Heeft de naam van je paard een betekenis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Heeft de naam van je paard een betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 19:29

Dat vind ik altijd wel leuk om te weten.

Romantic Maffickmaus is een combinatie van zn ouders.
Zn vader is Romantico,zn moeder Fledermaus.
Alle veulens van deze combinatie krijgen een naam met Romantic........maus.

Maus is in het Duits muis.
Romantic spreekt voor zich.
Maffick betekent staande ovatie/groot applaus.(van zn eerste eigenaar gehoord,die dat bedacht heeft)
Alleen ben ik er nog niet achter uit welke taal het komt(misschien dat iemand dit weet? Verward )

Het eerste wat ik zei toen ik zn naam hoorde was :Romantische Maffe muis!
En nu is zn naam ook vaak maffe muis.

Edwine(spreek uit Ee dwien)hebben we opgezocht in het namenboek voor kinderen.Eigenlijk stond er Edwina(spreek uit:Etwiena).
het betekent:Edele vriendin,dat vonden we wel mooi omdat een paard een edel dier is en als het goed is is het een soort vriendin voor je. Lovers

Alleen het irritante is dat iedereen die het leest altijd ET WIEN zegt,opwedstrijden bv.Hier is ....... met ET Wien Frusty

Zo een hele uitleg.

Wie heeft hier nog meer een paard met een naam met betekenis.?


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:34

Nou een beetje dan. Mijn paardje heeft schaffelaars miles, maar ja dat is een mond voor en kort je dat af. schaffelaars woordt dan S, dus S.miles Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:36

Marilyn is niet echt bijzonder, al hoewel ik ergens een keer in een paardenboek (info boek) Haha! eens heb gelezen dat ze vroeger de welsh-B beestjes Marilyn's noemde...vink wel grappig opzich!

22 Januari verwachten we ons kleintje

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:42

Misschien een beetje. Mijn paard heet Buddy Shoshone.
Buddy is sja...Engels voor vriend Haha! En Shoshone is een Indianenstam in Wyoming, USA. Buddy komt van Bud's moeder (Buddys Mariah) en Shoshone komt van de overgrootopa van zijn moeder, Shoshone Raider.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:45

Toen Lars zijn naam kreeg, moest het gewoon met een L beginnen. Lars heeft zelf daar wel iets aangedaan. Als er bij ons een paard iets kapot maakt, noemen sommigen het wel eens een "Lars-streek" of "Lars-actie".

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:51

Pompidou was dacht ik een oud-president van Frankrijk. *LOL*

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:55

kvika is ijslands en betekend : licht voetig *LOL*
dit klopt ook wel Knipoog

tja....


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:01

Happy day heet happy dya omdat diezelfde dag de eigenaaren van de manege een kindje hebben gekregen. Het was dus een happy day haha.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:25

Sher heet voluit Sher Leos Pace; Sher komt van haar moeders moeder (Miss Sher Princess), Leos komt van haar vader (Leos Diplomat), en Pace komt van haar moeder (Otoes Crown Pace).
Sher Leos Pace betekent deel Leos pas. "sher" hoort dan wel eigenlijk "share" te zijn, maar dan klopt het niet meer met er oma's naam Haha! en ik vind het zo ook mooier eigenlijk.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:27

ik weet niet of diegene die de naam van 1 van mijn paintje heeft verzonnen een betekenis in gedachte hadden, maar ze heet A Saint She Aint.
en eigenlijk klopt die naam wel een beetje doet zo lief maar af en toe is het een ettertje Haha! (alleen tegen de andere paarden, niet tegen mij)

ik heb er 2 zelf een naam gegeven daisy en dat betekend madeliefje in het engels, en dreamweaver- wever van dromen. zij is eigenlijk mijn eerste echt eigen gekocht paard. de rest werd altijd door mijn vader betaald.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:50

maverick heeft volgens mij verder geen betekenenis.
Well done Winston=goed gedaan winston,hij heeft deze naam gekregen omdat we hem vanaf veulen afaan op hebben zien groeien en mijn pa en ik vonden dat hij t goed gedaan heeft,vandaar zijn naam

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:10

Hera betekent de vrouw (of toch in ieder geval familie ) van zeus.
Blue betekent natuurlijk! blauw.
Lady betekent meisje
Magic betekent magie.Die naam hebben we gekozen omdat Magic totaal onverwacht in haar stal stond.We wisten namelijk niet dat Lady drachtig was.
Urano heeft (denk ik ) geen betekenis.

Maar Lady en Magic zijn de enige namen die we zelf hebben gekozen


xxx Julie

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:10

Maverick betekend volgens mij iets van wilde, of buitensporige. Het staat niet in mijn engelse woordenboek helaas, volgens mij is het een amerikaanse term.

En mijn Blizz.....

Voluit: Blizzard . Hij kwam aan bij de Sandy Road Ranch rond kerst vorig jaar en toen was een een sneeuwstormpje gaande... vandaar Blizzard.

En Bliss is engels voor gelukzaligheid. Dat heb ik altijd al een mooie paarden naam gevonden en toen ik Blizzard zag en ontdekte dat je dat kon afkorten naar Blizz. Was het voor mij duidelijk.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:14

Toen mijn paard geboren werd was ze roodbruin, dat is ze nog, met name in de winter.
Ze kreeg dan ook de naam Cerise, dat is frans voor 'kers'.
Vond het een mooie naam voor een vrij rank gebouwd paard! Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:15

Extreme, geen uitleg nodig zeker? *LOL*

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:15

Danny heet voluit Danielle S. Een vriend van de fokker heet Daan Stuit, en een dochter daarvan heette Danielle, dus daar werd een veulentje naar vernoemd. Errug origineel (en vandaar dat ik het maar wat afgekort heb als roepnaam).
Purple Rain, de naam die ik heb gekozen voor mijn zelfgefokte hengst, was omdat ik vroeger nogal fan van Prince was, ik dit een mooi nummer vond en omdat zijn naam met een P moest beginnen Cool .

Extremely rare and Beyond Compare

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:27

Leviticus

le van zijn moeder Wenda-Lee

vi van zijn vader Vincent

zijn volledige naam is een hoofdstuk uit de bijbel

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:33

Naxtmann C. is de officiele naam, gegeven door de fokker, naar de Axtvirndt stam (hele oude stam naar het schijnt) en de C staat voor de eerste letter vd achternaam van de fokker.

Toen wij een nieuwe naam verzonnen bedachten we ( het moest officieel met een N) Noblesse Oblige , wat in het Frans staat voor "adel verplicht".
Op wedstrijden gaat hij met zijn officiele naam op.
Aangezien de achternaam van ons ook met een C begint maakt het niets uit Haha!
oh en trouwens in de wandelgangen heet hij gewoon Blessie, dus nu denkt men vaak dat het een merrie is

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:34

Codex heet gewoon Codex en ik weet dat dat in het Romeins of in het Latijn: geschrift betekent. Maar verder is het gewoon Dexel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:35

De Mirage is een frans gevechtsvliegtuig Haha!
gelukkig is ze niet zo....... Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:40

Mijn merrie heet op papier Two Eyed Ruben, maar dat werd een beetje moeilijk met het zoeken naar een stalnaam. Ruben vind ik een typische ruinennaam, Two of Toots(ie) herinnert me teveel aan die film met Dustin Hoffman (enige film, maar om daar je paard naar te vernoemen, nou nee) en Eyes klonk te erg naar Aisha, de naam van de dochter van mijn toenmalige bijrijder. Dus ik heb haar zo genoemd zoals ik me op dat moment voelde: Rejoice. Omdat ik me ieder dag weer verheug om naar haar toe te gaan.

Haar Dochter heeft een combinatie van de namen van Pa (Docs Golden Partner) en van Moe meegekregen, en ook een naam die in de stamboom van moeder voorkomt. Rubens Golden Glory. Stalnaam is Glory.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:47

Mijn paard is vernoemd naar een berg in de Franse Alpen. De fokker kwam een bordje tegen onderaan de berg en nam zich voor om een keer een veulen zo te noemen en zo geschiedde.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:49

PP?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:50

Wat PP tiffany??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:05

Yorghos heb ik zelf zijn naam gegeven. Het is grieks voor Joris of George, maar een verdere betekenis weet ik niet.
Kaylo is na enig brainstormen ontstaan. Ik vond Kai (uit het sprookje met de ijskoningin) een geweldige naam. Mijn zusje vond dat te kort, dus werd het Kaylo omdat dat makkelijker roept. Ik ben de naam verder nog nooit ergens tegengekomen en heb geen idee of het iets betekent.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 137 bezoekers