat alsnog!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:27

Ik vind de negatieve reacties wel meevallen,(dit is niet negatief maar een mening).
Het is een heel verschil om je eigen mening te geven of negatief iemand afkraken.
Dat voorbeeld over een onderwerp goedkoop vinden is een mening volgens mij.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:05

Wat mij wel is opgevallen dat als mensen eerder al een discussie hadden, waar dan ook over. Het vaak bij andere topics verder gaat.

En dat er soms wat raar negatief gereageerd word kan ook komen doordat alles getypt word, je ziet iemand er niet bij.
Vaak komen dingen toch anders over...

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:29

Heel duidelijk, je hebt een primair topic waarin iedereen de behoefte krijgt aan kippenhok-talk. Misschien dat een technisch extra zou helpen? Ik bedoel als je commentaar hebt over iets dat dat dan gekoppeld zou worden aan een soort kippenhok thread. Dan kan je leuke en minder leuke opmerkingen kwijt terwijl je topic niet verzandt in een discussie over je topic.
Lijkt mij wel wat; een soort driedimensionale bokt. B)
Wie weet in het nieuwe jaar, een tweede kolom met 'off-topic remarks' Slapen Ben ik een keer helemaal on-topic, gaat het over off-topics.... Haha!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:06

Soms is offtopic helemaal niet zo offtopic. Neem nu de discussie over het paard wat aangeboden werd aan een ervaren ruiter. De topicstarter zei dat tips en suggestie's welkom waren.
Toen die kwamen werd gesteld dat iemand alleen maar een ruiter voor een paard zocht en dat de opmerkingen dus offtopic waren Verward

Uiteindelijk ging het topic verder over de verschillende klasses's in het springen en of het wel gerechtvaardigd was om te zeggen dat je paard 1.40m kon springen zonder ooit geklasseerd te zijn (in een notendop). Dat had mijns inziens beter in een nieuw topic gekund en dan een hele goede discussie kunnen worden over de lijnen in een parcours, hoogte's, verschillen in regio etc. etc.
Maar in plaats daarvan ging het topic op slot en strandde de discussie. Overigens was dat laatste volkomen terecht want op het laatst werd het meer een soort moddergooi wedstrijd dan een serieuze discussie.

En dat laatste vind ik jammer. Mensen verdedigen hun standpunten vaak met verve en dat wil wel eens resulteren in een discussie die niet meer over het onderwerp gaat maar er meer op is gericht om de ander onderuit te halen.
Soms lees ik iets waarbij ik iemand voor 100% gelijk moet geven maar wordt dat op een dusdanige manier verkondigd dat ik me eigenlijk wel een klein beetje kan voorstellen dat de ander niet toegeeft. Zelfs niet als die zich inmiddels ook realiseert dat hetgeen hij schreef toch niet helemaal klopte.

En soms is een topic zo irritant dat zelfs ik het niet kan laten om een sneer te geven terwijl dat iets is wat ik normaal gesproken niet snel doe.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:16

Zoals zo vaak ben ik het weer helemaal met Percy eens Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:28

Princess schreef:
dat vind ik zo jammer!altijd negatief.....als dan offtopic gaan laten we het dan positief houden!!!dat maakt het een stuk leuker hier op bokt!want ik vind dit een erg leuk forum alleen vind het zo jammer dat iedereen elkaar zo loopt af te zeiken!
dit moest ik even kwijt!!!!
WIE IS HET MET MIJ EENS?


Daar ben ik het helemaal mee eens. Sommige zijn daar echt kampioen in. Ze vinden het leuk om mensen en hun paarden af te zeiken, terwijl ze de mensen en hun paarden misschien nog nooit live hebben gezien. Altijd heel negatief doen, nooit eens positief. Waarom???? Dat vraag ik me af. Waarom vind iemand het leuk om zo te keer te gaan tegen iemand. Hebben ze hier het lef om grote bek te geven, omdat ze het persoon toch niet aan kunnen kijken Verward Kunnen ze die negatieve dingen die hier neergezet worden ook recht in iemand gezicht zeggen Verward Ik betwijffel het.

Ik hoop dat 2003 een positief jaar wordt. Gun een ander ook eens wat. Er is al genoeg ellende in de wereld, waarom hier ook nog eens haat en nijt?????

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 12:03

kunnen we niet een nieuwe forum openen?genaamd off-topic!:):)

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:35

Opzich een goed idee. Maar horen all die Off-topic - topics ( wat een woord ) niet bij de SlowChat ?
Daar mag je immers off-topic gaan en niet alleen als het gaat om non-paarden-dingen.