"Dreigbrief" wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

"Dreigbrief" wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 11:40

Wij willen graag een stal plaatsen. De voorlopige bouwvergunning is binnen. Maar 1 buurman ligt behoorlijk dwars. Hij staat erom bekend dat ie erg moeilijk is.
Nu kregen wijj 2 weken geleden een kopietje in de bus met daarop giftige planten voor paarden.
Mijn broer werkt bij de politie dus die heb ik om raad gevraagd: aangifte doen. Dus ik naar de politie en er melding van gemaakt. Die agent zij meteen, dat iets dergelijks als een kopietje niet te traceren is, maar hij begrijpt waarom wij die man verdenken (de computer stond aardig vol).

Nu de vraag: als wij de bouwverguuning krijgen, en dus de stal plaatsen, moeten wij ons paard daar in zetten of liever maar niet.

Om aan te geven hoe gek die buurman is, een aantal jaren geleden heeft ie wedstrijdduiven van vorige bewoners doodgeschoten, omdat ie bij hem over het terras vlogen en de boel er onder scheten. En dat waren dus ook duiven van enkele duizenden guldens wat ik heb begrepen.

Nu kunnen we van een oom van Marc (via zijn werk) een omhulzing van een buitencamera krijgen, die we aan de stal kunnen hangen, met een bewegingsdetector. Zodat het lijkt of de camera aanspringt als er iemand aan komt lopen. Maar goed, een boterhammetje met rattegif is al snel over het hek gegooid.....

Wat zouden jullie doen?

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 11:55

ik zou is met de buurman gaan praten, dan weet je mischien wat zijn probleem is.
en na een goed gesprek denkt ie er mischien helemaal niet meer zo negatief over. (maar mischien nog wel erger)
ik weet ook niet hoe groot het bij jou is, maar als mijn buurvrouw een stalletje gaat bouwen , dan ga ik ook protesteren.(wij wonen in een rijtjeshuis)
zeker als ze niets vraagt vantevoren.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 11:59

Jeempie...
DAt is wel een heel lastig probleem...

Kan je niet een grote scheiding maken tussen paarden en derden? Een dubbel omheining misschien waar je niet zomaar rotvoer overheen kan gooien. Wat een #$%^&!!!
Ik zou investeren in een echte camera (Lukas Klamer ± 300 euro), dan heb je toch wat bewijslast, mocht dat er van komen...

gAtsie, ik zou niet met een lekker gevoel mijn paarden in de nabijheid van zo'n klootviool achter laten.
ik wens je veel wijshied, en stiekum ook een beetje permanente schade aan de buurman zelf (een inzinkinkje komt soms echt wel gelegen).....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:01

Ga eerst eens een gesprek aan met die buurman. Geef hem het idee dat jullie weldegelijk rekening met hem willen houden. Dat maakt misschien dat hij zich ook wat gemakkelijker op stelt.
Aan de andere kant, als die man al vaker voor problemen heeft gezorgd dan doet hij het er misschien wel om... Moeilijk, maar ik denk toch dat praten de eerste stap moet zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:08

Ik geloof dat mijn vriend een nog grotere voorraad dreigementen voor die man in petto had. Verward

In ieder geval naar een advocaat op zoek gaan (lang leve de rechtsbijstandsverzekering) die hier iets in betekenen kan en eventueel politie en gemeente meenemen op gesprekken ofzo.

Iemand die de wedstrijdduiven van de buren doodschiet man zal zich almachtig voelen en niet gevoelig zijn voor woorden van zijn buren, daar heb je meer voor nodig.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 12:18

Wat dit betreft valt er niet met die man te praten. Wij hebben voor de bouwvergunning een hoorzitting gehad. Waar huij de meest vreemde dingen naar voren haalde. Hij leeft nl nog half in de oorlog. En dat die duiven op zijn terras scheten was nog niet zo erg, maar als hij ze boven zijn hoofd zag zweven, dacht hij dat het duitse bommenwerpers waren. Nou ja, en Des stampt nogal, dus dat zal wel op een duitser zelf lijken!?!
Nee, zzelf met die man praten (over dit onderwerp) zie ik niet echt zitten. De politieagent heeft ook al aangeboden om met hem te gaan praten, maar wij zijn bang dat ie ons dan helemaal weg gaat pesten. Niet echt een optie dus. Wij zijn al van plan om Des dus niet full-time te stallen, en als ze hier staat, alleen maar op stal. Zijn tuin eindigt namelijk een heel stuk voor de stal, en dus kan hij er in principe niet bij komen (of hij moet over het hek klimmen (zie ik hem nog niet zo snel doen, is ie veel te stram en te stijf voor) en dan flipt de "camera" aan).

Tsja we hopen ook op een klein wondertje, dat ie doodgaat ofzo. 't is erg cru om te zeggen, maar we wonen hier nog geen jaar, maar hoe vaak hij ons al dwars heeft gelegen.... Het zal ook erg sneu zijn voor zijn vrouw (hoewel die gigantisch onder de plak zit, die wordt regelmatig verrot gescholden, ook in de zomer terwijl iedereen achter huis zit en het dus kan horen). Hij heeft al eens een beroerte gehad, hij heeft diverse OK's moeten ondergaan, leeft nog half in de oorlog (is geestelijk dus niet echt bij), heeft astma en reuma, en zo kan je nog wel even doorgaan. Of het allemaal zo erg is hij voor laat komen, dat weet ik niet, maar hij kan er wel over zeuren.
Het is zo dat ie berucht is in de buurt. Hij kent bijna iedereen, maar iedereen ken t hem ook. Hij loopt regelmatig lngs de vaart van de ene naar de andere brug, om onderweg met iedereen die hij tegen komt een praatje te maken. Het valt hem niet eens op dat het altijd zo rustig wordt voor de huizen als hij langskomt (iedereen vlucht de tuin in of het huis in, omdat je anders zo weer een half uur staat te kletsen (nou ja: hij dus aan het zwetsen).

Gatsie, ik lijk wel een echte roddeltante zo, maar ja, het zit me ook wel hoog...

Weet je wat ie van de zomer nog tegen mijn moeder heeft gezegd? Dat ie het stom vond dat wij zoveel aan huis deden, omdat we er toch niet lang zouden wonen. NOu, ik heb toen al aan mijn man gezworen dat ik er langer zou blijven als hem (tenzij ik de hoofdprijs win in een loterij en daarmee een nog veel mooier/groter huis kan kopen). Nee, ik laat me niet zomaar wegjagen!!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:12

pas er alsjeblieft goed mee op!

er is hier in de buurt iets verschrikkelijks gebeurd!!!

een man uit reusel heeft heel erg veel pony's, hij least ze en hij fokt ook

ook heeft hij vrij veel land in reusel waar hij hooi&stro vanaf haalt, verder heeft ie nog land in zeeland waar ie ook zn eigen hooi&stro vanaf haalt

wij kochten altijd zijn hooi&stro bij hem thuis in Reusel

toen ineens werden alle pony's ziek, veulens dood geboren, jonge veulens en jaarlingen werden ziek, kregen koorts, hoeveel eten ze ook kregen ze werder steeds magerder en magerder, drachtige merries gingen dood

de lease-pony's gingen dood, dus je snapt, het was verschrikkelijk

ben er nog geweest en zag al die zieke bijna dode beestjes, en nog een hele stapel dode ponylichamen onder een zeil liggen, zelfs een jaarling met een verwarming in zn stalletje, omdat die zo verzwakt was

wat bleek: de buren van die man hadden zo'n hekel aan zijn pony's dat ze LANDBOUWGIF in het DRINKWATER van de pony's hebben gedaan

die man had al plannen om met al zn pony's naar zeeland te gaan, omdat hij daar meer ruimte heeft, dat heeft ie toen dus ook heel snel gedaan, maar het was echt zo erg, heb er nu soms nog nachtmerries over, van wat ik toen bij hem op stal heb gezien!

dus let alsjeblieft goed op! want er lopen dus van die gekken rond!!

probeer een goed gesprek, met waarom hij er zo'n moeite mee heeft, en als je twijfelt, meteen politie er weer bij halen!!

ga niet terug lopen dreigen ofzo, daar maak je hem alleen nog maar bozer mee!

veel succes!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:23

Wij hebben ook een buurman met een hekel aan paarden.Ik denk niet dat hij tot zo iets ergs zou kunnen overgaan,maar je weet natuurlijk nooit!Hij is wel ontzettend vervelend en daarbij die koters ook van hem.Ze doen hun vader gewoon na.Vooral in de zomer is hij strontvervelend.Wij moeten,als we de jonge paarden buitenzetten en de merrie's met veulens altijd over een pad waarvan hij zegt dat het van hem is.Het is van de gemeente maar dat weet hij denk ik zelf nog niet.Altijd als we de hekken openzetten om de paarden erdoor te laten moeten hij of zijn kinderen er ook door.Als wij er zelf bij zijn laten we ze gewoon wachten,maar als meiden van stal ze buiten zetten eist hij dat de hekken dichtgaan om hem erdoor te laten met alle gevolgen van dien(De ene helft van de paarden loopt dan in de ene wei,terwijl de andere nog in de andere staan).Er hebben al eens een paar paarden door zijn toedoen langs de weg gelopen.Ook nu het vuurwek weer te koop is moeten we extra opletten,want ze scheppen er de grootste lol in om dat in het land te gooien.Ik snap niet dat zulke mensen buiten gaan wonen,en niet in een woonwijk!Nou,wat dat betreft heeft hij mazzel want binnen niet al te lange tijd staat zijn mooie boerderij midden tussen de sociale woningbouw en woont hij lekker rustig in een woonwijk!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:14

Noo, dan maar hopen op een snel einde voor je buurman Riette!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:33

Bij het lezen vulden mijn gedachten zich met allerlei bizarre scenario's maar het blijft naturlijk zaak om je niet te verlagen tot zijn niveau, aan de andere kant zou een hek met concetina's (van die prikkerdraadrollen) en een paar wachttorenjtes geen kwaad kunnen, zou je'm ook makkelijk uit kunnen leggen... Goed dan heb ikook weer de lading van me afgepraat
In deze situatie is het niet genoeg om te hopen op zijn dood, een permanente bewaking met een webcam die af en toe een buffer op het net zet zou afdoende kunnen zijn maar eerder een rode lap effect hebben, hij moeite doen de camera uit te schakelen en zo.
Kortom lijkt me jullie idee het beste; een nepcamera als lokduif en voorlopig close persoonlijk toezicht, als dat niet werkt, 't klinkt banketstaaf maar ja, kan je zo te horen altijd nog een hetze in de buurt beginnen, werkt doorgaans aardig... vraag maar aan de politie

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:34

wij hebben een buurman die ook behoorlijk zat te klieren, had een stuk van ons land ingepikt, stuurde ook dreigbrieven, laat mijn paarden los etc. ik ben altijd erg boos maar negeer het verder (ons land wel weer terug ingepikt)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:58

Jeetje, wat een rotsituatie. Ik krijg zelf ook rare brieven van mijn onderbuurvrouw, waardoor ik al ga twijfelen of ik moet gaan verhuizen. Maar ja, wat kan ze me maken? Maar in jouw geval is het natuurlijk heel anders, nu is er een dier bij betrokken wat natuurlijk geen schade mag oplopen.
Zou eigenlijk niet weten wat je moet den, ik ben zelf dan denk ik zo'n schijterd dat ik mijn paard niet bij huis zou zetten. Als jij het wel wil doen, zou ik in ieder geval zorgen voor een camera en goede omheining.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:21

O dit is zo'n moeilijk onderwerp en het kan je leven ontzettend verzieken. Ik zou zelf geen risico nemen met mijn paarden denk ik, hoe graag ik ze dan ook aan huis zou hebben. Heel veel wijsheid en sterkte!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:29

Eigenlijk is het heel triest want als ik het zo hoor is die man dus helemaal verknipt door de oorlog. Heeft ie vroeger gevochten en vreselijke dingen meegemaakt? Want zo klinkt het wel als een stel postduiven hem al aan bommewerpers doen denken. Met dit soort mensen valt inderdaad gewoon helemaal niet meer te praten. Het is te hopen dat ie snel het loodje legt, beter voor de omgeving maar ook voor hem zelf. Als het nou gewoon een asociaal type was dan had je tenminste nog terug kunnen dreigen en hem weg kunnen pesten maar ik ben bang dat ie zo zwaar gestoord is in z'n bovenkamer dat je toch niet tot hem doordringt hoe goed je het ook bedoelt.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:31

Ik zou ook niet direct oplossingen weten voor je buurmanprobleem... met hem praten denk ik idd dat niet veel zal oplossen, die mensen zijn en blijven eenmaal koppig lijkt me...
Proberen je wei zo 'beveiligd mogelijk' te maken en evt. camera erbij om hem af te schrikken kan misschien veel helpen...

Waar Lennon en Gracia staan is er ook zo'n leuke buurman... hij heeft er bouwgrond gekocht en is er beginnen bouwen en woont er nu terwijl hij wist dat er paardenstallen, weiden en een buitenbak waren... en nog voor hij er woonde al nix dan klagen over het stof van de buitenbak (stoft niet eens zo fel...). En nu hij in zn huis woont altijd irri doen als er gereden wordt in de buitenbak...beginnen met lawaai maken, zagen, boren whatever buiten liefst zo kort mogelijk bij de bak (gelukkig heb ik een shockproof paard en rij zelf niet zoveel in de buitenbak en ga meer wandelen...)
Enfin, bedoel eigenlijk hier gewoon mee dat dit soort mensen vreselijk irritant kunnen zijn... gewoon om een ander het leven zuur te maken...

Sterkte met je buurman... en ik hoop dat je een oplossing vindt...

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:57

ik zou die buurman doodschieten ahhahahahaha,hij zal ook wel wat waard zijn.hhahahaha.
Nee ff zonder gein,wat een rotbuurman zeg!!Ik zou niet het risico nemen dat je paar vergiftigd word.Ik zou t niet doen alsi k jou was of met die buurman gaan praten ofzo.zoiets.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:32

Toch te belachelijk voor woorden dat de politie (of een of andere hulpinstantie) daar niet op ingrijpt. Ik zou zo iemand dus echt m'n leven niet laten verzieken, dan maar hard tegen hard (ja dat mag niet, maar moet je het dan zo ver laten komen dat hij eerst iets dierbaars van jou pijn doet voordat er ingegrepen wordt?)

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:28

misschien proberen op z'n gevoel te werken? al zal dat bij iemand zoals hij wel niet zo gemakkelijk zijn... in ieder geval wens ik je heeeel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 01:37

daniel79 schreef:
Toch te belachelijk voor woorden dat de politie (of een of andere hulpinstantie) daar niet op ingrijpt. Ik zou zo iemand dus echt m'n leven niet laten verzieken, dan maar hard tegen hard (ja dat mag niet, maar moet je het dan zo ver laten komen dat hij eerst iets dierbaars van jou pijn doet voordat er ingegrepen wordt?)


N.a.v. dit, is het niet mogelijk om één of andere instantie te tippen. Als hij toen die duiven heeft doodgeschoten omdat ze hem aan bommenwerpers herinnerden, dan zit het hier en daar toch niet helemaal goed bij hem. Want, tja, wat als er eerst gewonden (of doden!) vallen ... Als het kalf verzopen is dempt men de put.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 01:46

Tja, ik zou het wel weten. Als de wiedeweerga weer bij die imbeciel vandaan. Verhuizen dus. Er zijn nog meer stekjes waar je je paard aan huis kunt hebben. Maar ik zou de gezondheid van mijn paarden niet op het spel zetten vanwege zo'n compleet verknipt figuur.

Echt hoor, hij kan het jullie knap moeilijk maken. En in dit geval, al krijgt hij gelijk dat jullie er zo lang niet meer zitten, so what? Hij is het in ieder geval niet waard om daar zoveel energie in te gaan stoppen....

Helaas is er ook geen hulp voor zulke mensen, behalve als ze er zelf om vragen.
En zelfs dan ben je er nog een paar jaar mee bezig.

Veel wijsheid toegewenst bij je beslissing. Ik zou het in ieder geval wel weten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:57

Verhuizen gaat misschien wat ver maar ik zou mijn paard daar niet met een gerust hart op de wei hebben staan. Ik het misschien mogelijk je paard alleen onder toezicht op de wei te zetten?

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:43

Wie zwicht onder een tiran verliest meer dan zijn vrijheid!
Ik heb een aantal keren wat probleempjes met buren gehad. Verhuizen zat er al in en leek dus des te beter. Nu heb ik een stek waar ik niet weg zou willen en toen begon het met de buurman... stukje land inpikken, je palen scheefrijden met de ploeg, boomwortels er uit rijden aan zijn kant; daaag appelbomen! Het enige wat echt helpt is om jezelf te zijn en blijven. Als hij merkt dat hij ruimte krijgt dan zal hem dat prikkelen. Zoals ik al zei met een camera daag je hem waarschijnlijk wel uit....
Ik durf het bijna niet te zeggen maar misschien helpt een gesprek met een wijkagent, een maatschappelijk werker , een advocaat en de buurman van de duiven. Laat hem weten dat hij in de gaten wordt gehouden en laat hem elders een bezigheid hebben (hihi niet je stallen laten uitmesten, dat kost te veel tijd) want verveling is een bron van ellende.
Alles, maar weggaan na al die moeite...dacht het niet..