Voorlopige (!) wedstrijdkalender Endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Voorlopige (!) wedstrijdkalender Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 12:01

Hoi,

Omdat ik via de PB al meerdere malen de vraag heb gekregen of de wedstrijdkalender voor aankomend seizoen al weet, en dat toen nog niet wist.. Hier is ´ie..

Voorlopige wedstrijdkalender 2003

Datum Plaats
zondag, 23 maart Kootwijkerbroek
zondag, 06 april Austerlitz
zaterdag, 26 april Kootwijk
zaterdag, 03 mei Norg
zondag, 18 mei Leersum
zondag, 25 mei Laag Soeren (Sprengenrit)
zaterdag, 07 juni Zelhem
zaterdag, 21 juni Onstwedde
zaterdag/ zondag 5/6 juli Ermelo/Fasna Trail
zondag, 20 juli Lage Vuursche
zaterdag, 02 augustus Wittelte
zondag, 24 augustus Kootwijkerbroek
zaterdag, 06 september Holten
zondag,28 september Ommen
zaterdag, 11 oktober Katwijk
zaterdag/zondag 25/26 oktober Wanroij

KM´s zijn schijnbaar nog niet bekend, maar ik laat het horen, als dat bekend is..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:48

Welke wedstrijden gaan de bokkers rijden?

Ik wil proberen:
Norg
Onstwedde
Wittelte
en evt Ommen te gaan rijden.

Maar eerst Norg maar rijden, dan zien we daarna wel verder. Knipoog
[edit]Ommen vergeten en typfout gemaakt[/edit]
Laatst bijgewerkt door Cody op 27-12-02 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:28

Hey, steffi en ik komen zeker naar LV kijken (en misschien zelf meedoen als het te halen is!)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:26

Ik wil Norg, Wittelte en Ommen gaan rijden!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:33

Welke is geschikt om voor het eerst mee te doen?

M.A.W het minst zwaar.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 22:37

Ík rijd ze bijna allemaal, afhankelijk van de klasses, en of dit niet te druk wordt. De periode eind mei/begin juni is even druk, dus in die tijd even geen klasse 2. Uiteraard gaan we ook nog op vakantie, dus er valt er sowieso al een af..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:32

Ik probeer er ook zo veel mogelijk te rijden, alleen zijn we nog buiten bezit van een eigen trailer en moet ik ook in de zomer stage lopen. Welke ik precies ga rijden, krijgen jullie wel te horen. iig. Holten en Ommen!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 20:39

Holten is een hele fijne! Heel licht, makkelijk te rijden en erg gezellig. Vooral een fijne rit als je de eerste keer rijd. Ik raad ´m echt aan! Ommen ook, maar die is een stuk langer, wel een fijn parcours!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:29

ik wil dit jaar ook een paar ritten gaan rijden, laag soeren dan in ieder geval. dat is zowat ailin der achtertuin, verder denk ik aan kootwijkerbroek, kootwijk en holten. maar eerst eens zien hoe t gaat, voor ik echte plannen ga maken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 09:48

Navy,

Ik ga voor het eerst in 2003 starten met dynamiek, tezamen met een stalgenoot, mij is aangeraden door Talitha dat Austerlitz juist het fijnst is als je voor het eerst start.

Klopt dat?

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 12:13

Met wie start je? Geke? Leuk in elk geval dat het bij jullie nu steeds meer een Endurance-stal gaat worden (en ook jij je nu in de Endurance gaat wagen) Haha! Ik moet toch eigenlijk ook jullie kant opkomen..

Nee, Holten vind ik het fijnst voor een eerste keer. Austerlitz is mooier, maar Holten is lichter, en overzichtelijker op de een of andere manier. Maar, ook Austerlitz vond ik niet al te zwaar (afhankelijk van het weer, met 32 graden was dat namelijk een behoorlijke opgave..). Austerlitz is nogmaals, wel mooier, wat misschien een betere indruk van de sport geeft. En het is ook nog eens in mijn rijomgeving, een deel van de route rijd ik zowat dagelijks Haha!

Kootwijkerbroek vond ik ook een hele fijne (maar die is er 2x per jaar, ik heb ´m niet gereden met de tropische hitte vorig jaar, maar in maart). Velen vergiste zich in de afstand, ik ook, ik had een veel te snelle tijd. Kootwijk kon ik vorig jaar helaas niet rijden, Navy had toen last van drukkingen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:21

Jammer is alleen dat je bijna een heel seizoen voorbij moet laten gaan als je in Holten voor het eerst wilt starten, want die rit is pas in september. Mijn eerste wedstrijd was Austerlitz, en die is best te doen voor een eerste rit. Vooral ook omdat het maar 26 km is.

Dit jaar wil ik in Austerlitz voor het eerst klasse 2 gaan starten, 52 km is dat (ik neem aan dat de afstanden gelijk zijn aan die van vorig jaar). Het is wel twee keer hetzelfde achtje, maar ik vind 52 km een nette afstand voor een eerste klasse 2. De rest die in het voorjaar wordt gereden, zit op een goede 70 km (althans, vorig jaar) en dat vind ik nog te veel. Ik wissel dit jaar klasse 1 en 2 dus nog af.

De enige wedstrijden waarvan ik al zeker weet dat ik ze ga rijden, zijn die in maart en april: Kootwijkerbroek, Austerlitz en Kootwijk. In mei wil ik op vakantie en dan gaat Ret ook weer crossen, dus dan start ik niet. En Holten rijd ik sowieso, dat is onze thuiswedstrijd.

Wat de zomermaanden juni, juli en augustus betreft: daar heb ik nog helemaal geen kijk op, hoewel ik Lage Vuursche dit jaar graag zou willen rijden, misschien wel in klasse 2.

En na Holten begint het cross-seizoen, dan sta ik Ret weer af aan Lau. Dus ook dit jaar worden het voor mij 5 tot 7 wedstrijden, en dat vind ik ook eigenlijk wel genoeg.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:22

Als ik die lange op tijd op conditie krijg dan rijd ik weer de Lage Vuursche mee!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 18:57

Inderdaad, Karin, 52 is een mooie beginafstand om de 2e klasse eens te doen. Ik hoop van harte dat het voor Navy en mij er rond die tijd ook al in zit, ik ben nu pas weer ruim anderhalve week bezig met trainen, dus die conditie is absoluut nog niet voldoende, ik zou me nu niet eens aan een klasse 1 wagen. In 4 maanden moet het lukken, maar januari/februari is voor Navy altijd de schimmelperiode geweest, maar ik hoop die dit jaar ovcer te slaan Haha!
Lage Vuursche was in een woord prachtig! Geweldige omgeving!Echt een superrit! Jammer van onze verdwaling, vorig jaar.. Dat moet beter kunnen dit jaar Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:43

Rieja schreef:
Ik wil Norg, Wittelte en Ommen gaan rijden!


Joepie, Rieja & Miga gaan endurance rijden!!! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:57

Yeah! Zonder Bokt - en vooral Karin - was ik daar nooit bijgekomen bedenk ik me opeens....!

Ach, en ik twijfel toch of ze überhaupt weer helemaal goed wordt, of ze het dressuurwerk ooit weer aan zal kunnen. Het lijkt nu beter te gaan, maar als ik kritisch kijk (wil het eigenlijk niet zien) komt rechtsachter niet goed mee. Het zit me toch niet helemaal lekker.
Nou is het een beestje dat meer 'gemaakt' is voor dingen als Endurance....dus misschien wordt het ooit nog weleens een volledige
carrièreshift...je weet het niet! Maar ik ga het eerst maar eens proberen.

Goed, ik dwaal offtopic....btw, hierbij een oproepje aan alle 'ouwe rotten' in het Endurancevak: alle info is welkom! Ik weet nog vrij weinig.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 09:40

Ik wil gaan rijden: Kootwijkerbroek, kootwijk, Austerlitz, Leersum, Lage Vuursche, Holten en Katwijk.

Austerlitz moet onze eerste klasse II worden, als dat lekker gaat wil ik de ritten onder de 60 km klasse twee starten, als het meer is houd ik het lekker bij klasse I.

We zijn Naziri aan het beleren in het tuig, mijn streven is om Holte aangespannen te doen. Voorlopig moeten we daar nog even mgeod mee oefenen.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 09:43

Hee Sandra, ook al zo'n veelzijdig paardje, die schimmel van jou! Het enige wat onze Ameretto nog nooit heeft gedaan, is in het tuig. Misschien ooit nog eens voor de sulky? (Oh ja, en western, maar wie weet...) Wat leuk dat je Naziri aan het beleren bent in het tuig, ben echt heel benieuwd hoe hij het oppakt! En ik wil klasse 2 idd net zo gaan aanpakken als jij: ook eerst de ritten onder de 60 km (misschien een keer 65 als het lekker gaat) maar daarboven laat ik nog even aan anderen over.

Rieja schreef:
Zonder Bokt - en vooral Karin - was ik daar nooit bijgekomen bedenk ik me opeens....!


* blooooooos * Bloos

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:15

Zelfde geldt voor mij Karin. Knipoog

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:28

Ik wil oOOOOO hOOOOk...
maar ja, de meest geschikte merrie is hoogzwanger...
Weet niet of die andere dat wel leuk vind, geloof het niet...
Ik moet dan maar weer een jaartje voorbij laten gaan....

2004 [naam verwijderd] ook endurance? Dat zou toch ook dankzij Bokt en Karin zijn...
2003 als supporter!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:27

In ieder geval Laag Soeren, waarschijnlijk ook Zelhem, en misschien als eerste Kootwijk. Weet nog niet wat de afstanden zijn, maar moet maar eens kijken of ik 'm daarvoor klaar kan krijgen. Ben namelijk de 1e 3 weken van maart op vakantie en m'n monstertje wordt door niemand anders gereden (omdat ie best heel braaf is, maar soms bij vreemden nog wel eens hengstenstreken wil uithalen, en ik heb daardoor niet genoeg vertrouwen in bijrijders).

In ieder geval houd ik het dit jaar nog bij klasse I omdat we eigenlijk net weer begonnen zijn. Als alles goed gaat bouwen we volgend jaar misschien op naar Klasse II, maar mijn ambities voor Klasse III en hoger heb ik opgegven. Als ik dat zou doen dan rijd ik 'm kapot en dat wil ik niet.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 21:37

Ja, dat probleem heb ik ook. Ik heb er vrede mee, maar kan er soms uren om balen. Qua karakter en kwaliteiten heeft Neef het gewoon in zich, die klasse 3/4, maar door die hoefkatrolontsteking zal dat er voor ons niet in zitten. Jammer, maar helaas, we genieten van de sport, en dat dat nooit op *hoog* niveau zou zijn, jammer..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:31

Hoi!

Ik wil met Don dit jaar zo'n 5 à 6 wedstrijden rijden.
Ik heb dit jaar eindelijk iemand gevonden in de buurt met een 2-paards trailer die ook nog eens zelf sinds een jaar met deze tak in aanraking is gekomen. Dus worden het er eindelijk eens meer dan 1!

Ik ga een keuze maken uit de volgende ritten (blijft afhankelijk van welke mijn lift wil meerijden) Knipoog :

zondag, 23 maart Kootwijkerbroek
zondag, 06 april Austerlitz
zaterdag, 26 april Kootwijk
zondag, 25 mei Laag Soeren (Sprengenrit)
zaterdag, 07 juni Zelhem
zondag, 20 juli Lage Vuursche
zondag, 24 augustus Kootwijkerbroek
zaterdag, 06 september Holten
zaterdag, 11 oktober Katwijk

D.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 02-01-03 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 08:58

Ik denk dat ik mijn 'debuut' in de endurance op 23 maart ga maken in Kootwijkerbroek. Weet iemand hoeveel km dat is?
Dat wordt flink trainen de komende maanden, meer voor mijn zitvlees dan voor Fitz zijn conditie Haha!. Die is wel oke.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:19

Ik vind Austerlitz wel een optie, als Pablo tenminste eens blessurevrij blijft *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker