waarom mag het niet ?:'( antwoord gevraagt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

waarom mag het niet ?:'( antwoord gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 20:55

hallo bokkertjes!!
Ik weet dat de meeste onder jullie wel een huisdier ofzo hebben he! maar hoe krijg je het voor elkaar?
ik wil dolgraag een hamster maar ik krijg het dus echt niet he!
eerst zij mijn mama oke misschien voor jecomunie
en toen begon ze ineens tegen mij it tevliegen dat die beesten stinken !!
en dat vindn ik helemaal niet leuk!
ik mag zelfs geen vis :'(
hoe overhaal ik mijn moeder voor een hamster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:58

Wachten tot je ouder bent en op jezelf woont Haha!

Sorry weet het anders ook niet.

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:01

Ik zou d'r eens met d'r over gaan praten,als ze echt heeft gezegd dat je er een mocht voor je communie,is het erg oneerlijk dat ze dan ineens afhaakt(lijkt mij).
Ga eens naar de dierenwinkel en koop een informatieboekje over de hamster,lees het aandachtig door,zodat je moeder ziet dat je het echt wilt en dat je er echt wel goed voor zal zorgen!
Als je moeder bij d'r standpunt blijft,omdat ze echt vind dat ze stinken,neem dan(mits het mag van je moeder)gerbils,ik heb ze ook jaren gehad,en die stinken echt niet!
Je hoeft ze maar 1x in de 2 weken ongeveer schoon te maken,ze stinken niet,omdat ze woestijn diertjes zijn en die hebben heel weinig vocht nodig,dus plassen ook weinig en stinken dus niet!

Gerbils:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Collinnnnn op 28-12-02 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 21:03

hazo!! maar ik wil een hamster!
die zij zo liiief!!!!
maar jah! als ik niet had gezaagt zat ik nu ook niet opt paardrijden!!
mijn moeder kan me eigenlijk niet meer tegenhouden!
ze kan gewoon geen nee meer zeggen!
wish me luck! ma blijf nog altijd antwoorden op dit topic!!
greets ankiexxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:10

Gewoon meenemen, als je er mee binnen staat, hoef je 'm toch niet terug te brengen Haha!

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:10

Veel succes,en wat vind je van de foto?

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 21:12

oooooooooooooooooh die zijn liieeeeeeef!!!
ik denk dak van gedacht ga verandere!
gewoon kope????
mijn mama schreeuwt het uit!!!
dan moet ik daar ook nog een kooi bij kopen enzo...
ik denk het niet hoor!

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:15

Mama schreeuwt het uit?
Vind ze ze niet ief of juist wel???

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 21:16

nee!
ze heeft er schrik van!!!
das nu het probleem! dus als mijn mama toegeeft.dan ben ik de kerstman

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:17

Hahahahahahaha,nounou,neem je moeder eens mee naar de dierenwinkel!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:08

Leen in de bibliotheek wat boeken over huisdieren en lees die goed door. Laat je moeder zien dat je het echt graag wilt en dat je er ook voor wilt zorgen.
Bovendien stinken huisdieren niet zolang je hun onderkomen maar schoon houdt!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:28

Hey,
ik wou eerst een konijn,cavia maar dat mocht niet jaren zeuren toen bene rmee opgehouden want kreeg er toch geen! vlede jaar begon ik te zeuren om een cavia,konijn of hamster! me vader vond alles te duur! toen gingen we naar een vogeltjesmarkt daar was alles goedkoop! nu heb ik een hamster! maar misschien als je zegt dat je alles zelf zult betalen? misschien doen ze het dan!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 22:29

is dat duur???

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:09

Je zeurt gewoon om een ratje en als ze het gezeur moe zijn zeg je dat je tevreden bent met een hamster

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:12

nee je zeurt gewoon heel lang om een tijger of een olifant en dan uiteindelijk zeggen dat een hamster eventueel ook wel mag... Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:20

Of je koopt gewoon de kooi en zegt dat de hamster gratis was Haha! Wedden dat ze je niet terug stuurt?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:31

Goede tips genoeg van de bokkers Haha!

Zeg maar tegen je moeder dat hamsters niet stinken, zelfs niet als je de kooi een week niet verschoond hebt. Dat ze los kunnen in zo'n speciale bal zodat ze niet bang hoeft te zijn dat ie in haar broekspijp kruipt en dat ze maar heel weinig kosten want ze eten minimale hoeveelheden.

Mijn dochter heeft er een en ik merk niet eens dat hij hier is. Behalve de laatste week dan want mevrouw vind het te frisjes op haar eigen kamer voor Witje dus nu staat Witje opeens in de woonkamer. Maar hij is wel leuk. Vooral als je ze in de zomer een sprinkhaan geeft, dat is echt een gaaf gezicht Knipoog

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 11:25

jah! maar als ik der dus een krijg dan MOET dat beesje van mijn mama in de garage staan! gaat dat wel?of is het te koud daar

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:39

ik weet niet hoe koud jullie garage is? In die van ons kan hij dus niet, die is daar te koud voor.
Bovendien is een hamster een nachtdier, op moment dat jij slaapt wordt die hamster actief.
Ik zou eerder voor een konijn of zo gaan, die kunnen wel in de garage, zijn wat groter en gaan langer mee. De levensduur van een hamster is nu eenmaal beperkt....2 a 3 jaar maximum!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:46

een hamster is een leuk diertje maar zoals cassidy al aangeeft een nachtdier. Wil je hem dus op je slaapkamer dan kan hij je lekker uit je slaap houden.
zoals hierboven ook al word aangegeven stinken ze niet zolang je de kooi goed schoonmaakt. 1 keer in de 2 weken vind ik zelf een beetje erg weinig. Minimaal 1 a 2 keer in de week, je slaapt zelf toch ook liever in een schoon bed?
Wij hebben hier nu 12 konijnen en die hokken en kooien worden elke dag (ja soms 2 x per dag) schoongemaakt. Op die manier is het heel weinig werk, hup handschoen aan en de poep en plasplek eruit halen, thats all.
Koop inderdaat ook eens een boekje VOOR je met een diertje naar huis gaat. Laat je moeder het ook eens lezen en vraag haar eens waarom je er geen mag. Neem haar eens mee naar een dierenwinkel zodat ze kan zien wat het werkelijk zijn, wie weet denkt ze wel aan grote ratten ofzo?
In ieder geval succes.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:58

Hoe vaak maakt jou moeder de kamer eigenlijk schoon, per dag??
Neem eerst een nep-beest, een plastic vis in een nep kom tot ze het zo gestoord gedrag gaat vinden dat ze dan maar een echt beest toestaat.....als dat niet helpt begin je te doen of je een hondje hebt...
Nou, alle gekheid op een stokje. Neem vooral geen dier ongevraagd mee naar huis, die beland zielig achter in de garage. Desnoods vraag je je moeder of er een een keer kan logeren voor een week. Als dat niet kan dan kan niks...