waarde shetlandmerries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

waarde shetlandmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 19:05

Wat is op het moment de waarde voor 2 grote maats shetland merries met papieren? Leeftijden weet ik helaas niet, kleuren ook niet....
Kan mijn wagen ruilen voor 2 shets, maar dit zou eventueel alleen een optie zijn als ik die shets dan door kan verkopen....
Heb alleen geen flauw idee hoe de prijzen op het moment liggen.
Iemand een suggestie???


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:07

Op dit moment denk ik dat je lang met paardjes blijft zitten. Ik zou het alleen doen als je ze, mocht je ze niet kunnen verkopen, ook kunt onderhouden...

Aan prijzen kan ik je niet helpen. Maar gezien de economische situatie denk ik dat het eerder is wat de gek ervoor geeft...ook en misschien vooral met Shets.

Je suis Charlie.

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:39

Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer kans hebt om je wagen te verkopen dan die twee Shetlanders. Er is toch redelijk wat vraag naar wagentjes voor Shetlanders maar er is maar weinig vraag naar Shetlanders.
Ik zou het zelf niet doen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:31

Lijkt me ook geen geweldige ruil stef..
Je vroeg behoorlijk wat voor je wagen en ik geloof nooit dat 2 shetjes dat opbrengen...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:22

ik weet niet wat je voor je wagen vroeg maar ga idd met bovenstaande mee, het zal moeilijk zijn om ze zo te verkopen (ook afhankelijk van papieren en leeftijd natuurlijk) je zult vast een hoop kwijt zijn met onderhoud en tjaa, menwagentjes zijn stukken gewilder!

alweer een jaar samen Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:08

nu in de winter? zou ik niet meer dan 500,- voor uit rekenen, tenzij ze goed papieren hebben
Vorig jaar kostte ze met goede papieren en stamboekopgenomen tussen 800,- en 1000,- gulden per pony.......
Succes met je beslissing

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

pmarena

Berichten: 47834
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:41

Zou het zeker niet doen , Shetlanders genoeg te koop voor kleine prijsjes , bovendien is het winter dan zijn weinig mensen zo gek om een paardje te kopen met dit weer Haha! , daarnaast heb je de zorg voor die 2 beestjes en de ellende met kopers zoeken en afspraken maken om te komen kijken...in de tussentijd moet je ze toch onderhouden en ga je je er bovendien nog aan hechten natuurlijk...wie weet wordt er wel 1 ziek..dierenartskosten er nog eens bij....denk niet dat het een goede ruil is , ik zou het absoluut niet doen !!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:54

Ik ga met de rest mee: niet doen!
Ten eerste schiet je er niks mee op, je krijgt er juist 2 monden bij om te voeden. Ten tweede kom je er zeker in deze tijd van het jaar ontzettend moeilijk vanaf...

* To Belg, or not to Belg *

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:38

ik ga met de rest mee, maar hier even wat je daarvoor vroeg, onze shetlandmerrie van 87 cm met papieren koste ons 500 euro ze was dan wel al drachtig van een hengst zonder papieren, maar grotere shets zijn meestal wat goedkoper, ik denk trouwens niet dat je ze nu makkelijk verkoopt gezien de vraag naar shets, wagentjes doen het veel beter!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:56

pmarena schreef:
Zou het zeker niet doen , Shetlanders genoeg te koop voor kleine prijsjes , bovendien is het winter dan zijn weinig mensen zo gek om een paardje te kopen met dit weer Haha! , daarnaast heb je de zorg voor die 2 beestjes en de ellende met kopers zoeken en afspraken maken om te komen kijken...in de tussentijd moet je ze toch onderhouden en ga je je er bovendien nog aan hechten natuurlijk...wie weet wordt er wel 1 ziek..dierenartskosten er nog eens bij....denk niet dat het een goede ruil is , ik zou het absoluut niet doen !!


Deze gek heeft wel eind oktober een tinker gekocht, dus ze zijn er wel Haha!, maar inderdaad, de waarde zelfs met papier ligt niet zo denderend hoog, en je moet ze nog verzorgen en voeren ook! Die kar eet niets, en straks komt de lente terug, dan is ie zo verkocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:25

Slechte deal, lekker je wagentje houden.....


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:32

Alleen doen als je die dieren niet eens op stal krijgt en ze dus direct weer doorverkoopt en je er ook beter van wordt als dat je dat wagentje voor geld verkoopt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:30

Ik ga met iedereen mee. Vooral wat Steef zegt. Als je ze eerst misschien wel 3 maanden op stal moet hebben moeten ze beide wel zoveel opbrengen om je kosten eruit te halen, dat je absoluut stevig verlies gaat lijden.

Ik heb Fleur onlangs natuurlijk verkocht. Als ik het ontvangen bedrag x2 doe kom ik NIET aan het bedrag wat jij voor je wagen wil hebben!
En Fleur kon dan nog eens veel, met wedstrijdervaring in enkel- en dubbelspan. Ik weet niet wat die shetten kunnen, maar ook ik zou die ruil NIET aanpakken!

Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:52

Ik ga met de rest mee, maar als je toch die shetten zou nemen dan ben je denk ik ongeveer 350 tot 400 per stuk kwijt. Enne je kan ze idd slecht kwijt nou. Das het beroerde er van. Mini of kleine maat ben je veelal gauw kwijt, maar helaas de grote maat niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 42 bezoekers