Welsh Stamboek jaarboek 1976 gevonden :-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Welsh Stamboek jaarboek 1976 gevonden :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 21:42

En wéér vond ik op een rommelmarkt in het noordoosten van het land (deze keer in Hardenberg) een Welsh-boekje voor een leuke prijs, net als in [FA] vraag over inteelt bij Welshpony's . Het is het Welsh Stamboek jaarboek 1976, met allemaal interessante verhalen en verslagen o.a. over haarkleuren en in- en lijnteelt, een lijst van stalnamen en bijbehorende eigenaren, en uiteraard het hele Nederlandse Welsh-hengstenbestand van 1976 incl. foto's. Daar staat o.a. een hengst bij die ik nog persoonlijk heb gekend in het laatste jaar dat hij in leven was: Aldenborgh Dayan, en een foto van de K-hengst Conquistador die ook voor het NRPS heeft gedekt (en waar ik erg benieuwd naar was). Een erg interessant boekje, ik ga vooral het hoofdstuk over haarkleuren eens aandachtig lezen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 01:28

Hey karin ik heb een boekje ook op een rommelmarkt in Grun gevonden , groen welsh ponys in nederland en dat is jaaroverzicht 1975/ 1976! Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 12:31

Grappig, dat is dezelfde! Op de rug staat 1976, maar binnenin staat idd 1975/1976. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:10

*kijkt heel jaloers...*


gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:40

MarijeR schreef:
*kijkt heel jaloers...*

je bent helemaal jalours als je weet waar ik t boekje heb gevonden namelijk in Sellingen... Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:01

Staan de SUMRIN ponies er ook nog in? Toen JOOST nog JOOSTJE was?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:22

Wil ik ook wel graag hebben, dus ben ook wel jaloers!!
Staan er nog leuke Welshcobs in?

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 23:06

Ik heb er geen Sumrin-pony's in kunnen vinden, maar misschien heb ik ergens overheen gekeken. Er staan wel foto's en stambomen in van heel bekende hengsten, o.a. Goudhaantje 2, Twyford Thunder, Rhyd-y-Felin Sean, Roman Springlight, Arkelshof's Sunlight, Upperten Copper Eagle en Tetworth Massine.

Dyonne, de D-hengsten die er in staan zijn: Goudhaantje 2, Rouwkuilen's Freedom, Llanarth (E) Lucian en Llanarth Shon Cwilt.

En ik kwam er door dit boekje bij toeval achter dat ze vroeger op Zilfia's Hoeve in Houten ook Welsh-hengsten hadden, o.a. de B-hengst Blackamoor Apollo en de K-hengst Archwin. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:14

Jammer geen hengsten die familie zijn van Taran of mijn verzorgpony's.
Wel bedankt dat je even hebt gekeken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:38

Hoi, er staan geen Sumrin ponies in, alhoewel Dyrin Tina in 1975 de bekere won voorde beste rasvertegenwoordiger op de Centrale keuring... Het was vooral een hengstenboekje. Vardra Julius 7151 staat daar dus in als een jong broekie.. Ik heb dus twee kopieën van dat boek..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:51

aaahhhhhh krijgen wij nog een uitgebreide verslag als je het boek hebt gelezen want zoals velen ben ik ook ergjaloers zeker wetende dat je hem in sellingen hebt gevonden had ik anders mijn broer kunnen inschakelen om daar voor mij ook een s te kijken.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:53

Hannelore schreef:
aaahhhhhh krijgen wij nog een uitgebreide verslag als je het boek hebt gelezen want zoals velen ben ik ook ergjaloers zeker wetende dat je hem in sellingen hebt gevonden had ik anders mijn broer kunnen inschakelen om daar voor mij ook een s te kijken.


Zeg maar wat je wilt hebben aan info laat ik t mijn pa wel kopieeren! Ik liep er tegenaan omdat ik me meer wilde verdiepen in de welshpony fokkerij en we hebebn talloze keren gevraagd of ze boeken hadden en het verbaasde me ook dat in man in sellingen m had!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers