Beugels vallen altijd uit in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Beugels vallen altijd uit in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 22:30

Hoi ,

Ik heb een probleem , altijd als ik gallopeer vallen mijn beugels dan uit.En dan heb ik meestal weer moeite om ze aan te doen in gallop , heb ik ze weer aan vallen ze na enkele seconden weer uit.Hoe moet je je benen dan houden in galop ?Want het ligt wel aan mij en niet aan de beugels Haha! , want ik heb dit op elk paard/pony.


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:32

beugels een gaatje korter doen?

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 22:33

Ik zit kort genoeg denk ik.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:41

Niet je bovenbenen aanspannen in galop. Los naar beneden laten hangen. Doordat je je bovenbenen aanspant trek je ook je knieen op en verlies je je beugels. Ontspannen zitten blijven. Veel galop zonder beugels helpt ook wel.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:41

Zorg dat je je benen lang houd en niet optrekt...ik heb er zelf ook last van, maar gewoon zitten en bij jezelf denken dat je de grond aan moet raken met je voeten. Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:42

Goed je benen lang maken en hakken uitdrukken.
Ik heb er afentoe ook weleens last van, is niet zo fijn nee.

Brabantse Fries ;)

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:38

Wat een goed hulpmiddel is, als je in galop bent, gaan staan in je beugels en goed voelen dat je druk op je beugels houdt, dan weer gaan zitten en die druk op je beugels blijven houden, en natuurlijk benen lang en los houden zoals de mensen hierboven al hebben geschreven.

Succes!

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:39

Wat een goed hulpmiddel is, als je in galop bent, gaan staan in je beugels en goed voelen dat je druk op je beugels houdt, dan weer gaan zitten en die druk op je beugels blijven houden, en natuurlijk benen lang en los houden zoals de mensen hierboven al hebben geschreven.

Succes!

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:39

sorry 2 keer!
Laatst bijgewerkt door Storm op 29-12-02 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Is het al lente?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:40

steun houden op je benen
en je beugels korter!!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:00

Zitten op je kont...benen ontspanen...en hakken naar beneden houden..ik heb hier soms ook wel eens last van..

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 11:45

Erg bedankt allemaal Lachen , maar beugels korter hoeft niet want dan zit ik niet makkelijk he Tong uitsteken.Ik ga de tips allemaal proberen , alhoewel ik nu niet ga rijden aangezien ik een week bij papa ben Boos!.
Doei

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:25

Ontspannen dus. Ik heb het ook nog steeds hoor, vooral dat mijn "binnenbeugel" uitvalt omdat ik knijp en optrek, maar het gaat telkens beter. Je zit is ook 10 keer beter (ook voor de paardenrug) als je niet knijpt, optrekt en jezelf gewoon lekker ontspant.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:50

Dat heb ik ook altijd, irritant joh! *LOL* Ik kan wel heel makkelijk blijven zitten dan, maar voor het paard zijn die flapperende beugels ook niet fijn...
Ik probeerd altijd heel diep in het zadel te gaan zitten en mn hakken uit te drukken.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:29

hey

probeer eens druk op je beugels te houden en trouwens galoperen zonder beugels is goed voor je evenwicht (rijden zonder beugels helemaal trouwens)

suc6 nog

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:37

Niet constant aandrijven maar je benen rustig naar beneden laten hangen, desnoods je hak uitdrukken maar niet aanspannen. Je moet wel ff oefenen want het lukt niet 1 2 3, ik had er namelijk ook last van

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:48

Denken dat je op een springbal zit kan ook helpen, knieen openen en benen lang naar beneden(rond de bal= het paard), hielen laag, beetje steun zoeken op de hielen, zo blijven de voeten automatisch in de beugel zitten. Het probleem is meestal dat men de knieën aansluit, dit werkt als een schaar, men zit niet meer op het paard, men klemt met de knieën, de onderbenen hangen maar wat te bengelen en hebben geen vat op de stijgbeugels !

more with less

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:26

bubbels schreef:
Ontspannen dus. Ik heb het ook nog steeds hoor, vooral dat mijn "binnenbeugel" uitvalt omdat ik knijp en optrek, maar het gaat telkens beter. Je zit is ook 10 keer beter (ook voor de paardenrug) als je niet knijpt, optrekt en jezelf gewoon lekker ontspant.


als je binnenbeugel uitvalt doe je wel wat fout. Als je galoppeerd (maakt eigenlijk niet uit wat je doet) zit je altijd mee met je paard, dit doe je door je ene zitbeenknobbel meer te belasten en hierdoor krijg je een langer binnenbeen als t ware, als je je been optrekt belast je je zitbeenknobbel niet meer en geef je tegenstrijdige zithulpen.

enige tip die ik kan geven voor je beugel verlies is makkelijk meezitten benen langhouden en haken laaghouden. als je makkelijk meezit is t ook makkelijker om je beugel terug te vinden en stiller te blijven zitten

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers