dit is toch belachelijk!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

dit is toch belachelijk!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 18:10

hoihoi
ik zou dus dat NRPSje gaan rijden. ben er donderdag geweest en zou zaterdag een overeenkomst kunnen tekenen (leasecontract). ik kwam daar zaterdag, was hij er niet, okee kan gebeuren. zijn dochter had hem even opgebeld op zijn mobiel en ik kon wel vast het paardje rijden en dan vandaag (zondag) het contractje tekenen.
nou ga ik er een halfuurtje terug met mijn moeder heen (ik ben nog minderjarig dus moest zij tekenen) verteld hij (andre) ineens dat hij stopt met het verhuren van zijn pony's en dat ze allemaal te koop staan.
dat had hij dan die donderdag toch ook wel kunnen vertellen!!?? ik was er al vanuit gegaan dat het dus rond was omdat ik kon komen tekenen en heb dus al tegen die mensen van die handelstal gezegd dat ik daar niet meer zou komen...
wat moet ik hier nu dan weer mee?? we hebben dus een mondelinge afspraak gemaakt, die zijn toch ook rechtsgeldig? een vriendin van me stond erbij toen hij dat heeft gezegd dus zij weet ook dat hij heeft gezegd dat het gewoon kon.
nou belde ik haar op, kreeg haar niet aan de lijn, maar een meisje wat in pension staat op die stal en andre had dus tegen haar vader gezegd dat hij gewoon doorging met het verhuren.
ik snap er nu echt helemaal niets meer van.

Adventure
Berichten: 11
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: Ugchelen (bij Apeldoorn!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:42

huh? wat dom zeg ik zal er wel achteraan gaan als ik jou was
hij heeft je iets belooft en dan doet ie het niet echt banketstaaf

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:23

Over rechtsgeldigheid durf ik geen uitspraken te doen. Daar weet ik te weinig vanaf.
Maar het is wel heel erg vervelend dat je dat nu pas te horen krijgt. Waarom heeft die man (of zijn dochter) dit niet eerder gemeld? Lijkt me sterk dat hij dit in 1 dag besloten heeft....
Kun je je ouders niet op hem af sturen dat dit zo niet afgesproken was?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:27

En wat wil je bereiken als je rechtsgeldig bent?
Je kan iemand moeilijk verplichten een pony aan je te verhuren.

Ik zou me erbij neerleggen, die stal van die kwpn ers bellen en vragen of je alsnog mag komen omdat je andere paard niet doorgaat.

Ja paardenwereld steekt soms raar in elkaar. }>

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:25

Het is natuurlijk heel vervelend dat het zo gegaan is en heel raar van die man. Maar als het nu al zo gaat, vraag ik me af of je er wel mee verder moet gaan. Het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat die man zich vaker niet aan zijn afspraken zal houden en of je daar dan een pony van moet gaan huren. Als je het erg graag wilt, kan je het misschien wel voor elkaar krijgen. Maar ik zou je aanraden om gewoon bij die stal te vragen of je nog daar mag komen rijden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:58

mondeling is officieel rechtsgeldig, natuurlijk een stuk moeilijker te bewijzen dan schriftelijk.
Maar ik zou er eens goed over nadenken of je wel van zo'n man, die jou en je moeder zo behandelt wel een pony van wilt huren....?!

Vind het wel heel rot voor je......

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 04:38

Een mondelinge overeenkomst tussen 2 rechtspersonen is bindend. Alleen ben jij (nog) geen zelfstandig rechtspersoon. ZIjn je ouders bij deze mondelinge afspraak geweest?

Maar zoals er al gezegd werd, je kan dit evt aanvechten, maar daarmee heb je niet de leuke sfeer er omheen die je misschien verwachtte te krijgen.

Ik zou ook terug gaan naar die handelsstal en daar uitleggen wat er gebeurd is!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:56

Mmmmmmm, lijkt mijn een beetje op een achterbakse manier om jou dat paardje te verkopen. Mooi balen voor jou.
Wil je hier nog wel mee doorgaan? Je moet je wel afvragen wat zo'n onbetrouwbaar persoon nog meer in petto heeft voor jou.