Gaat zo beginnen op TV!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 21:11

Dierenmanieren op nederland 2 gaat zometeen beginnen. Dit keer gaat het over het Brooke hospital!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)



Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:13

IK ga kijken!!! Ik zet nu de tv aan!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:18

Beelden bezorgen mij nu al kippenvel!!! Verdrietig Verdrietig

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:24

Arme beesten, heb er geen woorden voor. Als ik genoeg geld zou hebben zou ik daar jaarlijks een fors bedrag naar over willen maken. Waarom komt er niet eens een nationale tv actie voor dit soort instantie's. MKZ, Volendam etc wordt wel gedaan. Dieren gelden toch ook als ze in nood zijn, en die kunnen niet eens praten..

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:27

ik kijk niet anders moet ik huilen Verdrietig

wel goed dat ze wat meer over het brooke hospital laten zien op t.v. hoor !!

tja....

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:31

Ik heb het gezien! Ik vind het eg zo zielig voor die dieren! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:56

Oh ik zat echt met een brok in mijn keel te kijken gewoon!!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:58

Pfffffffffffffffff Verdrietig Nou dat hebben we ook weer gehad. Ik vind het zoooooooooooooooooooooo zielig elke keer om te zien. Die arme beestjes Huilen Heb er echt geen woorden voor

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 22:04

Dat arme paardje wat oververhit was/is en waar de eigenaar na de behandeling gewoon mee weg reed, terwijl er was gezegd dat ie rust, schaduw en water moest hebben Huilen Huilen

Gelukkig zag je af en toe toch nog best redelijk mooie en goed gevoede paardjes, die eigenaren hebben het gelukkig wel begrepen en met hulp van Brooke zorgen zij zo goed mogelijk voor die beestjes Party!!

Maar wat hebben onze paardjes het toch goed vergeleken bij deze beelden Scheve mond\

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 07:09

ik heb het gemist,
eigenlijk maar goed ook.Anders had ik weer niet kunnen slapen.

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:47

Ik heb het gezien en heb meteen geld gestort, het was zo zielig moest huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken geslagen word."

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:27

Vet erg.. Die ene vent sloeg dat arme beest keihard.. Dat paardje KON gewoon niet meer.. Hoe kunnen mensen zo wreed zijn?? Waarom zijn de paarden daar niet zo als bij ons?? Zelfs mijn moeder moest huilen.. Aaaaahhh.. Bij ons worden de paarden al ingenomen als ze te dun zijn (Tolbertpaarden ed) en er niet goed bij lopen, maar dit was echt vreselijk.. Arme beesten..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:31

Ik heb het ook gezien, echt heel erg! En bij dat oververhitte paard wat ineke al zegt, daar moest ik zowat om janken, wat een l*l was dat om zo weg te rijden. Echt vreselijk Verdrietig

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:41

Kom op meiden, niet zo naïef..
In Nederland zijn paarden meer troelelbeertjes dan iets anders. Er wordt hiet totaal geen pijn, geld en moeite gespaard om het het paard zo goed mogelijk naar de zin te maken (in de meeste gevallen anyway).

In die landen waar dat programma over ging zit dat nu eenmaal niet zo in elkaar. Daar zijn die paarden (en andere dieren) puur een hulpmiddel om te overleven. Niets meer en niets minder. De mensen hebben simpelweg het geld en de middelen niet voor verzorging. Daar komt dan nog het gebrek aan kennis bij. Tja, als de buurman het al jaren zo doet, waarom zou jij het dan anders doen?

Als jij kan kiezen tussen het voeren van je paard of je kind zou jij het ook wel weten.

Die mensen bedoelen het echt niet kwaad allemaal, ze weten simpelweg niet beter of ze kunnen niks anders...

Maar dat is IMO ook 1 van de sterke punten van Brooke, ze proberen de mensen ook na de behandeling te ondersteunen met hulpmiddelen en vooral informatie..

BTW ik heb het programma iets van 5 minuten gezien, ik krijg altijd ongeloofelijke Misselijk neigingen als ik die Gauss zie of hoor.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:46

IK HEB HET GEZIEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik was gewoon aan het huilen met die beelden van die paarden!!!!! Nu nog nu ik er aan trug denk! Het was zooooo ernstig!!
Dit is ook 1 van de redenen voor mijn slechte humeur voor vandaag!!!!! Ik ga echt gelijk doneren hoor!!!! Ik vond ut toch zooooooooooo onwijs zielug!! En dat terwijl die paarden van die oude man er zooooo goed uitzagen!

En hadden jullie het ook gezien met die man die eerst voorlichting kreeg over hoe hij zijn paard moest behandelen, netjes knikte, de medicijnen aannam en daarna hard over een ASFALTweg weggalopeerde??? Dat vond ik zo zielug!! Kzat toen net bij een paar vrienden van me. Ze hebben me weg moeten trekken bij die tv en de tv uit moeten doen, want ik zat daar echt gewoon te janken. Kon me helemaal nix schelen wie erbij zat!!
IK JANKTE!!!!!!!!!

xxx soraya

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 19:30

ja, ik had ook een stukje gezien, maar m'n broerdje wou perse dat ik het afzette...
we hebben vorig jaar een sponsorwedstrijd gehouden voor hun, misschien een idee voor iemand...?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 21:49

heb net een topic op algemeen geplaatst *zucht* was hier nog niet eens komen kijken. Vond sommige items wel positief, komt Gaus weer voorbij, ik meteen met krampen in het ziekenhuis, gadsakkes wat een vent zeg. DAT IS TOCH MOOI? *kots*
Maar verder was t wel weer duidelijk, ze doen goed werk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 22:15

ben het dus helemaal met bart eens.
Er was ook een man die een gloednieuw tuig voor zijn paard had aangeschaft met hulp van brooke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 09:36

Bart wat wil je nou eigenlijk zeggen met je reactie?? Wat is er naief aan de reacties??? Verward

Die beelden moeten je ook kippenvel bezorgen (al heb ik ze niet gezien). En dat paarden hier in Nederland meer troetelbeertjes zijn is vette BS. Oke er zijn hier geen werkpaarden, maar troetelbeertjes vind ik een beetje kleinerend. Alsof wij de hele dag staan te tutten met paarden ofzo. Veel paarden zijn sportpaarden die echt niet betutteld worden, maar goed. Dit even terzijde.

BTW, als ik moet kiezen tussen het eten geven van mijn kind of mijn paard, zou ik niet kiezen. Ik zou verdelen wat er was. Waarom heeft een paard minder recht om te eten?

En natuurlijk bedoelen die mensen het niet kwaad, maar daarom moeten ze wel voorgelicht worden. Hoe meer voorlichting, hoe beter het misschien zal gaan. En al bedoelen ze het niet kwaad, ik vind het heel erg dat dieren zo behandeld worden en dat zullen vast wel meer mensen met mij eens zijn. Niets is een reden om dieren zo te mishandelen.

En wat boeit het nou of toevallig Martin Gaus dat programma presenteert... als er maar genoeg aandacht aan wordt gegeven interesseert het mij niet wie het presenteert.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 09:41

Bart kijk eens goed naar mijn 2e berichie:
Effe gekopieerd daaruit:
Gelukkig zag je af en toe toch nog best redelijk mooie en goed gevoede paardjes, die eigenaren hebben het gelukkig wel begrepen en met hulp van Brooke zorgen zij zo goed mogelijk voor die beestjes Party!!

Maar wat hebben onze paardjes het toch goed vergeleken bij deze beelden Scheve mond\

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:28

wat bart (denk ik) bedoeld, is het zelfde als hoe mijn man erover denkt.
Die mensen daar worden nu vaak na een uitzending over brooke afgescheept als zijnde slecht.
Maar dat is niet zo. Tuurlijk zullen er ongetwijfeld slechte tussen zitten, maar die heb je overal.
DIe mensen kunnen niet beter, en als het hun niet zou intreseren hoe hun paard/ezel erbij loopt, zouden ze ook niet bij brooke langsgaan.
De mensen daar weten en kunnen over het algemeen niet beter.
Je kan het niet vergelijken met hier. Daar is de cultuur heel anders. Daar is een paard hetzelfde als hier een tractor. Die mensen moeten ervan leven, zijn ervan afhankelijk.
Als een paard door oververhitting niet doorkan, betekend dat dat de eigenaar inplaats van fl 5,- per dag misschien fl 2,- per dag verdient, dus moet het paard door, om de eigenaar zijn gezin te onderhouden.
Tuurlijk is het allemaal heel zielig, maar zulke dingen heb je overal, daar doe je nu eenmaal weinig aan.
Het begin is er, maar het is nog een lange weg.....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:07

De reden dat mensen bij Brooke langs gaan, is denk ik vooral om hun paard aan de praat te houden, zodat ze verder kunnen werken. Dieren worden daar als gebruiksvoorwerpen gezien, wat natuurlijk ergens ook logisch is als je zo moet leven. Dan kan je ook niet anders.

Maar ik vind niet dat het naieve reacties zijn als mensen reageren met: wat erg voor die dieren!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:10

nou, die vent die die magere pony vooruitsloeg met de stok was dus wel hardstikke evil! (had hem graag van die kar willen trappen) Ik heb dat programma dus ook gezien. en ik zag ook die ponies die er hardstikke mooi uitzagen, goed doorvoed, geborsteld en in de schaduw (ik geloof bij hem in huis!). Die man toonde wat brooke voor resultaten haalde en daarom is er voor mij reden om donateur te worden, wat ik dus ook doe. dus Bart, een dier is dan misschien geen "troeteldiertje" zoals jij het omschrijft, maar een levend wezen heeft nu eenmaal fundamentele rechten, en daar hoort lijden zeker NIET bij! En dat de mensen onwetend zijn is tot daar aan toe, maar dat meppen is nergens voor nodig!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:23

Helemaal mee eens!!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 15:54

jah, ik ben het ook helemaal met desiree eens! Als ik die man nog 1 keer tegen kom, zorg ik dat hij er zo als zijn paard uit komt te zien! Dan neem ik zn paard wel trug mee naar nederland!!! Maakt me niet uit waar ik dat beestje moet stallen. Desnoods in mn eigen kamer! Maarja, ik ga me dingen zitten te verbeelden! Ik kom die vent toch nooit meer tegen en dat paardje kan ik ook niet redden, want die vent luisterd toch niet naar Brooke Hospital!!!

xxx soraya

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Diortje_vds, Macs, mooney, onpaard, StonedRomy, tienus63 en 89 bezoekers