een site als Bokt maar dan voor Katten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

een site als Bokt maar dan voor Katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:21

voor katten, dat zoek ik.
Ik heb momenteel een probleem met mijn lieve Jerom. Hij plast/sproeit in huis terwijl hij dat nooit gedaan heeft. Omdat er een groot verschil is tussen plassen en sproeien wil ik dat eerst goed vast kunnen stellen.
alvast bedankt!
en Lovers van Jerom

[edit:BartVB]Titel[/edit]


Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:22


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:40

bedankt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:41

daar reageert NOOIT iemand.
Ik ben er zo'n maand geleden lid van worden en wacht nu nog op bevestiging van de moderator....................schiet niet echt op dus.......


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:48

Als Jerom een kater is dan zijn zijn mannelijke hormonen aan het werk gegaan en heeft hij er behoefte aan om zijn terrein af te bakenen. Is hij gecastreerd dan kan het zijn dat hij een blaassteentje heeft. Daar gaan kattten ook van sproeien.

Soms beginnen ze er ook mee als er opeens een ander dier in huis komt en ze even duidelijk willen maken dat het wel hun terrein is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:27

Jerom is idd een stoere gecastreerde kater van 7 kilo. 2,5 jaar geleden hebben we hem opgehaald uit het asiel en vanaf die tijd heeft hij nooit gesproeid/geplast. Er is sinds die tijd ook niets veranderd in ons huis. Jerom is wel veranderd van een blazende grommende en bijtende kater naar een knuffel die heel soms bij me op schoot komt zitten.
Dat van dat blaasgruis zou best kunnen. Toch maar eventjes naar de DA dan.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:21

MirageGidran schreef:
daar reageert NOOIT iemand.
Ik ben er zo'n maand geleden lid van worden en wacht nu nog op bevestiging van de moderator....................schiet niet echt op dus.......


Precies hetzelfde,wacht nu al bijna 6 maanden ofzo Lips are sealed

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:12

was het kattenforum niet van Maarten?? Stuur hem anders eens een PBtje!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:33

Mijn kater heeft dat ook gedaan. Bij hem was er duidelijk wel een verandering. Hij werd structureel geterorriseerd door een grote kater uit de buurt en uit frustratie ging hij in huis sproeien. Ik ben toen met hem naar de DA geweest en die heeft hem een hormoon spuitje gegeven om dit "macho" gedrag de kop in te drukken. En dat heeft super geholpen. Sindsdien is er niets meer aan de hand.
Succes in ieder geval Lachen

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:53

Jippie schreef:
Jerom is idd een stoere gecastreerde kater van 7 kilo. 2,5 jaar geleden hebben we hem opgehaald uit het asiel en vanaf die tijd heeft hij nooit gesproeid/geplast. Er is sinds die tijd ook niets veranderd in ons huis. Jerom is wel veranderd van een blazende grommende en bijtende kater naar een knuffel die heel soms bij me op schoot komt zitten.
Dat van dat blaasgruis zou best kunnen. Toch maar eventjes naar de DA dan.


Mijn kat heeft ook last van blaasgruis, en dat merk je echt wel meteen!! Als ze "verstopt" zitten, verrekken ze van de pijn, en grommen en krijsen ze de hele tijd van de pijn. Dat is het dus denk ik niet. Vraag idd ff aan je dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:59

Ik ben net terug van de DA.
Waarschijnlijk is het een blaasontsteking. Zijn blaas zat niet erg vol en helaas had ik geen urine van hem mee kunnen nemen, het zijn steeds maar een paar druppeltjes. Waar hij wel graag op plast is kleding [schone was] en gisteren dus mijn hoofdkussen Boos! Hij vertoond zelf ook absoluut geen ander gedrag, hij is veel iever en knuffeliger geworden. Het is een echte binnenkat [ik woon op een bovenhuis in de stad] dus echter veranderingen had ik meteen gespot.
Ik heb nu een pasta voor hem, hopen dat het over gaat!!!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:37

Daar kunnen ze inderdaad ook van gaan sproeien, bij alle blaasproblemen eigenlijk. Wel heel erg vervelend want de lucht van kattenplas is nogal doordringend en heel moeilijk uit te wassen. Er is wel een middel van Beau te krijgen bij de dierenwinkel wat redding schijnt te bieden.

Beterschap met je kat.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:41

Ik heb net gereageerd op een ander kattentopic, hier op Bokt. Daar heb ik de site www.alledierentellenmee.nl aangeraden. Ze hebben daar diverse mogelijkheden om een vraag te stellen over je kat. En daar krijg je dus wel snel antwoord! Is mijn ervaring althans. Succes verder.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:49

Vermijd ook gebruik van amoniak. Dat zit namelijk ook in urine. En vaak een aanleiding tot sproeien. Ze willen dan daar hun lucht overheen verspreiden.
Heeft niets met het blaasprobleem te maken, maar het is een tip extra.

Sterkte met je kat.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:45

Ik weet het: een beetje late reactie, maar toch: op deze site http://www.prikpagina.nl/list.php?f=941 worden je vragen wél beantwoord. Ikzelf ben hier al meerdere malen heel goed geholpen.

Sterkte met Jerom, Jolanda!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:54

een van onze kater doet het ook, sinds wij er twee andere bij hebben doet hij niets anders als plassen in de kamer (het liefst in de pantofel van mijn moeder) en hij vertikt het om op 1 van de kattenbakken te gaan.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:29

Tigger schreef:
Vermijd ook gebruik van amoniak. Dat zit namelijk ook in urine. En vaak een aanleiding tot sproeien. Ze willen dan daar hun lucht overheen verspreiden.
Heeft niets met het blaasprobleem te maken, maar het is een tip extra.

Sterkte met je kat.


Andere schoonmaaktip: gebruik geen chloor, daar zijn katten namelijk helemaal stapel dol op! Gebruik azijn, dat neutraliseerd de geur.

Suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:35

Bedankt voor de reacties!
Jerom heeft inmiddels een biotica kuurtje achter de rug en is er een stuk beter aan toe. Ik heb niet meer kunnen ontdekken dat hij in huis heeft geplast.
De DA vertelde nog dat blaasontsteking kan ontstaan bij een vuile kattenbak. Aangezien katten nogal schoon zijn moet je de bak dus extra schoon houden en liefst 2 keer p. dag drollen wippen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 01:03

Misschien kunnen we een huisdieren-forum openen???? BartvB???

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:04

Franca schreef:
Misschien kunnen we een huisdieren-forum openen???? BartvB???


Dat vind ik een goed idee Franca!!!

Op zoek naar de zon!!!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:55

Jippie schreef:
De DA vertelde nog dat blaasontsteking kan ontstaan bij een vuile kattenbak. Aangezien katten nogal schoon zijn moet je de bak dus extra schoon houden en liefst 2 keer p. dag drollen wippen.


Zo doe ik het ook altijd. Als ik 's morgens opsta, schep ik de drolletjes uit de kattenbak, en ook de plasjes natuurlijk. 's Avonds als ik thuiskom van mijn werk, doe ik dat nog een keer. Eén keer per week verschoon ik de kattenbakken, sop ze uit met chloor en doe ik er nieuw grit in. Dit werkt eigenlijk alleen als je echt goed klontvormend grit hebt, dan blijft de rest van de bak goed schoon. Je moet wel een hele dikke laag grit in de bak doen, anders komen de plasjes alsnog op de bodem van de bak, en krijg je alsnog rotzooi. Ik gebruik BioCat Fresh, de groene variant. Is het duurst geloof ik, maar ook het fijnste. Ik heb overigens twee kattenbakken voor twee katten, en het gaat prima zo.

Fijn dat het al beter gaat met Jerom!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Aeva, Celiien, Charaz, Iloveiswan, MerleSimone, Mira283, Relserk, winnetou4502 en 215 bezoekers