Wat voor woning? Koop of huur?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Huren jullie of hebben jullie een eigen huis?

Ik huur
17 (34%)
Ik koop
33 (66%)

Totaal aantal stemmen: 50


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Wat voor woning? Koop of huur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 13:45

Gewoon nieuwsgierig naar het "woongedrag" van de bokkers. Huren jullie of hebben jullie een eigen woning? En wat voor soort woning?

Ik zelf huur samen met mijn vriend een appartement op de begane grond. We hebben 2 slaapkamers, badkamer, apart toilet en een ruime woonkamer met keuken. Ook nog een tuintje van 12 meter breed en 5 meter diep.
Wij betalen 340 euro huur zonder huursubsidie.

* To Belg, or not to Belg *


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:48

Ik heb een koop=apartement.
Het bevalt me prima......
Heb twee slaapkamers, waarvan 1 in gebruik als computer/logeerkamer.
badkamer, apart toilet, woonkamer en keuken. 2 balkons, maar die zijn super klein. 1 is omgebouwd tot katten paradijs, met plankjes en hangmat e.d.
Ze komen namelijk verder niet buiten, dus nu hebben ze toch een plekje voor frisse lucht.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:49

Ik huur, en dat zal ik de komende jaren ook nog wel blijven doen. In mijn uppie kan ik namelijk amper een eigen huis kopen. En stel dat het met veel moeite wel lukt en het dak begint te lekken of het riool raakt verstopt dan hang ik.

Het is wel jammer dat ik zo geen eigen kapitaal opbouw en dat de verhuurder rijk wordt van mijn zuurverdiende centjes, maar aan de andere kant word ik ook niet arm van mijn eigenhandig gekochte huis.

Als ik een partner zou hebben zou ik trouwens waarschijnlijk wel voor kopen gaan. Knipoog

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:51

Wij huren een grote eensgezinswoning (5 kamers) met voor- en achtertuin en grote schuur in een nieuwbouwwijk, bouwjaar woning 2000, wij zijn de eerste bewoners. We hebben bewust voor huren gekozen, en we zijn verschrikkelijk blij met dit huis .

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:52

Eigen huis, nou ja appartement in het centrum van Amsterdam heel erg dicht bij Artis. Het is niet groot, maar het ligt wel op een hele fijne plek. Voorlopig ga ik hier nog niet weg.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 14:17

Ik woon bij mijn moeder in een huurhuis Lachen
Als ik op mezelf ga wonen zal dat ook een huurhuis worden, vind ik wel makkelijk, alleen duurt het eeuwen voor er plaats is hier in Amsterdam, maarja alles op zijn tijd Knipoog

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 14:39

Wij hebben een boerderij en dat is uiteraard een koophuis. Het voordeel van kopen is toch dat je geld niet helemaal door het riool gaat, behalve de rente uiteraard maar die kunnen we weer gedeeltelijk aftrekken natuurlijk.

We hebben wel gehuurd maar als we hetzelfde huis hadden gekocht was de hypotheek lager geweest dan de huur die we betaalden en dat terwijl de huur elk jaar stijgt en de hypotheek niet. We hebben het niet gekocht omdat we op zoek waren naar een boerderij.


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:12

Wij huren een groot eengezins hoekhuis met 5 slaapkamers een voor en achter tuin en een dakteras Haha! Haha!
We hebben een apparte indeling van het huis, je komt binnen in de gang en dan in de grote woonkeuken daar tussez zit een deur dan heb je de grote woonkamer, het is wel handig als je met een stel vrienden aan tafel zit lekker gezellig.
Groetjes vanessa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:14

Wij hebben een een 2 onder 1 kap woning met garage en redelijk grote tuin gekocht.
We hebben dit huis nieuw gekocht, dus de keuken enz is naar eigen wens.

Dit huis staat in de laatste straat van een wijk, dus we hebben bijna geen verkeer in de straat en achter ons geen buren.
Lekker rustig dus.

Wij willen ook niet huren.
Ten eerste omdat de meeste huur huizen met hetzelfde aan ruimte duurden zijn per maand dan onze hypotheek.
En nu zijn we van het betalen af na 30 jaar, nu nog 24 jaar Lachen
En dan is het huis helemaal van ons.
Met een huurhuis blijf je betalen en het word nooit van jezelf.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:24

Ik heb een tussenwoning op een beetje burgelijk woonerf. Maar wel lekker rustig voor mijn vorige huis stonden ze te dealen en dat is niet zo lekker als je 's avonds laat thuiskomt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:27

Wij hebben 7 jaar geleden ons huis gekocht.
Het is een rijtjeshuis van net na de oorlog.
Toen we het kochten was het nogal spartaans, maar in de loop der jaren hebben we er flink aan verbouwd (o.a. aanbouw voor keuken, vloerverwarming, nieuwe plafonds, keuken etc.) en nu is het best een fijn huis om in te wonen.
Een ouder huis heeft zo z'n voor- en nadelen.
De nadelen (oud dus meer onderhoud en een beetje primitief) zijn we zo aan het wegwerken, terwijl de voordelen (nog echt degelijk gebouwd en een flinke tuin - ca. 18 meter lang) natuurlijk blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:48

Grote flat met 2 verdiepingen (maisonettewoning heet dat geloof ik), huurwoning.

Je komt boven binnen, daar zitten een grote slaapkamer en 1 kleinere slaapkamer (nog een riant hok hoor Haha! ) en toilet in het halletje. Dan de trap af, kom je in een grote hal/eetkamer. Daaraan liggen een grote woonkamer, de badkamer, flinke keuken en nog een grote slaapkamer.
Wij hebben boven 1 balkon over de hele breedte van het huis, en beneden 2 balkons over de hele breedte.
Niet veel te klagen dus.
Wij huren puur uit gemakzucht; geen enkel onderhoud aan het huis, dus elke vakantiedag is puur voor ons plezier om met de paarden op pad te gaan. Bovendien zijn wij alleen thuis om te eten en te slapen, dus soort van aso is het eigenlijk wel om zo'n grote hut te bezetten met z'n tweetjes... Maar ach, moet kunnen....

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:07

Wij hebben een koopwoning uit 1930, zo'n schattig oud huisje met 3 slaapkamers + grote zolder en een luxe badkamer.
Een mooie granito (zo heet dat geloof ik) vloer in de hal, lange maar smalle woonkamer een schattig voor en achtertuintje.
Kortom nu ons droomhuisje.
Die boerderij komt later wel als we groot zijn Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:52

Marco en ik hebben een koophuis...

Een vrijstaand (land)huis op ca. 3000 m2 eigen grond en 6600 m2 pachtgrond. De indeling is: beneden bijkeuken (met toilet en keukenblokje), grote woonkeuken, huiskamer, hal. Eerste verdieping: 3 grote slaapkamers (waarvan 1 in gebruik is als kantoor), badkamer. Tweede verdieping: open zolder.

In onze loods (30x8 meter) zitten de stallen, een dubbele garage en opslagruimte van ons eigen bedrijf (dakdekkersbedrijf). Achter de loods ligt de wei. Verder zit aan ons huis een bungalow, daarin woont Trauma... Schijnheilig

Hier gaan we echt nevernooit meer weg Party!!

Toos paardloos

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:07

Tja, zelf heb ik nog geen huis, ik ben pas 15, maar mijn ouders hebben een koophuis, een vrijstaand landhuis met een hoop grond eromheenm (ik zal niet weten hoeveel want ik bemoei me nooit met die zaken)
achter de tuin staat een stal waar vroeger varkens in stonden maar die nu verbouwd is en waar boxen in gezet zijn. en achter die stal ligt een groot stuk wei waar ik de knollekes op zet.

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:00

m'n ouders hebben een koop huis, gewoon een rijtjeshuis.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:05

ik woon nog steeds bij me ouders, maar wij huren Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:14

Wij (mijn vriend, ik en mijn ouders, samen) hebben een koop woning met 4000m grond, gewoon in een straat, dus wel lekker met buren enzo.

Het huis heeft 2 slaapkamers, woon keuken, bijkeuken, grote woonkamer en is uit 1975.
De garage is 7 x 9 meter, met onderin, de garage, een badkamer en bovenin ons appartement.

We hebben dit huis gekocht omdat het geschikt was voor dubbele bewoning en omdat de paarden dan aan huis konden. Eerder huurde ik een flatje...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:58

Sinds eind Oktober dit jaar dus een koopwoning in Midden Drenthe Haha!
Heerlijk huis, lekker vrijstaand dus geen buren!
Beneden 2 slaapkamers, 1 in gebruik als kantoor en 1 met een mooie grote luxe badkamer met (bubbel)bad, aparte douche, extra toilet en natuurlijk een wasbak. Ook een bijkeuken waar de wasmachine,wasdroger en de kattenbak staan. Een mooie keuken precies in onze kleuren met openslaande deuren naar de tuin. dan de woonkamer en daaraan een hal met toilet en nog een aparte douche ruimte (voor de gasten) en de trap naar boven.
Boven: 3 slaapkamers met veel vaste kasten, op de gang een mooie grote kast gemaakt door de vorige eigenaren en ook nog een wasbak.
Tuin hebben we bijna rondom het huis.
Aan het huis vast zitten 4 loodsen van 6x15 meter waarvan 1 met kantoor en weer een toilet.
Naast de achterste loods nog een garage van 8.5x17.5 meter en daaraan zitten de stallen (4 boxen van 3.5x3.5) daar achter en omheen ligt de bak/paddock (heb ik geen afscheiding tussen, zo kunnen ze een behoorlijke sprint trekken)
Dit huis hebben wij gevonden na een ontzettende teleurstelling, nl. een boerderij in Appelscha die voor ons neus werd verkocht maar die moest nog voor enkele tonnen verbouwd worden, dit huis was al helemaal klaar en precies onze smaak Haha! dus voorlopig gaan wij hier niet weg! Misschien voor een woning met meer land maar ja, zie daar maar eens aan te komen voor een redelijke prijs (die wij dan ook nog kunnen betalen)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:03

Ik koop. Zonde om mijn geld weg te gooien. Ik verbrand het nog liever! Bovendien ben je negen van de tien keer goedkoper uit met kopen. Ook al ben je dat niet, dan nog komt het naar je toe (uiteindelijk bezit je het na 30 jaar)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babsiej, Binck8, ComscoreBot, Galja, GrapeshotBot, Lanoca, Noor, Queijo, Spike2019, teunis001, Vavane, VivianHesen, xAlice en 67 bezoekers