Wie rijd of heeft een volbloed arabier??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Wie rijd of heeft een volbloed arabier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 06:17

Ik vroeg mij af wie van de mensen op bokt een volbloed arabier rijden of er zelf een in bezit hebben hebben gereden.

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?

*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?

*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?

*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?

*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?

*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?

Ben benieuwd naar de antwoorden.
Laatst bijgewerkt door miss op 23-12-02 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:31

ik heb zelf geen volbloed arabier gehad....maar ik heb een verzorgpaard en dat is een arabier...
1. zij hadden hem al (degene waarvan ik hem rijd) en ik hou heel erg van paardjes met een beetje pit en voorwaarts en elegant zijn ze zeker!!
2. was hun keus......dus voor mij toeval
3. ik denk omdat ze vonden dat hij mooi is en heel elegant loopt!
4. recreatief.
5. geen gereden en ook nie in bezit gehad!!
6. ruin

ok! en nou het overleden paard van mijn vriendin

1. ze vondt teneerste een scheetje en ten2de wilde ze graag een volbloed arabier!!
2. ja het was een bewuste keuze
3. omdat ze het zo'n mooi ras vond met elegante gangen en veel verschillende mogelijkheden....zoals dressuur, springen, recreatie, enzovoorts
4. ze was hem net aan het inrijden en was van plan om te gaan springen!
5. zij heeft hiervoor geen volbloed arabier gehad maar wel gereden.
6. het was een hengst

jammergenoeg is dit scheetje er niet meer......hij had kanker en is op een leeftijd van 3,5 overleden.... Huilen Huilen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:09

Hai.

Ik heb toen ik 8 jaar was, op een egyptische arabier gereden shaomy.
Wij hebben haar opgehaalt voor de eigenaar uit meppel, bij van scheik.
Super beest, helaas kon de eigenaar der niet aan, en ik kon der mee lezen en schrijven.
Jammer genoeg kreeg ik mijn eigen paarden en verhuisden we naar een ander huis met stallen.
Ik kon der dus niet meer berijden, en werd ze verkocht Verdrietig .

Ik heb ik de loop der tijden nog wel eens op een paar arabjes gereden .

Ik vind het erg fijne beesten, lekker levendig, willen altijd wel voor je werken.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:11

Ik heb een volbloed arabische Hengst verzorgt en gereden.
Het was geen bewuste keus. Via Marktplaats.
Ik heb de 1e maanden geholpen met het beleren van hem.
Ik vind ze bloedmooi om te zien, maar voor mij geen arabier meer.
Het was een hengst, en dat kon hij heel goed laten zien. Kwijl Kwijl
Verder was hij in de omgang als hengst weleens mans, maar welke hengst is dat niet.. Knipoog
Ik kan je niet echt een goede reden geven waarom ik geen arabier meer zou willen hebben... toch mijn type niet Verward

A.F.
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 12:50

Hallo,

Voor meer info over het Arabische ras kijk eens op onze site www.arabianfantasie.com .
Het zijn zeer fijne en mooie paarden met een hoge intelligentie en ook super geschikt voor alle disciplines in de sport. Ze zijn veel erg gevoelig maar als je daar mee om weet te gaan heb je aan een Arabier een superpaard. Als je ze eerlijk behandeld en je heb hun vertrouwen gewonen/verdiend dan heb je een vriend voor het leven!!!
EENS EEN ARABIER ALTIJD EEN ARABIER.

Groetjes Arabian Fantasie

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:34

Wij hebben 2 Arabieren,een hengst en een merrie.De merrie was eigenlijk voor de fokkerij,maar ik ben ermee gaan rijden en rijd nu M dressuur.De hengst is een kind van haar,zelf gefokt.We hebben ook nog een goedgekeurde hengst gehad.Hij is nu 3 jaar en zadelmak.In het voorjaar gaan we er fanatiek tegenaan en de bedoeling is hem ook in de dressuur uit te brengen.Tsja en waarom Arabieren,ze zijn mooi lief en niet neurotisch zoals men vaak zegt.Mijn zoon heeft zelfs de bixiewedstrijden gereden op onze merrie.Hij heeft leren rijden op de andere hengst.Dus hengsten hoeven niet altijd mans etc te zijn.Ligt eraan wie ermee omgaat.Ze zijn best all round,kijk maar naar Lobeke of Gomel.

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:21

Ik heb zelf een arabiertje van 15 jaar oud. Ik ben erg blij met hem. Het was geen bewuste keuze, want ik kwam hem per toeval tegen. Ik verzorgde een kwpn'er en de eigenaresse haar schoonzus had nimm. Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat ik toen een paard zou krijgen. De eigenaresse van mijn verzorgpaard, zei toen tegen haar schoonzus, dat als ze nog iemand voor nimm zocht, dat ze wel iemand wist. Zo ben ik dus op nimm gebotst.
Ik reed er recreatief en wat wedstrijdjes mee, ik mocht er L mee starten. Ook reed ik met de ponyclub springen. Eigenlijk moest ik bij de paarden voor mijn leefdtijd, maar voor de afstanden zaten we bij de pony's. Dit is ook de reden waarom ik er nooit wedstrijden springen mee heb gedaan, behalve onderling, omdat ik zelf niet zo'n held ben. Helaas heeft hij hoefkatrolontsteking. Nu heeft hij er wel geen last meer van, maar fanatiek trainen gaat niet meer. Dat zou te zwaar voor hem zijn.
Het is een hengst, en ik heb er nooit problemen mee.
Samenrijden met een hengstige merrie is geen probleem, de eerste 5 minuten blaast hij zich op, en daarna kun je de teugels laten vieren en loopt hij aan een lang teugeltje naast zijn vriendinnetje.
Verder heb ik nog niet eerder een arabier gehad, maar ik ben wel aardig verliefd op dit ras geworden. Alleen zou ik dan wel weer zo'n lekkere koele kikker willen hebben, net als nimm nu is. Natuurlijk kan hij wel heet zijn, net als ieder ander paard, maar de meeste tijd is het gewoon mijn lekkere sulletje.
groetjes kim en nimm

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:43

Ik heb leren rijden op een Arabische Volbloed, vaak zandgehapt, want ze was veels te gevoelig en pittig voor een beginner. In de loop der jaren heb ik een aantal Arabieren gereden en/of verzorgd. Ook KWPN'ers en andere rassen, toch waren de Arabieren me bijgebleven. Ik heb (toen ik eindelijk ope zoek ging) bewust gekozen voor een Arabier, iets anders hoefde ik niet. De Arabier waar ik verliefd op werd, stond niet te koop, echter ik mocht hem meenemen (in gebruikleen), in die korte 2 jaar dat hij bij mij stond, heb ik pogingen gedaan om hem te kopen, maar ze wilde niet (en terecht). Ik ging toen echt op zoek naar een eigen paard, en dat was Galactica geworden, een 2 -jarige Poolse Arabische Volbloed. Een totaal andere paard, zij is een duidelijke voorbeeld van dat niet alle Arabieren neuroten zijn. Voor mij..niks anders meer...Eens een Arabier, altijd een Arabier.
Oh ja, fotootjes in profiel

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:39

1. omdat ik al jaren lang helemaal idolaat ben van diot geweldige ras.
2. het was een bewuste keuze
3. vanwege zijn inteligentie, moed, karakter en schoonheid, een paard die bij mijn karakter past.
4. sherif is momenteel net ruim een half jaar onder het zadel, ik wil graag vlg jaar wedstrijden rijden (dressuur+springen)maar meer voor de fun ik heb niet het streven om fanatiek wedstrijden te gaan rijden) lekker buiten rijden enzo
5. ik heb vroeger idd op volbloeden gereden dat is ook de reden waarom ik verslaafd aan dit geweldige ras ben, heb 1 kampioenschap gewonnen met een arab die ik net 2 weken kende.
6. Flaxman `s Sherif is een ruintje.

Kortom hier heb je te maken met een echte fan van dit ras, mocht ik nog eens een paard aan schaffen dan zal dit ongetwijfeld een arabisch volbloed zijn, ik zweer bij dit ras !!!
En net als Jouko zei: eens een arabier altijd een arabier !!! Hier sluit ik mij bijaan.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:41

Als kind had ik maar één droom en dat was om zelf een zwarte Arabische volbloed hengst te bezitten (had de film v/d zwarte hengst gezien).
Toen ik twaalf was en we op zoek gingen naar een andere pony had ik dus maar één ras ingedachte en dat was een volbloed arabier. Zwarte arabieren waren 20 jaar geleden bijna niet te vinden, maar een ding wist ik zeker het moest een hengst zijn. Mijn vader was niet echt blij dat ik alleen maar een hengst wilde want hij had een brave AV merrie zien staan die goed presteerde in de sport, maar ik vond het niks. In de hoefslag zag ik een hengst te koop staan en haalde mijn vader over om te gaan kijken. Toen ik Jupiter zag zo heette hij was ik gelijk verkocht, alleen mijn vader had nog vele twijfels, hij was goedgekeurd en omdat het toen nog APS was en ze alles mochten dekken en hij had net een half jaar op een dekstation gestaan en had veel gedekt. Toen de toenmalige eigenaresse voorstelde om hem om hem drie maanden op proef te nemen (en als het niet ging konden we hem terug brengen). Gelukkig kon ik toen wel mijn vader overhalen en had ik eindelijk mijn Arabische volbloed hengst. Nu 20 jaar later heb ik voor het eerst een merrie, geen bewuste keuze heb haar zelfgefokt en niet zoals de meeste mensen, fok ik liever hengsten.
In het verleden reed ik met mijn arabiertjes dressuur, springen, in het show team en ik reed op de renbaan.

Antwoord op de vragen
*1* Nadat ik de film van de zwarte hengst gezien had ik maar een wens dat was een volboed arabier

*2* bewuste keuze

*3* Zie vraag 1

*4* Ben nog bezig met beleren, wat ik met haar ga doen weet ik nog niet eerst goed dresssuur matig inrijden dan zie ik wel verder.

*5* Rij al 20 jaar arabieren maar heb zelf ook een andalusiër hengst gehad wat ik ook hele gave paarden vind, toch heb ik besloten hem te verkopen en de arabier te houden.

*6* Merrie, ik heb voor het eerst van mijn leven een merrie, mijn vader had vaak merrie's om mee te fokken maar die liet ik altijd door anderen rijden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 10:20

miss schreef:
Ik vroeg mij af wie van de mensen op bokt een volbloed arabier rijden of er zelf een in bezit hebben hebben gereden.

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?

Omdat ik het supermooie, elegante, sierlijke, intelligente, temperamentvolle en leuke paarden vond.
*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?

Het was een bewuste keuze.
*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?

Zie antwoord vraag 1.
*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?

Ik rij nu nog recreatief maar ben dressuurmatig hard met Omar aan het trainen en hoop in de toekomst toch te gaan starten. Omar is door zijn vorige eigenaar op SGW en endurance getraind en kan goed springen.
*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?

Nog nooit echt eerder een arabier gereden of in bezit gehad maar het was mijn meisjesdroom om een arabier te hebben omdat ik het de meest elegante en sierlijke paarden vind die er zijn.
*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?

Ik heb een ruin. Soms vind ik het wel jammer dat ik niet met hem kan fokken maar een ruin is toch wel erg makkelijk hoor... alleen heeft Omar hegstenstreken en denkt hij ook dat hij nog hengst is. Het is een echte showman Haha! Eens een arabier altijd een arabier... daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou Omar voor geen prijs in willen ruilen voor een ander ras.

Omar is als typische volbloed arabier ook best eenkennig maar het leuke is, dat nu ik hem 9 maanden heb hij naar mij toe echt een vriend is geworden en dat niet iedereen zomaar aan hem mag komen of op hem mag rijden... je ziet dat hij dat niet leuk vind en ook echt zo'n blik heeft van oh ja dacht jij mij even te gaan vertellen wat ik moet gaan doen Extreme duivel Hij is heel lief en absoluut niet gemeen maar wel lekker ondeugend Lovers
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 31-12-02 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:06

Ik rijdt een Arabische Hengst genaamd Juravel, hij is bij het APS en het NRPS goedgekeurd, inmiddels 15 jaar jong. Ik rijdt hem sinds 1,5 jaar met veel plezier. Het is geen bewuste keuze geweest, maar hij is een van de pony hengsten die ik rijdt bij Jurrius in Vorden. Ik rijdt ook nog op enkele New Forest hengsten (Meomburry Peter Rabit en Offem Minos) en op de NRPS hengst Nathans Nieuwmoed. Dus het is puur toeval dat ik JUr rijdt. Ik train hem dressuurmatig, maar rijdt geen wedstrijden met hem. Hij is een super dressuur vererver Joop hier op Bokt weet daar alles van zei heeft een zoon van Jur op de EK pony's gereden. Zelf heb ik een NRPS merrie van 17 jaar die nu 5 maanden drachtig is van Juravel (mooier kan het toch niet een veulen van je eigen kanjers), dat veulen is straks 3/4 arabier.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:26

Ik heb een arabische ruin, van 7 jaar oud. Hij heet Adventure (afgekort: eddie). Ik heb hem nu 2 jaar. Hiervoor heb ik 9 jaar lang een 3/4 arabische merrie gehad.

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Vooral voor mijn doel: de endurance. Arabieren hebben doorzettingsvermogen, zijn sterk, en willen graag werken.

*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Ik wou zeker een arabier, maar was (nog) niet bewust op zoek. Ik liep toevallig tegen hem aan tijdens m'n werk (op een manege). Daar heb ik hem ingereden, en was meteen al dol op hem. Pas een paar maanden later heb ik hem echt gekocht.
Hij was precies de arabier die aan mijn ideaal voldeed: lief, werkwillig, snellerend, mooi en hij had erg goede papieren (tenminste, naar mijn smaak dan). Hij had een paar cm groter mogen zijn, maar ja... arabieren zijn nou eenmaal niet zo groot.

*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Pfff... Arabs hebben me altijd al geboeid!

*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
Ikzelf heb hem eerst een seizoen uitgebracht in de endurance, maar omdat ik nu in Belgie woon gaat dat niet meer. Mijn zusje rijdt hem nu in de dressuur, en dat gaat erg leuk. Later wil ik wel weer endurance gaan rijden, maar voorlopig heb ik daar geen tijd voor.

*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
M'n eerste paardje was 3/4 arab. Maar mijn ervaring is (over het algemeen!) dat een 100% arabier rustiger en makkelijker is als een paardje met een deel arabisch bloed.

*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Eerst hengst, nu is ie ruin. Hij is laat gecastreerd en dat vind ik een zeer groot voordeel. Verder maakt het mij niet zo veel uit wat het is. Een merrie had ik ook goed gevonden. Hengst kon niet, omdat ik toen ook nog een merrie had. En ik wil geen hengst die dan alleen maar op stal kan blijven, een paard hoort nou eenmaal in de wei volgens mij!
Het enige dat ik niet zo willen, is een ruin die voor z'n 1,5 jaar oud is gecastreerd. Hoe later, hoe beter. Dan groeien ze een stuk mooier uit.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:56

Ik heb in juli mijn allereerste eigen paardje gekocht en jaja, het werd een volbloed arabier. Ik was niet eens echt op zoek naar een paardje, maar werd gewoon verliefd op haar. Bewuste keuze? Niet echt dus, alhoewel ik wel wist dat als ik een paard zou kopen het wel een arabier of NRPS-je hoog in het bloed moest worden. Nu ik eenmaal mijn volbloed arabier heb kan ik zeggen dat ik niet anders meer wil! Het is een merrie (ook niet bewust gekozen) en ze is nu al een vriendin voor het leven...Verder is ze een lust voor het oog en verschrikkelijk aanhalig en knuffelig. Ze is nog jong en ook daar had ik niet bewust voor gekozen...haha....de hele koop is gewoon gebeurd omdat ik SMOORVERLIEFD werd!!! En geen moment spijt gehad....Lachen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 02:10

Jeddah is 80% arabier. Ik droom al jaren van een arabier, maar wegens omstandigheden kwam ik vooral met Paints en Quarters in aanraking. Toen ik in 1998 weer naar nederland verhuisde nam ik me voor een paardje met veel arabisch bloed te kopen.

Dat werd Jeddah!

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Tja, omdat ze me altijd al aanspraken en ik altijd stinkend jaloers was op mensen met zo'n mooi paardje!

*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Het was zeker een bewuste keuze!

*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Vooral om het karakter en de uitstraling. Ik heb met veel arabieren gewerkt en het viel mij op dat ze erg intelligent zijn, ik noem ze de "Border-Collie's" onder de paarden!

*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
Ik rijd endurance en recreatief dressuur en western met Jeddah, ze is zo makkelijk, ze stapt zo over van dressuur naar western op een los teugeltje!

*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
Nee dus...

*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Ik heb een merrie, daar heb ik ook voor gekozen, ik heb nu eenaal liever merrie's dan hengsten.
Jeddah is ook drachtig van Cugant, 100% Poolse hengst.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:53

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Was toeval, was of ik Laica kopen of zij naar de handelaar. Kopen dus:D
*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Zoals je hier boven leest, toeval.
*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Ze zijn mooi Lachen (logische reden, Tong uitsteken)
*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
We zijn hard aan het oevenen om in het nieuwe jaar klaar te zijn voor de B.

*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
Reed op een NRPS les. Daarna op een KWPN, het voelde wel is goed om niet de hele tijd er aan te denken dat je pony ervan door kan gaan.
*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Merrie, toeval Haha!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:31

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Omdat ze eeb fantastisch karakter hebben en heel veel uitstaling

*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Nee was een bewuste keuzen

*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Zie vraag 1. Het zijn gewoon fantastische veelzijdige paardjes

*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
Ik rij met hem L1 dressuur

*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
Had hiervoor een verzorgpony. 3 kwart arabier. Ik denk niet dat ik weer voor een arabier zou gaan als ik een ander paardje zou kopen. Ook al zijn het fantastische paarden iets groters (mooie kwpn´er) trekt toch ook wel

*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Ruin. Het was of een ruin of een merrie. Nou we kwamen een gaaf ruintje tegen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:49

miss schreef:
Ik vroeg mij af wie van de mensen op bokt een volbloed arabier rijden of er zelf een in bezit hebben hebben gereden.

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Vanwege hun gangen, uiterlijk en karakter
*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Wel een klein beetje toeval ja
*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Jamey is dan wel niet een volle bier, maar ze is gewoon schitterend! Ik had in het begin wel veel moeite met haar karakter maarja...
*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
Ik rijd voor mezelf, voor wedstrijden zijn wij niet zo geschikt, veelste nerveus Knipoog laat ik een grove schatting maken, ik train in de dressuur op L2/M niveau.
*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
Mmmh ja, een volle 100% arabier maar daar klikte het niet mee, en toen kwam Jamey, mijn 3/4 arabier
*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Ik heb alleen maar merrie's gehad, omdat ik later ook wil fokken.
Ben benieuwd naar de antwoorden.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:19

1. Niets besloten, liep er tegen aan.
2. toeval
3. Toeval.
4. belker reed ik recreatief, Aziem ook. Ik rij liever buiten dan inde bak
4. Niks meer. belker is dood. Aziem rij ik niet meer.
5. Ja, ik wilde een paard, KWPN merrie gekocht. deze is afgelopen zomer ingeslapen. Nu heb ik een NF pony. Dit komt door mijn schoonzus, zij fokt deze pony's.
Beiden ruintjes

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 02:21

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Kreeg verzorgpony aangeboden, was wel altijd al gek op arabieren.
Ben deze pony inmiddels kwijt, de eigenaren wilden gaan fokken en daardoor moest deze weg :'(
*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Toeval...
*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Het was mijn kans om te rijden, en helemaal super doordat het een arabier was
*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
Reed recreatief
*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
Heb nu een eigen pony, had de arabier kunnen kopen maar hij lag me toch niet zo geweldig, niet goed genoeg om als eigen paard te nemen. Heb nu een NRPS met veel bloed, ras maakt me eigenlijk helemaal niets uit..
*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Ruin.. Bij de arabier was het toeval, bij mijn eigen paardje heb ik bewust voor een ruin gekozen. Ze liggen me beter

paardefan17
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:06

1. ik heb haar gekregen en weet pas een paar jaar dat ze een volbloedarabiertje is
2.hey was meer toeva;l verzorgde ze al een paar jaar en de 2 andere waar ze bijstond werde verkocht en zij ook aan mn oma en ik heb der gekregen
3.ik vind et een geweldig ras en ze is ondans ze 26 is nor enom fit.
4. ik reed eerst met haar op de manege lessen en kleine wedstrijden en in de wei en het bos maar ben gestopt met lessen en wedstrijden nadat ze een terugval heeft gehad nu rij ik haar gewoon dressuur in de wei en spring af en toe ook maar 1 keer per week of vaker gaan we crosse door het bos
5. zij is et enigste paard wat ik tot nu toe heb gehad en als ik er nog een neem wordt het zeker weer een volbloed of een gewone arabier.
6. ik heb een merrie

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 10:53

Voor ik een eigen paardje had, verzorgde ik een arabiertje (v Abdullah) van de tien paarden die daar op stal stonden waren en vijf arabier. Al snel werd duidelijk dat dat mijn ras was. Arabische volbloeds zijn verschikkelijk inteligent, hard en gewoon fantastiche paarden om mee te werken. Bovendien zijn het gewoon verschikkelijke mooie paarden. Dat ik er een kocht was dus geen toeval.

Ik start met Naziri dressuur, M1 en endurance dit jaar wil ik klasse 2 gaan starten. Ook word Naziri dit jaar beleerd in het tuig.

Naziri is een ruintje, merrie's liggen mij niet zo en omdat ik zelf geen mogelijkheid heb om paarden thuis te houden is een ruin gewoon makkelijker.

shamal

Berichten: 63
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:24

miss schreef:
Ik vroeg mij af wie van de mensen op bokt een volbloed arabier rijden of er zelf een in bezit hebben hebben gereden.

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Na wpn en fries iets meer temperament nodig
*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
héél bewust*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
De volbloed is eerlijk en heeft zo zijn eigen heerlijke karakter
*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?wij hebben een ranch in Belgische ardennen en rijden uitsluitend met arabische volbloeden met gasten buiten
Westernrijden, hoogste niveau (europees, nederlans en belgisch kampioen '99, klasse winnaar arabissimo 2002)
*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
tussendoor een paar friezen gereden maar die waren voor de handel
*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
We hebben alle drie, voor de wedstrijden gaat mijn voorkeur naar een ruin of hengst

Ben benieuwd naar de antwoorden.