Vuurwerk :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Vuurwerk :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 16:58

We waren vandaag (natuurlijk) weer naar Peer en Ginger geweest. Allemaal leuk leuk leuk.Stonden we nog ff op stal te poetsen, horen we vuurwerk. Ginger al helemaal verstijfd.
Toen we een tijdje aan het rijden waren zagen we jongen met vuurwerk. we waren snel de andere kant op gegaan. Later gingen we naar een veldje, dara voor waren jongens van onze leeftijd met vuurwerk. en eerst vriegen we aardig of ze wouden stoppen. En ze stopten Haha! , maar toen we 5 meter voor dat veldje stonden werd er dara vuurwerk gegooit. En toen gingen we weer de andere kant op. Toen zeiden die jongens van onze leeftijd iets vannuh: ik douw een rotje in z`n kont. En toen had ik `m voorrot gescholden Haha! Tong uitsteken . en toen gingen we ze maar uitstappen want we konden nergens normaal rijden. We reden en we reden en we reden. En toen kwamen er jongens op en scooter aan. Ze legde iets op de grond neer. Eesrt dacht ik dat het een sigaar was maar later zag ik dat het vuurwerk was en zei het tegen Tanya. Tanya sprong snel van Ginger af. en toen ontplofte het vuurwerk (volgens jullie het nog Schijnheilig ) Ginger helemaal in paniek... steigeren en druk doen !!!


Tip
Ga niet met oud en nieuwe buiten rijden !!

it must be love


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 17:01

inderdaad, met deze tijd kun je beter niet buiten gaan rijden..
Er zijn nou eenmaal mensen die nergens naar kijken, en er zijn er ook die het ontzettend leuk vinden als ze een paard (of ander dier) bang kunnen maken.. Frusty

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 17:03

Ben ik ook niet van plan, te rijden met dat vuurwerk in de buurt, bah.

Gelukkig hebben we een redelijk goede buitenbak waar ik haar wel in gelongeerd heb vandaag, en morgen eventueel een buitenritje in een heel erg afgelegen stukje, maar in de buurt van het dorp kom ik zeer zeker niet!!!

Nou zit er een kleiduiven-schietvereniging bij de manege in de buurt, dus vanuit de verte schoten beluisteren, dat zijn ze wel gewend, maar van dichtbij? Nee dank je. Haha!

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 17:05

Peer en Ginger hebben geen bak ofzo. Dus we moeten wel buiten rijden. Boos! zal wat worden met oudjaaravond Boos!

it must be love

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:17

Ik ben vandaag ook gewoon (20 minuten stappen) naar de binnenbak geweest. Kwamen wel wat rotjong langs, en die gooiden vuurwerk naar ons. Mist is gelukkig very bomvast, dus gaf geen kik. Ons pap is er met de auto achteraangegaan, en heeft ze eventjes een flinke preek gegeven:)
haha, moeten ze maar niet zo gek doen, stelletje debielen!

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 18:22

Tanya zegt ook dat ze te politie gata bellen als er nog iemand rotjes naar ons gooit Verward errug overdreven of niej ?

it must be love

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:23

Mijn paardje is ook erg onrustig met aldat vuurwerk, hij staat dan ook in een woonwijk, en als ik rij moet ik dat buiten doen, nu even niet dus. Morgen ga ik nog wel met een verzorgpony eropuit maar verder niet.

iloveyou
Berichten: 348
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: s-deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:28

Ik en een paar vriendinnen en vrienden waren gewoon aan het rijden zoals gewoonlijk komen er opeens een stel jongeren aanzetten met vuurwerk gooien dus aardig wat rotjes in de bak Maar Fallon (pony van mij)is al zo lekker schrikachtig moet je natuurlijk haar weer hebben.Dus wegspingen en galoperen niet normaal en maar harder en wij hebben alleen een buitenbak de bak was al een groot deel nat dus daar mochten we niet rijden ja op de volte trekken heb je dan geen ergin dus dat mij verhaal weer en er waren ook een aantal pony s die nergens van schrikken maar nu wel hoor en steigeren en bokken maar we bleven er toch opzitten jaja
de groetjes en het lijkt mij ook verstandig om dan niet buiten te rijde ja

Zoveel vogels die fluisteren,
Alleen maar over jou.!! I L0ve JaMuHsS

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:33

Daarnet ben ik wel buiten wezen rijden. Wel samen met mijn nichtje, haar paard is van zichzelf aardig rustig. We zijn niet de woonwijk ingeweest, maar bij ons door de buurt gereden. Dat is een lange weg met boerderijen, waar gelukkig veel oudere/wijzere mensen wonen, die geen vuurwerk afsteken. De paarden hoorden wel alle klappen, maar dat was gelukkig aardig ver weg. Ze waren erg braaf. Ik ben wel blij dat Lars niet zo erg om vuurwerk geeft, maar het moet ook niet bijna naast hem afgaan. Sommige mensen weten niet wat ze aanrichten door dichtbij paarden vuurwerk af te steken. Die zou je wel

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:41

Ik ws gister in het schemer donker aan het rijden in het bos(jaja ik zag er uit als een kerstboom Haha! ) en ook midden in het bos hoorde ik me toch een knal.

Ik dacht 1 sec, nou daar gaan we dan, maar Flix deed alleen zijn hoofd omhoog.
Hij is gelukkig redelijk bomproof, ik weet niet wat ie doet als er een rotje vlakbij ontploft.

Nieuwe test voor in de bak???

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:47

Ik ging vandaag ook ff buitenrijden op Dusty..overal hoorde je knallen..ik was so ergens aan het draven...hoorde ze een keiharde knal..en schoot ze weg..gelukkig kon ik dr snel terug nemen... Frusty

Hopen dat het goed de komende dagen... op 31 dec... ga ik niet rijden ik ga ze denk s morgens ff uitmesten en een flink laag stro geven een een suuuup volle hooiruif.. Haha!

Maar mijn hondje is pas bang..die durft zelfs niet meer naar buiten..ik moest hem gaan uitlaten...no way dat ie ging

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:17

Politie bellen heeft geen zin...die komen echt niet opdagen voor elk te vroeg afgestoken knalletje,al zouden ze dan wel wat te doen hebben Haha!

Tegen de tijd dat de politie er is,dan zijn die jongens allang gevlogen.

Dus als je een drukke pony hebt,kunje idd beter niet de weg op gaan nu,er zijn altijd van die rotjochies die de grootste lol hebben als ze een rotje naar je paard gooien,en dan liggen ze helemaal dubbel als je er ook nog s op reageert d.m.v schelden ,schreeuwen etc.
Dan doen ze het alleen nog maar meer.

Dus niet teveel van aantrekken:neus in de lucht en negeer dat soort lui maar,dan hebben ze er ook geen lol meer in die***

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:22

bij ons valt het gelukkig nog mee en kan je alle kanten op als je iemand ziet met vuurwerk, en ik heb een fjord met stalen zenuwen dus die verschiet niet zo heel erg als ginger...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 19:37

Ginger is wel heel erg. Maar ik kan het me wel voorstellen. Eerst werd er iets met een rookbommetje of rotje gedaan. Ginger weer steigeren (zat op z`n rug) We hadden niks gezegd want je wete nooit Tong uitsteken

it must be love

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:53

bijons is het erg rustig met vuurwerk, in katwijk niet, maar ik noordwijk waar de paarden staan heb je totaal geen last....hier kun je vaak op oudejaarsdag(ochtendvroeg) nog rijden, waarschijnlijk door de strenge controle. maar ik neem voor de zekerheid wel altijd de achteraf-wegetjes, want er heeft wel een debiel een vuurpijl op truus gericht en dat wil ik niet nog een keer meemaken! leef graag nog een aantal jaartjes langer!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:02

ariba_lover schreef:
Tanya zegt ook dat ze te politie gata bellen als er nog iemand rotjes naar ons gooit Verward errug overdreven of niej ?


Je overdrijft!!! Tong uitsteken Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 09:28

gelukkig staat mijn paard niet al te dichtbij de stad waar ik helemaal gek wordt v/d vuurpijlen en al dat knal werk.
Hij staat wel lekker buiten en hoort het geknal wel verweg,maar geeft daar niets om. Een paar andere paarden wel en die schrikken even en daarna weer rustig.

Met oud en nieuw zelf loopt de stalbaas de hele tijd rondjes door de stallen om te kijken hoe de paarden erbij staan er nog er niet perongeluk iets in de brand staat. Een jaar of 5 geleden is dat nl bij de buren wel gebeurd gedeelde v/d stallen waren afgebrand. Gelukkig stond er geen paard in die stal.

Wodan en ik onderweg in de M2

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:20

ben dus niet de enige die al last heeft van dat irritante vuurwerk. moet eerlijk zeggen dat mijn pony geen kick geeft als er vuurwerk afgestoken wordt (alleen die gillende keukenmeiden vind ze niet zo). maar rijdt rond deze tijd dus echt NIET buiten, al komt dat meer omdat ik degene ben die bang is voor het vuurwerk in niet mijn pony... Haha!

*\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Tara_13 en 2 bezoekers