Heel slecht nieuws !!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Heel slecht nieuws !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 21:29

Vanmiddag komt mijn vriend plots half in paniek het huis ingerend. Ze zijn op de wei palen in de grond aan het kloppen voor bouwgronden en de paarden staan in de stal opgesloten. Ik meteen naar de wei en ja de paarden stonden alle 2 in de stal en ze hadden overal palen in de grond geslagen. Ik wist wel dat de wei bouwgronden waren maar de eigenaar wilde er niet op bouwen. Nu is die gestorven en de kinderen hebben het geerft en die hebben het aan hun kinderen verkocht. ik was zo in paniek waar moet ik de paarden doen. maar de nieuwe eigenaar een jongeman ik schat zo een jaar of 25 stelde me gerust. We gaan nog niet meteen bouwen pas over maximum 3 jaar ondertussen mogen ze blijven. Ik was al een beetje geruster maar dan nog waar vind ik hemelsnaam nog een gratis wei? ik weet het ik heb het tot hier altijd makkelijk gehad met mijn wei. maar ik weet echt nog niet hoe ik huur voor een andere wei moet gaan betalen. ik studeer nog en doe zondagswerk om sweety te onderhouden. Morgen komt die man met zijn famieli om foto's te trekken van de bouwgrond en dan mogen de palen er weer uit. Nu staan de paarden op een klein stukje zodat ze de palen niet omduwen. Ze hadden ze ook zonder mijn toestemming zomaar met 2 in de stal gezet Boos! . Die stal is maar voor 1 paard ze kunnen er wel met 2 in maar ik ben altijd bang dat ze dan gaan trappen als ze er opgesloten worden. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan. Maar ik kan niks zeggen want dan vlieg ik er misschien meteen af. Ik ben al de hele dag misselijk van me op te jagen. Het is wel nog 3 jaar maar ik weet echt niet hoe ik hier een wei moet gaan zoeken. Ik ben al 2 jaar opzoek naareen extra wei hier en die vond ik ook niet. ik ben daarstak spontaan beginnen huilen op de wei toen sweety kwam knuffelen. Ik zei tegen haar wees maar niet bang meid jou zal ik nooit verkopen al moet ik je in mijn garage zetten weg ga je nooit!! Het is net of ze voelde dat ik verdrietig was. Ze kwam de hele tijd knuffelen. Ik zit echt in een dip nu. maar wie weet tijd brengt raad zeggen ze he. ik hoop het.
Droevige groetjes Quinzy XXX
Droevige hoefjes Sweety (_)(_)

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:31

STERKTE

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:40

Komt tijd, komt raad is een gevleugelde uitspraak van vele oma's maar vaak klopt het ook nog.
Over drie jaar ben je ook weer drie jaar verder met je opleiding en heb je misschien meer financiele mogelijkheden. Je hebt ook drie jaar de tijd om te zoeken naar een andere wei. Het lukt je vast wel.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:46

Het lukt je wel hoor.. gewoon door blijven zoeken, niet op geven!
sterkte

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:42

komt vast wel goed. tot nu toe tenminste mijn ervaring en die van anderen om me heen. heb vertrouwen en bedenk dat je nog 3 hele jaren kunt zoeken naar een goed plekje voor sweety. ik ken ook mensen die binnen 2 maanden iets moeten zoeken en zelfs dat is gelukt. Ik weet het klinkt makkelijk van achter de pc hoor. zelf zou ik ook in paniek raken, maar het komt echt goed.

toen ik mijn eerste paard in een opwelling kon kopen ben ik in de regen alle huizen in de buurt afgefietst in de regen tenminste zoekend voor een tijdelijke plek en dat lukte meteen. was echt een wonder. die man verhuurde eigelijk niet maar vond mij zo zielig en het kon. later ben ik ergens anders gaan staan maar kon toen rustig gaan zoeken. dus .. komt goed.

succes
groetjes mejet

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:59

komt zeker goed....je moet gewoon rustig gaan kijken naar een andere plek waar je voor weinig geld terecht kan........je kunt dan nu misschien al wat geld opzij leggen voor als je iets hebt gevonden en wat moet gaan betalen.....zo deed ik het eerst ook, nu heb ik goed betaalde baan, maar normaal nam ik een vakantiebaantje van 5weken en dan kon ik gemakkelijk een jaar vooruit (ik betaal nu 100 euro per maand voor de weide) en dat is best wel te doen, natuurlijk moet je rekening houden met voerkosten....maar het gaat je wel lukken, zeker weten!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 02:01

Pfieuw, da's niet niks nee!
Eigenlijk moet je het gaan omdraaien. De werkelijkheid is dat je moet betalen voor een wei en al die tijd dat je er gratis hebt mogen staan is een geschenk uit de hemel geweest. Jezelf er op voorbereiden wat komen gaat, je emoties zullen weer stabiel worden zodat je verstand weer een beetje boven water komt.
Think positive en het komt met wat inzet best weer goed!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:33

Wel vervelend dat je er op zo'n manier achter moest komen dat ze toch willen gaan bouwen. Goed, het duurt nog 3 jaar, maar ze hadden je wel op een andere manier op de hoogte kunnen brengen.
Nu je weet dat je eens weg zult moeten kun je er iig wel rekening mee houden. Kijk om je heen naar evt. andere mogelijkheden om te stallen en de prijzen hiervan. Dan heb je alvast een indruk van de kosten waar je straks voor komt te staan. Probeer ook alvast wat geld te sparen zodat je niet meteen in de problemen komt wanneer je van deze wei af zou moeten.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat 3 jaar nog een hele tijd is en dat alles er tegen die tijd waarschijnlijk anders uit ziet.

* To Belg, or not to Belg *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:40

In die drie jaar kan nog een heleboel gebeuren. Tegen die tijd is jouw situatie wel anders dan nu. En ook de plannen om het huis neer te zetten kunnen worden gewijzigd. Jouw situatie kan er anders uit gaan zien. Misschien ben jij tegen die tijd wel verhuisd?
Wees blij dat je zo ver van tevoren bent gewaarschuwd. Ik heb het in mijn carriere al twee keer mogen meemaken dat we met twee maanden met een groep van 15 man een andere stek moesten zoeken. Natuurlijk kan ieder dan een kant uit, maar we wilden de groep bij elkaar houden, en dat is ook gelukt.

Think PINK! Er komt wel een oplossing!

Je suis Charlie.


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 16:35

Wat fijn Cassidy dat jullie toch bijelkaar konden blijven.
bedankt voor jullie steun. Ik zal eker goed rondkijken. En hard zoeken.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:20

Hey, ik zal extra uitkijken of ik nix zie of hoor voor u... ni teveel over nadenken nu, in 3 jaar kan idd nog veel gebeuren...

Kop op, ge vindt wel iets eer het zover is...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 09:28

Ik had dat vorig jaar ook, ik moest van een gratis land af (lees: wilde) maar toen moest er iets betaalds komen. Mijn tip: kijk goed om je heen, vooral daar waar je het niet verwacht. Vraag veel bij boeren (tegen die tijd) en vraag prijsopgaves bij stallen. Zo ben ik ook bij een particulier terecht gekomen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, Berdien, gillian, Mark0919, Vagabondo en 44 bezoekers