Honig, gemak in 'n pak

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Honig, gemak in 'n pak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 01:06

Wat vinden jullie ervan? De pakken die ik ken zijn Brownies, Muffins en Chocolate Chip Cookies. Brownies en Muffins zijn goed gelukt, Chocolate Chip Cookies, bleek het koekje te dun te zijn waardoor ze wat aanbrandden. Maar verder vind ik er niets aan, je mietert er gewoon wat boter/water/ei bij, even mengen en klaar ben je. Dat is geen bakken, dan ben je niet lekker zelf bezig.



Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:05

Die muffins en de chocolate chip cookies zijn lekker, de brownies vind ik zelf wat minder.
Ik ben het met je eens dat het niet echt bakken is, maar ik vind het wel leuk af en toe, je hebt toch iets vers en iets wat nog een beetje warm is en je bent er binnen een uur mee klaar.
Ik maakte vroeger met mijn oppaskindjes ook wel die koekjes met M&M's enzo, toen werd ik een hele populaire oppas! Haha!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:32

Het wisselt gewoon heel erg. Soms vind ik het leuk om m'n eigen bladerdeeg te maken maar meestal hou ik me in. Het gemak van zo'n pak is ook niet zo heel erg groot. Vooral dingen als pannekoeken mix (pannenkoeken???) snap ik niks van, zit weinig verschil in moeite en iedereen vindt mijn pannekoeken veel smakelijker.
Met die wrap-zooi heb ik wel wat. Ik heb helaas geen aparte kast vol kruiden en tierelantijntjes meer ( kinderen!!) en om al die kruiden in hius te hebben
Met baksels is het wel de manier om een keer iets te proberen dat je nooit gemaakt hebt.

Gister? Dat komt morgen wel!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:36

vinniefun, maak jij zelf bladerdeeg? Bikkel! In Griekenland was het vroeger (en nu miscshien nog steeds) zo dat je voordat je ging trouwens als meisje een aantal keren voor je aanstaande schoonouders moest koken. De laatste keer dat je moest koken was natuurlijk de echte test en wel het maken van baklava. Daar gaat dus met veel bladerdeeg en dat moest dan zelf gemaakt worden. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn, om het te maken zonder dat er gaten invallen enzo.

En dan nu weer ontopic, bakken uit een pakje is lekker en makkelijk, maar lang niet zo bevredigend als het geheel zelf maken uit een kookboek of uit de recepten van je oma ofzo.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:44

Ik vond laatst een pak ''shake 'n bake'' in de supermarkt. Dat ziet eruit als een 2-literpak melk, maar dan met een schroefdop erop (zoals sommige merken sap wel hebben) het principe is dus dat je door dat gat er een bepaalde hoeveelheid water bijdoet, de dop er weer op doet en dan flink schud. Het deeg giet je in vormpjes en dan kun je dus ''zelf'' muffins of een cake bakken. Het leek mij persoonlijk vooral erg smerig.

Ik heb een degelijke hollandse opvoeding gehad en kan dus ook van alles bakken. (maar waarom zou ik als ik bij het tankstation de meest geweldige kaneelbroodjes kan krijgen?? Vingers aflikken Vork )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackAebe, thirteenn en 12 bezoekers