Hoe hoog staat het water bij jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Hoe hoog staat het water bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 21:29

Na veel regen stond er weer een prachtige plas in de ingang van de schuilstal en ...midden in de bak Boos!
Na veel wikken en wegen toch met de hand een geultje gemaakt want ik vond het zo zielig voor de paarden.
Het water stond natuurlijk net iets hoger dan mijn laarzen Koe

Na veel spitten in de regen eindelijk een geul, gelukkig kwam mijn vrouw ook helpen.
Toen liep het water weg, de paarden wat verbaasd, gelijk de geul weer dichtgelopen OENEN... met een blik van "had dat niet wast eerder gekund"
Na een uurtje was de hele plas de beek ingelopen en kunnen wij net zo gerust gaan liggen (maar met rugpijn) als de paarden in een droog opgestroot stalletje, is toch bij een kerstverhaal hihhihihi

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 04:37

Nog een klein beetje water erbij en de bodem van de buitenbak is helemaal verdwenen.
Maar als het gaat vriezen hebben we een prive schaatsbaan.
Moet je wel van schaatsen houden!! Misselijk

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 04:50

Uitloop is een minizwembadje ... en ons gazon loop je nu gewoon in enkele cm's water. Alles ZEIKNAT gewoon!! Waar blijft al dat water eigenlijk vandaan komen???? Deze week hebben we al bijna dagelijks twee eenden (!!!!!!!) op bezoek in onze in vijver omgetoverde wei! ...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 05:25

Ehmm... het water staat tot aan de dijk. Maar wel aan de goede kant Knipoog
En als ik op het juiste tijdstip ga rijden, is mijn eb en vloed bak prachtig droog! *LOL*

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:09

bijj ons valt het wel mee hoor

nergens last van ??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:26

Mijn wei staat voor een deel onder water. Maar dat is echt zo'n dikke blubberbrei geworden. Als ik niet oppas blijven mijn laarzen erin staan en loop ik verder!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 17:58

Bij ons liggen betonplaten tot aan de wei. Helaas liggen ze nèt niet ver genoeg En met Jasper moet ik soms een klein stukje de wei op, want anders schiet hij langs mij heen terug het erf op en geeft mij het nakijken. B)

Onze bak zal waarschijnlijk nu wel weer flink modderig zijn, maar als het een nachtje droog is, is hij ook meteen weer redelijk goed. Twee daagjes droog en hij is weer perfect rijdbaar. Onze stalhouder ploegt de bak aan het eind van de zomer altijd een keer heel diep om en dat werkt erg goed.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:34

Bij ons is het alleen in de bak nat, maar voorderest hebben we geen water overlast ofzo

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:40

Bij ons hebben we nooit zo'n last van t water, dr staat bij ons in de bak namelijk veel gras, dat neemt wel water op

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:42

Dat is wel handig, ik denk dat ik maar graszaadjes ga zaaien ofzo Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:02

Ja bij ons is het ook weer zo,toen het vroor konden de paarden best het land in,maar nu mag het niet meer.... Verdrietig
Dus nu staan ze in hun eigen privezwembak Haha!
Tja dan maar de pootjes onder de blubs,dat maak ik wel weer droog als ze op stal komen,maar mijn paardje gaat naar buiten,hoe blubberig het ook is.
Anders heb ik een superfrisse,knettergekke chaggerijn op stal en daar bedank ik voor

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 23:32

Al een hele dag een ingang die ''droog'' staat! Al beter dan vorig jaar. Ik heb vaak zitten denken aan een soort opstapje te maken met een bielzen bak met grind er in, tegel er op. Iedereen ziet dan gelijk een rampscenario voor zich met opengebarsten grindresevoir en gewonde paarden door opstaande tegels. Wat 't een eer om zo'n goede naam te hebben.
Dan hoor ik dat Gwen inderdaad het probleem tegenkomt wat ook voorspelt werd, dat het een extra blubbelzooi na een verharding wordt/
Ik droom al 's nachts van drainage systemen...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:40

Bij ons vlakbij is een bos, maar die heeft als bijnaam de Zomp (het moeras...) Extreme duivel
Raad dan maar eens hoeveel procent van de ruiterpaden nog te berijden is... ongeveer 30%?
Zeer lastig om dan een rondje te kunnen rijden... Verdrietig
We rijden dan maar op de landwegen of in de buitenbak, dat is nog goed te doen hier!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:41

Helaas is die ingang zo ongeveer het enige wat droog staat. Ik stapte net even in het donker de achtertuin in en hoorde plons waar mijn voet landde Scheve mond
Wel fijn dat mijn vriendin een binnenbak heeft waar ik gebruik van mag maken, minder fijn dat ik al doornat was toen ik daar aankwam

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 10:51

Het eerste stukje van de wei is nu één grote modderpoel: de shetjes staan er tot bijna aan hun knieën in. Er is een stuk dat er beter bijligt (wel met gras), tenminste, het is ook zeiknat, maar ze zakken niet weg, maar ze moeten wel telkens door dat stukje blubzooi elke keer ze binnen en buiten gaan. Ze staan gewoon buiten met dit weer (de groten met een Nieuw-Zeelands-dek, shetjes zonder), maar kunnen wel op het beton tussen de stallen komen schuilen, wat overdekt en uit de wind is. Shetjes hebben gisteren wel een fikse droogbeurt en een dekentje opgekregen toen ze binnenkwamen. Voor ééntje, Laika, was dat waarschijnlijk de eerste keer in haar leven en ze liet het braaf toe, maar stond de eerste moment wel te kijken van "hey, wat doe je me nu aan?"

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:07

Hier valt het gelukkig ook nog mee... wel veel regen dat wel, maar (nog?) geen last van wateroverlast... alleen klein beetje blub in de wei net voor de ingang van de stallen...

Gaat een lekker oudejaar geven Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:36

wij helemaal niet veel regen hoor?